Citat:
Ursprungligen postat av
SimonLeBon
Jonas Inde skildras ganska kärleksfullt i Cyrils i mitt tycke bästa bok Mitt mörka hjärta, och står även på tacklistan i min utgåva (men inte den senare släppta ljudboken jag lyssnade på), när han just går hårt på Stockholms mediekotteri. Den nyktre Jonas Inde är typ den enda han gillar som figurerar med i flera kapitel. Vad Cyril sa i podden med Ann Heberlein (tror jag det var) var att han hade överseende med Inde tills denne blev nazist. Kanske inte så konstigt då Hellman även är en av de Inde hängt ut i sina hatiska Judeharanger men till skillnad mot Oisin Cantwell, Alex Schulmann, Virtanen, Göran Rosenberg, Wolodarski m fl inte polisanmält honom och fått honom bakom galler. Big up för att han har haft överseende med en uppenbarligen sjuk människa som inte verkar må vidare bra. Men så sent som för några år sen när Jonas Inde skrev ett idolparträtt till bok om en livstidsdömd vampyr var Cyril den enda som uppmärksammade Inde och hans bok. Men kanske är du som de flesta andra i denna tråd också nazist-högerpopulist? Tråkig för Stig att han har såna lyssnare. För läsare tror jag inte du är då du inte hittar någon som helst kritik mot t ex invandring i hans böcker utan tvärtom. Man väljer vad man vill höra. I podden hör jag mer islamkritik från Cyril än Stig men mer allmänt reaktionärt och kritik mot t ex för stor invandring från Stig. Det säger inte att han förtjänar SD-troll.
https://www.youtube.com/watch?v=spUROWyIMF4&t=27s
Jag har läst och uppskattat flera av Stig Larssons böcker ja. Skulle aldrig falla mig in att betala för eller stödja Cyrils böcker, men om jag stöter på "Mitt mörka hjärta" någonstans så ska jag bläddra efter det där om Inde.
Såg själv aldrig Inde nämna Cyril i sina delvis skämtsamma och delvis desperata inlägg, men förvånar mig inte om han tycker lika illa om honom som om de andra avskyvärda namnen du räknar upp. Kan knappt tänka mig något lägre beteende än det de som anmälde Inde visade, det var ju bra att Hellman höll sig för god för det, även om jag misstänker att det mer var av strategiska skäl än av överseende eller ädelhet...
Är det någon som minns i vilket avsnitt det var som Cyril förklarade varför han avskydde Fria Tider? Hans förklaring gick ut på att han hade personlig erfarenhet av att de "ljuger", det var något i stil med att de använt fel titel på en person eller liknande...