2021-11-12, 21:03
Medlem
Kvillebacken1s avatar
r lite frvnad att Cyril gtt med i Reformisterna, sossarnas vnsterfalang.

Han lter inte s vnster nr han resonerar.
Citera
2021-12-31, 12:32
Medlem
snillet_1s avatar
En knappt 90 minuter lngs rskrnika finns nu uppe, dr de berr bland annat hur det gick fr Stigs katt, Lars Vilks dd och debatten kring gangsterrapen:

https://play.acast.com/s/cyrilochstig/6-arskronika
Citera
2022-01-05, 17:34
Medlem
rskrnikan..
Allts frsta timmen kndes Cyril vldigt ofrsch. Som en blandning av en dst Leif G W Persson och en bunke med deg som bara jser och jser och svmmar ver.
Pretentis s in i norden.
Och allt han rekommenderade var ju typ vnner..
Geggigt kotteri.
Citera
2022-01-05, 18:56
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
En knappt 90 minuter lngs rskrnika finns nu uppe, dr de berr bland annat hur det gick fr Stigs katt, Lars Vilks dd och debatten kring gangsterrapen:

Ja det var tydligen en massa kvinnliga lyssnare som hade hrt av sig angende katten...
Vore vl rtt trttsamt om jag skulle skriva ytterligare ett inlgg om vad jag tycker om Cyril i den hr trden, men det var ngra rtt kul sekvenser nr han malde p och Stig bara ifrgasatte det vrsta, och avsnittet som helhet var som syster ovanfr skriver ett bra exempel p dr Cyril r Cyril...

Jag tyckte det var mycket synd att Stig, som tydligen varit den som drivit p fr att f dit en komiker, inte kunde delta i det nst senaste avsnittet. Gsten var nog smrolig, men det var rtt absurt att han pstods vara "kontroversiell"... Skulle vara roligt om de bjd in Jonas Inde, men han r nog alldeles fr lite i takt med Cyrils samtid
Citera
2022-01-06, 21:47
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched7055
rskrnikan..
Allts frsta timmen kndes Cyril vldigt ofrsch. Som en blandning av en dst Leif G W Persson och en bunke med deg som bara jser och jser och svmmar ver.
Pretentis s in i norden.
Och allt han rekommenderade var ju typ vnner..
Geggigt kotteri.
Tror du Stig kommer skaffa sig en guldhamster & rasta i koppel nu? eller blir det hundmnniska av honom, ett spann p 8 vinthundar som en kta kvinna drar runt p.

Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1

Stigs katt orsakade Vilks dd och debatten kring gangster-katten
Senast redigerad av Enmansdemo 2022-01-06 kl. 21:50.
Citera
2022-01-11, 02:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Ja det var tydligen en massa kvinnliga lyssnare som hade hrt av sig angende katten...
Vore vl rtt trttsamt om jag skulle skriva ytterligare ett inlgg om vad jag tycker om Cyril i den hr trden, men det var ngra rtt kul sekvenser nr han malde p och Stig bara ifrgasatte det vrsta, och avsnittet som helhet var som syster ovanfr skriver ett bra exempel p dr Cyril r Cyril...

Jag tyckte det var mycket synd att Stig, som tydligen varit den som drivit p fr att f dit en komiker, inte kunde delta i det nst senaste avsnittet. Gsten var nog smrolig, men det var rtt absurt att han pstods vara "kontroversiell"... Skulle vara roligt om de bjd in Jonas Inde, men han r nog alldeles fr lite i takt med Cyrils samtid

Jonas Inde skildras ganska krleksfullt i Cyrils i mitt tycke bsta bok Mitt mrka hjrta, och str ven p tacklistan i min utgva (men inte den senare slppta ljudboken jag lyssnade p), nr han just gr hrt p Stockholms mediekotteri. Den nyktre Jonas Inde r typ den enda han gillar som figurerar med i flera kapitel. Vad Cyril sa i podden med Ann Heberlein (tror jag det var) var att han hade verseende med Inde tills denne blev nazist. Kanske inte s konstigt d Hellman ven r en av de Inde hngt ut i sina hatiska Judeharanger men till skillnad mot Oisin Cantwell, Alex Schulmann, Virtanen, Gran Rosenberg, Wolodarski m fl inte polisanmlt honom och ftt honom bakom galler. Big up fr att han har haft verseende med en uppenbarligen sjuk mnniska som inte verkar m vidare bra. Men s sent som fr ngra r sen nr Jonas Inde skrev ett idolpartrtt till bok om en livstidsdmd vampyr var Cyril den enda som uppmrksammade Inde och hans bok. Men kanske r du som de flesta andra i denna trd ocks nazist-hgerpopulist? Trkig fr Stig att han har sna lyssnare. Fr lsare tror jag inte du r d du inte hittar ngon som helst kritik mot t ex invandring i hans bcker utan tvrtom. Man vljer vad man vill hra. I podden hr jag mer islamkritik frn Cyril n Stig men mer allmnt reaktionrt och kritik mot t ex fr stor invandring frn Stig. Det sger inte att han frtjnar SD-troll.

https://www.youtube.com/watch?v=spUROWyIMF4&t=27s
Senast redigerad av SimonLeBon 2022-01-11 kl. 03:23.
Citera
2022-01-11, 04:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SimonLeBon
Jonas Inde skildras ganska krleksfullt i Cyrils i mitt tycke bsta bok Mitt mrka hjrta, och str ven p tacklistan i min utgva (men inte den senare slppta ljudboken jag lyssnade p), nr han just gr hrt p Stockholms mediekotteri. Den nyktre Jonas Inde r typ den enda han gillar som figurerar med i flera kapitel. Vad Cyril sa i podden med Ann Heberlein (tror jag det var) var att han hade verseende med Inde tills denne blev nazist. Kanske inte s konstigt d Hellman ven r en av de Inde hngt ut i sina hatiska Judeharanger men till skillnad mot Oisin Cantwell, Alex Schulmann, Virtanen, Gran Rosenberg, Wolodarski m fl inte polisanmlt honom och ftt honom bakom galler. Big up fr att han har haft verseende med en uppenbarligen sjuk mnniska som inte verkar m vidare bra. Men s sent som fr ngra r sen nr Jonas Inde skrev ett idolpartrtt till bok om en livstidsdmd vampyr var Cyril den enda som uppmrksammade Inde och hans bok. Men kanske r du som de flesta andra i denna trd ocks nazist-hgerpopulist? Trkig fr Stig att han har sna lyssnare. Fr lsare tror jag inte du r d du inte hittar ngon som helst kritik mot t ex invandring i hans bcker utan tvrtom. Man vljer vad man vill hra. I podden hr jag mer islamkritik frn Cyril n Stig men mer allmnt reaktionrt och kritik mot t ex fr stor invandring frn Stig. Det sger inte att han frtjnar SD-troll.

Word, backa juden Cyril mot dessa fuckin nazis. Och Jonas Inde, ven om p sin tid bst i Killinggnget, dmd tv gnger fr hot och hets mot folkgrupp. Sjuk jvel.
Citera
2022-01-11, 18:37
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SimonLeBon

Jag har lst och uppskattat flera av Stig Larssons bcker ja. Skulle aldrig falla mig in att betala fr eller stdja Cyrils bcker, men om jag stter p "Mitt mrka hjrta" ngonstans s ska jag blddra efter det dr om Inde.

Sg sjlv aldrig Inde nmna Cyril i sina delvis skmtsamma och delvis desperata inlgg, men frvnar mig inte om han tycker lika illa om honom som om de andra avskyvrda namnen du rknar upp. Kan knappt tnka mig ngot lgre beteende n det de som anmlde Inde visade, det var ju bra att Hellman hll sig fr god fr det, ven om jag misstnker att det mer var av strategiska skl n av verseende eller delhet...

r det ngon som minns i vilket avsnitt det var som Cyril frklarade varfr han avskydde Fria Tider? Hans frklaring gick ut p att han hade personlig erfarenhet av att de "ljuger", det var ngot i stil med att de anvnt fel titel p en person eller liknande...
Citera
2022-01-12, 20:11
Medlem
Cyrils Wikipedia-sida verkar vara skriven av Cyril sjlv. Finns nog ingen som kan ha sdan ingende kunskap om hans trista karrir. S frnedrande att sitta och sammanfatta sig sjlv p det dr sttet, tyder p lg sjlvknsla.

Tvivlar fr vrigt p att Cyril r jude. Det str inte p hans Wikipedia-sida.
Senast redigerad av Charvet 2022-01-12 kl. 20:18.
Citera
2022-04-13, 14:51
Medlem
Feedback66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Cyrils Wikipedia-sida verkar vara skriven av Cyril sjlv. Finns nog ingen som kan ha sdan ingende kunskap om hans trista karrir. S frnedrande att sitta och sammanfatta sig sjlv p det dr sttet, tyder p lg sjlvknsla.

Haha jag tror du har rtt. Kan inte finnas ngon annan som r s intresserad av Cyril Hellman som Cyril Hellman sjlv.
Citera
2022-04-17, 07:48
Medlem
Cyril skriver ny bok om sina erfarenheter frn besket i Ukraina (rapport frn fronten mot Ryssland). Funderar bara p vilken front det r han syftar p eftersom denne endast tycks ha snabbeskt Lviv, Kiev och Odessa?
Citera
2022-04-21, 15:35
Medlem
Musse669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fakirflyget
Cyril skriver ny bok om sina erfarenheter frn besket i Ukraina (rapport frn fronten mot Ryssland). Funderar bara p vilken front det r han syftar p eftersom denne endast tycks ha snabbeskt Lviv, Kiev och Odessa?

Cyrils kommande bok r om jag frstr en fortsttning p Rapport frn fronten mot IS dr hela boken r fronten och eldstrider med iS liksom filmen han var med i och gjorde. Om du som jag fljer hans sociala medier hamnade han i samma situation utanfr Kiev, som nr han var dr utgjorde front, d han var dr innan fega media anlnde. S vad r dit problem? Vad gjorde du sjlv nr Cyril var 500 meter frn ryssarna? r du ytterligare ett SD-troll som dyrkar Stig fr att han klcker ut sig populistiska smsanningar om problem med afghaner? Som ngon skrev hr. Med sna vnner behver Stig inga fiender.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in