2022-04-17, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Jag såg bara invandrare och andragenerationare i nyhetsklippen. Ålder gissningsvis 15-25 år.
Svarta kläder, lugnt och metodiskt beteende.

De gillar detta. Det är en livsstil.
Ingen dialog i världen ändrar på dem.

Och snart kommer nästa kull, som misslyckas i skolan och hatar Sverige.

Om tio år har det hänt grejer som får dessa kravaller att blekna....

Det bubblar i Sveriges källarmoskéer.....

Ingen saft och bullar, mjukare hanskar och mer kärlek och förståelse kommer att hjälpa. Mycket möjligt att det blir som du skriver, men ingen verkar vilja inse det och ingen verkar vilja stoppa utvecklingen, vi har en tickande bomb här.
Citera
2022-04-17, 09:48
Medlem
JoeBidens avatar
Såg ett klipp på svt där en dansk polisbuss åkte förbi, POLITI. Visste inte att Köpenhamnspolisen hade skickat förstärkningar (eller såg jag fel)?
Citera
2022-04-17, 09:49
Medlem
Idag ska det brännas mer
Citera
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeBiden
Såg ett klipp på svt där en dansk polisbuss åkte förbi, POLITI. Visste inte att Köpenhamnspolisen hade skickat förstärkningar (eller såg jag fel)?
Politibilen hämtar avlidna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goosehunter
Eller så söker dom bara en förevändning för att få gå ut o kaosa? Dom älskar trots allt att förnedra polisen. Dom kaosar mer av principiella skäl än att dom egentligen är så upprörda som man skulle kunna tro.

EXAKT så är det! De söker bara efter minsta lilla anledning till att kaosa och skrika sina ap-fraser ”allahu akbar”, ”huura” ”knolla din mamma” etc.
Svagbegåvade babianer som inte ens kan stava till Quran eller Muhammed går bärsärk just för att det ligger i deras DNA att gå bärsärk.
Dessa medeltida varelser ÄLSKAR krig och vårat land har tagit emot dem med öppna armar (läs vårat lands regering/ar).
Är det ens nån endaste riktig svensk som på allvar är förvånad över detta? Jag tycker Paludan verkar både utvecklingsstörd och mongolid men har han egentligen fel i det han säger? Muhammed var ett alkoholistiskt psykfall som kopulerade med både släkt och djur, är det inte på tiden att muselmanerna blir upplysta om vad deras profet var för en snubbe? 🤷🏼‍♂️
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massmedia
Vad menar du, är det någon sorts referens till båtflyktingar? Normalt förs en skadad person omedelbart till sjukhus för om möjligt livräddande insatser. Jag har inte varit med om att denne förs till ett båthus.

Båthus är väl inte så vanliga numera, de flesta finns längs våra kuster, och är ofta rätt förfallna.

Bårhuset, autocorrect as its finest.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
BLM demonstrationerna 2019 var väl också fredliga.

Kommer inte ihåg dem med dessa BLM som demonstrerade under värsta pandemitider och skrek ut sitt budskap i hundratals - samtidigt som FHM uppmanade till att undvika stora folkmassor..

DET borde man ha förbjudit med hänvisning till allmänfarlig sjukdom som man inte hade under kontroll.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
Har inte följt tråden, men jag minns för ett par år sedan det var en bränning. Men den gången haffade polisen den som brände, nu är det tvärtom polisen som ser till att det bränns.
Det känns motsägelsefullt - någon som kan förklara?

Vet inte hur länge sen du såg det du såg. I dagens läge så står yttrandefriheten högre än man trott. Sen hädelsereglerna avskaffades runt 1970 så kan vi kritisera all religion. Men folket vi har tagit in har inte riktigt lärt sig eller tagit efter det.
Citera
2022-04-17, 09:50
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterSeven
Kan inte nästa liknande manifestation bränna både Koranen och en Bibel samtidigt så får vi se reaktionerna från båda dessa religioners följare.

Majoriteten skulle ju såklart ändå vara adidas krigare från orten som aldrig ens har läst koranen. Kanske en och annan Frenetisk Helge Fossmo anhängare
Citera
2022-04-17, 09:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Är du aspie? 🙂 Jag var ironisk.

I r o n i s k.
Jodå, det jag förstod jag
Använde dock ditt skämt för att göra en poäng som du inte förstod.
Citera
2022-04-17, 09:51
Medlem
Goulburns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krumeluns
Frihetens pris att få utöva och värna om sin religion och åsikt i Sverige förstås. din tolkning om var friheten inte är störst implementeras endast genom dina filter vid tolkning av texten.
Jag tror de flesta i tråden behöver lära sig mer om ämnet historia, för att förstå kopplingen till att fly sitt hemland för sina åsikters skull.
https://www.ui.se/landguiden/lander-och-omraden/asien/iran/
Vad tycker du om styret i Iran? Som jag uppfattar det, påstod Ayatollah Khomeini att han hade direktkontakt med den allsmäktige guden som alla måste lyda för allas bästa. D.v.s. Alla måste respektera Khomeinis diktat som gudsord och de som inte visade värdens Ayatollah den respekt han förtjänade borde buras in.

För mig innebär yttrandefrihet att man får säga vad man vill om man inte hotar någon annan eller att man säger att den som tycker annorlunda bör straffas. D.v.s. det ska vara ok att utöva sin religion men inte ok att slå de som tycker annorlunda på käften.
Citera
2022-04-17, 09:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Majoriteten skulle ju såklart ändå vara adidas krigare från orten som aldrig ens har läst koranen. Kanske en och annan Frenetisk Helge Fossmo anhängare

Exakt men då skulle diskussionen om att Islam inte är annorlunda än andra religioner bland våra PK politiker och PK journalister få ett slut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in