2022-04-17, 08:53
Medlem
HeyHumphreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alex-ander
Ändå ganska imponerande att folk som varken känner varandra, inte nödvändigtvis delar nationalitet eller gemenskap i övrigt samlas för att kämpa bakom en enad front.

Vart är svenskarna?

De som bryr sig sitter här och skriver en massa patetiska inlägg, beskyller varandra för utvecklingen och tangentbordskrigar i vanlig ordning. Höger vänster marxism högerextremism Bla bla bla. Snacka om hjärndött folkslag.

De som inte bryr sig är upptagna med chips, netflix, alkohol och knull.

Så kan det gå när jaget är den högsta formen av dyrkan.
Araber från Mellanöstern är samma folkslag och arabisk kultur finns även i andra länder typ Somalia. Det är så här man uttrycker missnöje i deras länder. I Sverige har man tvärtom uppnått högre grad civilisation för att man håller sin inre apa i koppel. Din idé är vi ska släppa lös allas apor? Jämför samhällsutvecklingen i de länder där man gör så och vad har du råkat ut för.
Citera
2022-04-17, 08:53
Medlem
TheKhurgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Men hur mycket våld behövs egentligen då, t.ex. israelerna brukar ju bonka på palestinierna ganska rejält men ända blossar ju nya kravaller upp titt som tätt.

De slåss ju för sitt land och sin överlevnad, då kan jag förstå att de så att säga slåss till sista man och inte ger sig trots att de är underlägsna.
Men de vi ser här är ju bara enfaldiga ligister. Vad slåss de för? Vilka orättvisor kämpar de emot? Bostadsbidrag? Gratis universitetsutbildning? Subventionerad tandvård? Gratis sjukvård? Lagen om anställningsskydd? Allemansrätten? Gratis bibliotek? Barnbidrag?

Så jävla lågt.
Citera
2022-04-17, 08:54
Medlem
Ärligt talat, när man jämför bilder från Sverige och Ukraina så vet jag inte riktigt vilket land jag ser.
Citera
2022-04-17, 08:54
Medlem
Varför ljuger du? Det var hundratals på varje ställe.
Citat:
Ursprungligen postat av HeavensDevils
Nazistanstrukna 30 november-föreningen håller demonstration - Svenssons går beserk, kastar stenar och knallskott.
NMR håller demonstration under bokmässan - halva Göteborg sluter upp i kravallerna.
Pedofilen Paludan bränner koranen i bacon som en medveten provokation - ett tiotal kaosblattar kravallar.

Flashbacks harhjärtade intelligensias slutsats - alla muslimer försöker störta vårt system.

Sällan sett ett mer patetiskt försök att ge sin rasism alibi.
Citera
2022-04-17, 08:56
Medlem
VaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nudelfan
Polisens teori om att det till stor del är gängkriminella som ligger bakom våldsamheterna är enkel - och antagligen sann.

Fullblodsidioten Paul serverar tid och plats för slagsmålet där koranbränningen fungerar som ett ytterligare rött skynke för de gängkriminella.

Samtliga inblandade kan dra åt helvete men jag är inte längre orolig för Sveriges framtid och det är en lisa för själen.

Nej mannen, det är underhållning för den stora massan ungar som i grupp "bara skojar".

Tro mig jag känner en del av denna sortens unga och de ser det hela bara som en "kul grej" i stunden. De skiter i varför och förstår inte vad detta gör med samhället, imorgon är det en ny dag bara utan konsekvenser av att ha varit involverade i ett våldsamt upplopp.

Den här mentaliteten kommer ni svenskar aldrig att få ur dessa människor med denna sortens obefintliga politik som bedrivs.

Skulle detta ens halvdant ske i mitt hemland Polen så hade vattenkanoner och batonger gjort sin del.

Jag har och haft en hel del olika bekanta från MENA ställen, de passar inte i vår del av världen, enda som sker är att Sverige blir mer och mer ett jävla skitland som deras.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av noden
Varför ljuger du? Det var hundratals på varje ställe.
Således låångt mycket färre än i Lund och Göteborg.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Så många politiker och förståsigpåare som ska uttala sig i detta ämne men än så länge har man bara skrivit orden högerextrem och maskerade motdemonstranter istället för att säga sanningen, invandrare som älskar kaos. Jag kan tänka mig att många av dessa ser det här som en chans att få komma in i gängen då de kan säga att de var med och att de skadat poliser. På det sättet blir de uppmärksammade och får ett medlemskort med posten.

Hur svenska polisen ska ta tillbaka dessa stadsdelar är fortfarande en gåta nu när de har blivit ännu starkare efter sina vinster.
Man kan sammanfatta allt det här lite slarvigt,

En högerextrem bränner en bok medans tusentals (till större del) muslimer bränner bilar, polisbilar och kastar sten i huvudet på poliser och människor.
Citera
2022-04-17, 08:57
Avslutad
Man pratar bara om polisens struktur, "högerextremism", att det är olyckligt att det drabbar polisens fordon och enskilda poliser. Ingenting om dom stora problemen och det uppenbara gällande massinvandringens konsekvenser och ghettonas bidrag till den grova kriminaliteten och alla våldsdåd vi ser här och dagligen i "det nya Sverigestan".

Det är för sorgligt att beskåda, fega jävla kräk.
Citera
2022-04-17, 08:57
Medlem
lolnollkolls avatar
Bland det sjukaste jag varit med om. Poliserna låter dessa inkompetenta och instinktivt efterblivna människorna dra fram vind för våg utan det minsta ingripande eller avhyvlande.

Använd bedövningspilar och sätt dem i bur en efter en. Fattar inte att man inte pepparsprayar sönder deras ögon så det enda de kan se är deras mörka inre.

Stackars de skötsamma människor med samma ursprung som dessa idioter. Det drar ju över dem också.

Sverige borde lära sig att utvisa personer med annan bakgrund när de beter sig såhär. Oavsett var de kommer ifrån så hör de inte hemma i Sverige. Vi är ett land som kommit längre.
Citera
2022-04-17, 08:58
Medlem
Cantwell skriver en förvånansvärt insiktsfull kolumn om kravallerna.
Rikets polisledning har frågor att besvara
https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/jaErOo/efter-upploppen-i-orebro-polisen-har-fragor-att-besvara
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VaBank
Nej mannen, det är underhållning för den stora massan ungar som i grupp "bara skojar".

Tro mig jag känner en del av denna sortens unga och de ser det hela bara som en "kul grej" i stunden. De skiter i varför och förstår inte vad detta gör med samhället, imorgon är det en ny dag bara utan konsekvenser av att ha varit involverade i ett våldsamt upplopp.

Den här mentaliteten kommer ni svenskar aldrig att få ur dessa människor med denna sortens obefintliga politik som bedrivs.

Skulle detta ens halvdant ske i mitt hemland Polen så hade vattenkanoner och batonger gjort sin del.

Jag har och haft en hel del olika bekanta från MENA ställen, de passar inte i vår del av världen, enda som sker är att Sverige blir mer och mer ett jävla skitland som deras.
Polen är ett av Europas pissigaste länder. Jag kan förstå att du lämnade skiten.
Citera
Medlem
Problemet kvarstår: vi som håller apan i schack ska tydligen behöva stå ut med och hantera dem som inte gör det.
Citat:
Ursprungligen postat av HeyHumphrey
Araber från Mellanöstern är samma folkslag och arabisk kultur finns även i andra länder typ Somalia. Det är så här man uttrycker missnöje i deras länder. I Sverige har man tvärtom uppnått högre grad civilisation för att man håller sin inre apa i koppel. Din idé är vi ska släppa lös allas apor? Jämför samhällsutvecklingen i de länder där man gör så och vad har du råkat ut för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in