2022-04-16, 01:31
Avslutad
Videon och chatten fallerar inte så länge publiken finner uthängningen intressant. Media fallerar aldrig så länge det finns en tillräckligt intresserad publik. Juridiskt är det sak samma som övriga reportage.
Demokrati, värdegrund, övergrepp mot männen och deras familjer eller inte är inget som journalistik tar hänsyn till. Varför skulle den... Sedan när? Det är alltid ett forum för sig, en fråga skild från uthängningen.
Citera
2022-04-16, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JanSteganos
Videon och chatten fallerar inte så länge publiken finner uthängningen intressant. Media fallerar aldrig så länge det finns en tillräckligt intresserad publik. Juridiskt är det sak samma som övriga reportage.
Demokrati, värdegrund, övergrepp mot männen och deras familjer eller inte är inget som journalistik tar hänsyn till. Varför skulle den... Sedan när? Det är alltid ett forum för sig, en fråga skild från uthängningen.

Jodå, Dumpen får kritik från alla håll. Från polis, åklagare, seriösa organisationer som jobbar mot sexuella övergrepp mot barn och yrkesprofessionella. Det enda Dumpen har är en obildad pöbel som ogillar demokrati och går igång på häxjakter.

Seriösa journalister hänger inte ut inivider på detta sätt och speciellt inte på så lösa grunder.
Citera
2022-04-16, 02:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Jodå, Dumpen får kritik från alla håll. Från polis, åklagare, seriösa organisationer som jobbar mot sexuella övergrepp mot barn och yrkesprofessionella. Det enda Dumpen har är en obildad pöbel som ogillar demokrati och går igång på häxjakter.

Seriösa journalister hänger inte ut inivider på detta sätt och speciellt inte på så lösa grunder.
Dumpen har väl aldrig påstått sig vara seriös och det är väl inte heller meningen. Sjöberg springer efter honom och säger, jaså du bor här? Duu.. Vi har hela chattloggen och allting på dig. Mannen försöker snabbt komma in genom dörren via kodlåset. Sara säger vi ringer polisen.
Allt det är helt off-topic i sammanhanget men gör att han framstår som ett skyldigt bytesdjur. I hans fall borde han ha gått i lugnt tempo som om han hade musik i öronen. Man kan säga att han hade maximal otur. Om det inte vore för det med dörren hade videon passerat som ointressant.
Därutöver är han liten och tjock, skallig och har skägg på det viset. Det blir lyteskomik och såpa.
Senast redigerad av JanSteganos 2022-04-16 kl. 02:22.
Citera
2022-04-16, 03:33
Avslutad
Det finns inga könsbilder, inget naket, inga kommentarer, ingen klandervärd chatt. Det finns inget i uthängningen mer än att han på lunchen gick ut och väntade på någon han trodde var fjorton. Runt det, hans skägg och övervikt är det uppbyggt. Det finns inget konkret utöver skämmad luft.
Men likväl kan jag tänka mig att han blir uppsagd/portad från skolan/studion, vänner tar avstånd m.m. "Barnet" han väntade på skulle kunna vara 30 eller 60 år men det hade likväl blivit ungefär samma skamliga uppståndelse runt honom. Svårt att se varför och hur det kan bli så men så är det iallafall.
Citera
2022-04-16, 04:09
Medlem
Mowglinos avatar
Verkar som Vetlanda gäddan har lämnat oss, han finns inte längre kvar på Ratsit, merinfo eller upplysning.se
Citera
2022-04-16, 04:27
Medlem
Lysturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Man kan göra hur mycket antaganden man vill men när man personen i skrift inte har gjort några som helst sexuella närmanden så fallerar ju hela uthängningen totalt.
Eller så vänder man på det.

1. Han tar kontakt med henne
2. Han har hittat henne i gruppen Mys
3. Han skriver att hon "inte ser ut som 14 på sin profilbild"

Han verkar helt enkelt inte ha något emot att hon är 14 år. Det är solklar grooming. Behövs faktiskt inte mer. Jag tycker definitivt vi kan hjälpa till att slå ihjäl honom. Så mycket gott som han har ätit i sina dar. Så mycket njutning han fått uppleva som en trasig flicka aldrig kommer att komma i närheten av. Om vi anlägger snittet strax ovanför pungen och slutar vid bröstbenet väller nog bukinnehållet ut. Han kan gott dela med sig.
Citera
2022-04-16, 04:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lysturken
Eller så vänder man på det.

1. Han tar kontakt med henne
2. Han har hittat henne i gruppen Mys
3. Han skriver att hon "inte ser ut som 14 på sin profilbild"

Han verkar helt enkelt inte ha något emot att hon är 14 år. Det är solklar grooming. Behövs faktiskt inte mer. Jag tycker definitivt vi kan hjälpa till att slå ihjäl honom. Så mycket gott som han har ätit i sina dar. Så mycket njutning han fått uppleva som en trasig flicka aldrig kommer att komma i närheten av. Om vi anlägger snittet strax ovanför pungen och slutar vid bröstbenet väller nog bukinnehållet ut. Han kan gott dela med sig.

Håller med dig helt, tycker det är skrämmande hur många i denna tråd som försvarar dessa peddogubbar. Är det för ni känner er träffade? För jag tycker det dumpen är svinbra, för det får killar kanske att tänka till som tar kontakt med barn, ATT GE FAN I DET!

ALLA som de tagit fram, har tydligt fått till sig att flickan är ett barn, även om de säger att flickan ser äldre ut på bilderna betyder det INGENTING! De säger så bara för att kunna försvara sig själva om de skulle åka fast.

Hur många gånger tror ni inte män som dessa säger, när de åker fast IRL, att de trodde tjejen var över 15? VARTENDA GÅNG! Kan jag säga då jag känner folk som jobbar inom rättsväsendet.

När en tjej säger hon är mindreårig, då säger man tack och hej! Punkt slut. Samt inled inte en konversation med någon som är under 18 om du är vuxen, det är inte svårare än så.
Senast redigerad av stampentrekant 2022-04-16 kl. 04:58.
Citera
2022-04-16, 04:47
Medlem
Sen har jag sett samtliga videos på Dumpen.

Man ser ett mönster bland männen som allmänt stämmer, inte alltid.

1. Fula (i stort sett alla är fula)
2. Har glasögon (väldigt många har glasögon)
3. Tunnhåriga
4. 40+

Är inte det rätt intressant? Vad kan det bero på?
Citera
2022-04-16, 04:48
Medlem
Lysturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mowglino
Verkar som Vetlanda gäddan har lämnat oss, han finns inte längre kvar på Ratsit, merinfo eller upplysning.se
Detta var synnerligen intressant.

Den enda andra personen vid namn Tobias som är född exakt samma dag som vår vän läraren har registrerats som avliden den 18 mars i år. Vad är oddsen för det?

Sök på förnamnet + födelsedatum så hittar ni denna andra person. Det är ett sanslöst sammanträffande och det har förut hänt att Ratsit registrerat fel person som avliden.

Å andra sidan var han ju inte alls död den 18 mars eftersom videon släpptes den 6 april.

Alltså: två Tobbar föddes denna dag 1976. Den ena dog 18 mars. Den andra hängdes ut som pedofil 6 april och är borttagen ur registret.
Citera
2022-04-16, 05:12
Medlem
Lysturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stampentrekant

3. Tunnhåriga
4. 40+

Jag räknade antal med glasögon. Det var 32 st. Antal utan var 39 st. Det blir 45 % glasögonbärare.

Det är svårt att hitta exakta siffror på andel glasögonbärare i befolkningen men i åldern 55-64 år behöver 90 % av alla män synkorrektion. I åldern 16-24 år är det 25 %. Givet att medelåldern på Dumpen är över 40 som du säger så känns det inte oväntat att ungefär hälften bär glasögon. Jag tror inte glasögonbärare är överrepresenterade.

https://newsvoice.se/2019/02/mister-spex-glasogon/

Om man tänker att framför allt närsynthet kräver glasögon hela tiden i vardagen så borde minst 32 % av de som syns på gatan ha glasögon (källa nedan). Lägg därtill att Dumpen boys är i medelåldern och 45 % känns inte alls orimligt.

https://via.tt.se/pressmeddelande/svenskarnas-synkunskap-brister?publisherId=2109045&releaseId=2219278
Senast redigerad av Lysturken 2022-04-16 kl. 05:22.
Citera
2022-04-16, 06:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av stampentrekant

3. Tunnhåriga
4. 40+

1. Säger sig lite självt att det är fula incels som nappar.
2. Det har jag inte tänkt på och vet inte om stämmer.
3. Rätt många rakade svålar har man sett. En del med hår.
4. Under 40 är generellt folk på krogar. Över 65 är folk på semester.

Jag hade önskat att jag bara hade lite lite av naiviteten gäddorna har. Sannolikheten att åka fast av Sjöberg vore ändå försvinnande liten. Jag har alltid haft känslan att dejting aldrig kan leda till det jag vill.
Istället: Jag står utanför där och då. Adressen har du här. Kom dit. Jag är där exakt den minuten. Kommer hon inte så ville hon inte. Alternativt att man stoppar någon plötsligt och säger Du! är söt. Dig vill jag ha.
Citera
2022-04-16, 07:16
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanSteganos
Det finns inga könsbilder, inget naket, inga kommentarer, ingen klandervärd chatt. Det finns inget i uthängningen mer än att han på lunchen gick ut och väntade på någon han trodde var fjorton. Runt det, hans skägg och övervikt är det uppbyggt. Det finns inget konkret utöver skämmad luft.
Men likväl kan jag tänka mig att han blir uppsagd/portad från skolan/studion, vänner tar avstånd m.m. "Barnet" han väntade på skulle kunna vara 30 eller 60 år men det hade likväl blivit ungefär samma skamliga uppståndelse runt honom. Svårt att se varför och hur det kan bli så men så är det iallafall.

Nu är det säkert så att "fläskberget" var beredd att möta en 14-åring för sexuella aktiviteter, men han skriver det inte i ord en enda gång varför Dumpen helt och håller måste rikta in sig totalt på utseendet och att han försökte springa ifrån, det är oseriöst beteende av några som vill uppfattas som seriös aktör.

Om man skall hänga ut en människa som innebär att förstöra ett helt liv och även få stora konsekvenser för familj och annhöriga så måste det finnas mer att komma med än en mesig chatt där "den skyldige" i skift inte ens uttrycker ett ord om att han avser begå ett brott (eller som i blattens fall inte ens vara medveten om att det var en fjortis), det borde i ärlightens namn finnas andra människor som man isåfall skull kunna viga för en dylik uthängnig, att hänga ut denna/dessa personer är verkligen i brist på annat. Det handlar inte om att försvara pedofiler utan det handlar om att diskutera om vilka man är beredd att hänga ut. Dumpens fält blir bara bredare och bredare. Det handlar mer om show än det handlar om att rädda barn.

Citat:
Ursprungligen postat av Mowglino

Han kan ha fått skyddade uppgifter, detta kan vara orsaken. Ellr så kanske han tagit sitt eget liv. Jag antar att det sistnämnda kan genrera en champagnefrukost hos många av Dumpens engagerade fans.
Senast redigerad av Beckisbarnet 2022-04-16 kl. 07:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in