2022-04-15, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goulburn
I Iran där islam har makten är väl inte friheten som störst.

Frihetens pris att få utöva och värna om sin religion och åsikt i Sverige förstås. din tolkning om var friheten inte är störst implementeras endast genom dina filter vid tolkning av texten.

Jag tror de flesta i tråden behöver lära sig mer om ämnet historia, för att förstå kopplingen till att fly sitt hemland för sina åsikters skull.
https://www.ui.se/landguiden/lander-och-omraden/asien/iran/
Citera
2022-04-15, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HBStoffel
Vem säger att det är troende muslimer som gjorde det? Kan garantera dig att både muslimer och kristna finns bland våldsverkarna men majoriteten är garanterat inte religösa alls.

Så de mörkhyade kaosar så fort de får en ursäkt?
Citera
2022-04-15, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HBStoffel
Vem säger att det är troende muslimer som gjorde det? Kan garantera dig att både muslimer och kristna finns bland våldsverkarna men majoriteten är garanterat inte religösa alls.

Dina garantier är inte vatten värda.

Alla - oavsett religion - som agerar på det här sättet ska få kännbara straff så att de lär sig en läxa.

Jag är inte intresserad av Expos "förklaring" vad som ligger bakom bilbränningarna. Lika lite som jag är intresserad av förklaringarna till bankrån eller liknande. De ska bara straffas.
Citera
2022-04-15, 12:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
Fast de som kriminella är oftast födda här dvs Sveriges ansvar?? 😀

Det är därför vi ska börja göra som i Norge och Danmark och i den artikeln jag länkade.

Att man även kan frånta folk det svenska medborgarskapet även om de är födda här. Om det visar sig att deras föräldrar ljugit eller fått skytt på falska grunder så ska hela familjen hem, eller som i artikeln nästan hela släkten, efter 27! År:

https://www.aftenposten.no/norge/i/zo7Qw/familie-paa-12-mister-statsborgerskapet-etter-27-aar-i-norge

Vi har ju redan gett dem gratis skola, sjukvård och övrig samhällsservice. Räcker inte det? Självklart är det fullt möjligt så länge det finns en vilja. Varför skulle inte det gå bara för att de är födda här? Många människor är födda lite överallt på jorden utan att landet de föddes i måste ta ansvar. Tror du Zanzibar tog ansvar eller brydde sig mycket över Freddy Mercury bara för att han råkade födas där?

Jag kan garantera dig att den viljan ökar för varje dag som går.

Det kommer gå så långt i framtiden att man t.o.m. kommer kringgå grundlagarna för att göra det. Det var ju inga problem i samband med pandemin, varför skulle det vara problem nu eller i framtiden?

Det är mycket som händer i världen nu. Saker kan vända fort.
Citera
2022-04-15, 12:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ConsafesDeBar
Religion är irrelevant.

Jag pratar om araber, du ser väl själv att de är hundratals?

Att det är hundratals innebär inte att de utgör en majoritet av muslimska män, då dessa som sagt finns i tiotusentals i dessa städer.

Men hundratals män som kaosar loss är givetvis alldeles för många det också.
Citera
2022-04-15, 12:41
Medlem
HBStoffels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbsolutPrada
Så de mörkhyade kaosar så fort de får en ursäkt?

Vem har sagt det?
Citera
2022-04-15, 12:42
Medlem
Låt muppen bränna koranen. Frågan om det är Putins vänner hjälper till att uppvigla vissa grupper?
Citera
2022-04-15, 12:42
Medlem
HBStoffels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Dina garantier är inte vatten värda.

Alla - oavsett religion - som agerar på det här sättet ska få kännbara straff så att de lär sig en läxa.

Jag är inte intresserad av Expos "förklaring" vad som ligger bakom bilbränningarna. Lika lite som jag är intresserad av förklaringarna till bankrån eller liknande. De ska bara straffas.

Har någon påstått att våldsverkar inte ska lagföras?
Citera
2022-04-15, 12:45
Medlem
Hegamons avatar
Var sänds det live, vad Paludan gör nu?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ssthlmss
Hotar du mig? Det kostar inte samhället ett skit om dom lättkränkta kunde lägga sin energi på annat. Dom som inte står på lagens sida kostar...

Hota? In your dreams. Jag påpekade att du hoppar på mig med nåt dravel om kusingifte utan att veta vem du pratar med. Vem är lättkränkt här? Däremot har du rätt i att de som inte står på lagens sida kostar och Paludan är en av dem. Nöjet i att kränka andra och hävda att han har "rätt" till det är viktigare än sunt förnuft, det är viktigt för honom att andra tittar på när han gör det och resultatet är ett enormt slöseri med samhällsresurser. Vad kostade inte gårdagens poserande?
Citera
Medlem
Han talar ju faktiskt svenska väldigt mycket bättre än jag hade räknat med. Och argumenterar och provocerar väldigt mycket sämre än jag räknat med. Jag hade väl inte förväntat mig någon Sam Harris direkt men det här är ju på ren skolgårdsnivå.

Vilket i sig kanske snarare belyser poängen med den låga nivån på hela problemet. Som när han kommenterar huruvida stenkastarnas beteende grundar sig i deras mödrars vandel framför att uppfostra sina barn.
Om en del av befolkningen inte klarar av att bemöta en sådan infantil argumentation, säger det inte mer om den delen av befolkningen än det säger om Paludan?
Citera
2022-04-15, 12:46
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Personligen tycker jag Paludan är en mupp, men han är extremt effektiv i att visa hur muslimer inte hör hemma i ett sekulärt samhälle.

Det där måste jag bara instämma i på alla plan!
Vilket djävla skämt båda två!
Dags att öppna portarna på vidöppen gavel och skicka hem minst 2 miljoner muslimer nu direkt.
Sedan får man nogsamt utvärdera den ”skvätten” som är kvar om de fungerar tillräckligt bra för att få stanna.

Arma, ARMA djävla Sverige!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in