Citat:
Ursprungligen postat av
SimonLeBon
Jonas Inde skildras ganska krleksfullt i Cyrils i mitt tycke bsta bok Mitt mrka hjrta, och str ven p tacklistan i min utgva (men inte den senare slppta ljudboken jag lyssnade p), nr han just gr hrt p Stockholms mediekotteri. Den nyktre Jonas Inde r typ den enda han gillar som figurerar med i flera kapitel. Vad Cyril sa i podden med Ann Heberlein (tror jag det var) var att han hade verseende med Inde tills denne blev nazist. Kanske inte s konstigt d Hellman ven r en av de Inde hngt ut i sina hatiska Judeharanger men till skillnad mot Oisin Cantwell, Alex Schulmann, Virtanen, Gran Rosenberg, Wolodarski m fl inte polisanmlt honom och ftt honom bakom galler. Big up fr att han har haft verseende med en uppenbarligen sjuk mnniska som inte verkar m vidare bra. Men s sent som fr ngra r sen nr Jonas Inde skrev ett idolpartrtt till bok om en livstidsdmd vampyr var Cyril den enda som uppmrksammade Inde och hans bok. Men kanske r du som de flesta andra i denna trd ocks nazist-hgerpopulist? Trkig fr Stig att han har sna lyssnare. Fr lsare tror jag inte du r d du inte hittar ngon som helst kritik mot t ex invandring i hans bcker utan tvrtom. Man vljer vad man vill hra. I podden hr jag mer islamkritik frn Cyril n Stig men mer allmnt reaktionrt och kritik mot t ex fr stor invandring frn Stig. Det sger inte att han frtjnar SD-troll.
https://www.youtube.com/watch?v=spUROWyIMF4&t=27s
Jag har lst och uppskattat flera av Stig Larssons bcker ja. Skulle aldrig falla mig in att betala fr eller stdja Cyrils bcker, men om jag stter p "Mitt mrka hjrta" ngonstans s ska jag blddra efter det dr om Inde.
Sg sjlv aldrig Inde nmna Cyril i sina delvis skmtsamma och delvis desperata inlgg, men frvnar mig inte om han tycker lika illa om honom som om de andra avskyvrda namnen du rknar upp. Kan knappt tnka mig ngot lgre beteende n det de som anmlde Inde visade, det var ju bra att Hellman hll sig fr god fr det, ven om jag misstnker att det mer var av strategiska skl n av verseende eller delhet...
r det ngon som minns i vilket avsnitt det var som Cyril frklarade varfr han avskydde Fria Tider? Hans frklaring gick ut p att han hade personlig erfarenhet av att de "ljuger", det var ngot i stil med att de anvnt fel titel p en person eller liknande...