2021-11-12, 21:03
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Är lite förvånad att Cyril gått med i Reformisterna, sossarnas vänsterfalang.

Han låter inte så vänster när han resonerar.
Citera
2021-12-31, 12:32
Medlem
snillet_1s avatar
En knappt 90 minuter långs årskrönika finns nu uppe, där de berör bland annat hur det gick för Stigs katt, Lars Vilks död och debatten kring gangsterrapen:

https://play.acast.com/s/cyrilochstig/6-arskronika
Citera
2022-01-05, 17:34
Medlem
Årskrönikan..
Alltså första timmen kändes Cyril väldigt ofräsch. Som en blandning av en däst Leif G W Persson och en bunke med deg som bara jäser och jäser och svämmar över.
Pretentiös så in i norden.
Och allt han rekommenderade var ju typ vänner..
Geggigt kotteri.
Citera
2022-01-05, 18:56
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
En knappt 90 minuter långs årskrönika finns nu uppe, där de berör bland annat hur det gick för Stigs katt, Lars Vilks död och debatten kring gangsterrapen:

Ja det var tydligen en massa kvinnliga lyssnare som hade hört av sig angående katten...
Vore väl rätt tröttsamt om jag skulle skriva ytterligare ett inlägg om vad jag tycker om Cyril i den här tråden, men det var några rätt kul sekvenser när han malde på och Stig bara ifrågasatte det värsta, och avsnittet som helhet var som syster ovanför skriver ett bra exempel på där Cyril är Cyril...

Jag tyckte det var mycket synd att Stig, som tydligen varit den som drivit på för att få dit en komiker, inte kunde delta i det näst senaste avsnittet. Gästen var nog smårolig, men det var rätt absurt att han påstods vara "kontroversiell"... Skulle vara roligt om de bjöd in Jonas Inde, men han är nog alldeles för lite i takt med Cyrils samtid
Citera
2022-01-06, 21:47
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched7055
Årskrönikan..
Alltså första timmen kändes Cyril väldigt ofräsch. Som en blandning av en däst Leif G W Persson och en bunke med deg som bara jäser och jäser och svämmar över.
Pretentiös så in i norden.
Och allt han rekommenderade var ju typ vänner..
Geggigt kotteri.
Tror du Stig kommer skaffa sig en guldhamster & rasta i koppel nu? eller blir det hundmänniska av honom, ett spann på 8 vinthundar som en äkta kvinna drar runt på.

Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1

Stigs katt orsakade Vilks död och debatten kring gangster-katten
Senast redigerad av Enmansdemo 2022-01-06 kl. 21:50.
Citera
2022-01-11, 02:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Ja det var tydligen en massa kvinnliga lyssnare som hade hört av sig angående katten...
Vore väl rätt tröttsamt om jag skulle skriva ytterligare ett inlägg om vad jag tycker om Cyril i den här tråden, men det var några rätt kul sekvenser när han malde på och Stig bara ifrågasatte det värsta, och avsnittet som helhet var som syster ovanför skriver ett bra exempel på där Cyril är Cyril...

Jag tyckte det var mycket synd att Stig, som tydligen varit den som drivit på för att få dit en komiker, inte kunde delta i det näst senaste avsnittet. Gästen var nog smårolig, men det var rätt absurt att han påstods vara "kontroversiell"... Skulle vara roligt om de bjöd in Jonas Inde, men han är nog alldeles för lite i takt med Cyrils samtid

Jonas Inde skildras ganska kärleksfullt i Cyrils i mitt tycke bästa bok Mitt mörka hjärta, och står även på tacklistan i min utgåva (men inte den senare släppta ljudboken jag lyssnade på), när han just går hårt på Stockholms mediekotteri. Den nyktre Jonas Inde är typ den enda han gillar som figurerar med i flera kapitel. Vad Cyril sa i podden med Ann Heberlein (tror jag det var) var att han hade överseende med Inde tills denne blev nazist. Kanske inte så konstigt då Hellman även är en av de Inde hängt ut i sina hatiska Judeharanger men till skillnad mot Oisin Cantwell, Alex Schulmann, Virtanen, Göran Rosenberg, Wolodarski m fl inte polisanmält honom och fått honom bakom galler. Big up för att han har haft överseende med en uppenbarligen sjuk människa som inte verkar må vidare bra. Men så sent som för några år sen när Jonas Inde skrev ett idolparträtt till bok om en livstidsdömd vampyr var Cyril den enda som uppmärksammade Inde och hans bok. Men kanske är du som de flesta andra i denna tråd också nazist-högerpopulist? Tråkig för Stig att han har såna lyssnare. För läsare tror jag inte du är då du inte hittar någon som helst kritik mot t ex invandring i hans böcker utan tvärtom. Man väljer vad man vill höra. I podden hör jag mer islamkritik från Cyril än Stig men mer allmänt reaktionärt och kritik mot t ex för stor invandring från Stig. Det säger inte att han förtjänar SD-troll.

https://www.youtube.com/watch?v=spUROWyIMF4&t=27s
Senast redigerad av SimonLeBon 2022-01-11 kl. 03:23.
Citera
2022-01-11, 04:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SimonLeBon
Jonas Inde skildras ganska kärleksfullt i Cyrils i mitt tycke bästa bok Mitt mörka hjärta, och står även på tacklistan i min utgåva (men inte den senare släppta ljudboken jag lyssnade på), när han just går hårt på Stockholms mediekotteri. Den nyktre Jonas Inde är typ den enda han gillar som figurerar med i flera kapitel. Vad Cyril sa i podden med Ann Heberlein (tror jag det var) var att han hade överseende med Inde tills denne blev nazist. Kanske inte så konstigt då Hellman även är en av de Inde hängt ut i sina hatiska Judeharanger men till skillnad mot Oisin Cantwell, Alex Schulmann, Virtanen, Göran Rosenberg, Wolodarski m fl inte polisanmält honom och fått honom bakom galler. Big up för att han har haft överseende med en uppenbarligen sjuk människa som inte verkar må vidare bra. Men så sent som för några år sen när Jonas Inde skrev ett idolparträtt till bok om en livstidsdömd vampyr var Cyril den enda som uppmärksammade Inde och hans bok. Men kanske är du som de flesta andra i denna tråd också nazist-högerpopulist? Tråkig för Stig att han har såna lyssnare. För läsare tror jag inte du är då du inte hittar någon som helst kritik mot t ex invandring i hans böcker utan tvärtom. Man väljer vad man vill höra. I podden hör jag mer islamkritik från Cyril än Stig men mer allmänt reaktionärt och kritik mot t ex för stor invandring från Stig. Det säger inte att han förtjänar SD-troll.

Word, backa juden Cyril mot dessa fuckin nazis. Och Jonas Inde, även om på sin tid bäst i Killinggänget, dömd två gånger för hot och hets mot folkgrupp. Sjuk jävel.
Citera
2022-01-11, 18:37
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SimonLeBon

Jag har läst och uppskattat flera av Stig Larssons böcker ja. Skulle aldrig falla mig in att betala för eller stödja Cyrils böcker, men om jag stöter på "Mitt mörka hjärta" någonstans så ska jag bläddra efter det där om Inde.

Såg själv aldrig Inde nämna Cyril i sina delvis skämtsamma och delvis desperata inlägg, men förvånar mig inte om han tycker lika illa om honom som om de andra avskyvärda namnen du räknar upp. Kan knappt tänka mig något lägre beteende än det de som anmälde Inde visade, det var ju bra att Hellman höll sig för god för det, även om jag misstänker att det mer var av strategiska skäl än av överseende eller ädelhet...

Är det någon som minns i vilket avsnitt det var som Cyril förklarade varför han avskydde Fria Tider? Hans förklaring gick ut på att han hade personlig erfarenhet av att de "ljuger", det var något i stil med att de använt fel titel på en person eller liknande...
Citera
2022-01-12, 20:11
Medlem
Cyrils Wikipedia-sida verkar vara skriven av Cyril själv. Finns nog ingen som kan ha sådan ingående kunskap om hans trista karriär. Så förnedrande att sitta och sammanfatta sig själv på det där sättet, tyder på låg självkänsla.

Tvivlar för övrigt på att Cyril är jude. Det står inte på hans Wikipedia-sida.
Senast redigerad av Charvet 2022-01-12 kl. 20:18.
Citera
2022-04-13, 14:51
Medlem
Feedback66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Cyrils Wikipedia-sida verkar vara skriven av Cyril själv. Finns nog ingen som kan ha sådan ingående kunskap om hans trista karriär. Så förnedrande att sitta och sammanfatta sig själv på det där sättet, tyder på låg självkänsla.

Haha jag tror du har rätt. Kan inte finnas någon annan som är så intresserad av Cyril Hellman som Cyril Hellman själv.
Citera
2022-04-17, 07:48
Medlem
Cyril skriver ny bok om sina erfarenheter från besöket i Ukraina (rapport från fronten mot Ryssland). Funderar bara på vilken front det är han syftar på eftersom denne endast tycks ha snabbesökt Lviv, Kiev och Odessa?
Citera
2022-04-21, 15:35
Medlem
Musse669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fakirflyget
Cyril skriver ny bok om sina erfarenheter från besöket i Ukraina (rapport från fronten mot Ryssland). Funderar bara på vilken front det är han syftar på eftersom denne endast tycks ha snabbesökt Lviv, Kiev och Odessa?

Cyrils kommande bok är om jag förstår en fortsättning på Rapport från fronten mot IS där hela boken är fronten och eldstrider med iS liksom filmen han var med i och gjorde. Om du som jag följer hans sociala medier hamnade han i samma situation utanför Kiev, som när han var där utgjorde front, då han var där innan fega media anlände. Så vad är dit problem? Vad gjorde du själv när Cyril var 500 meter från ryssarna? Är du ytterligare ett SD-troll som dyrkar Stig för att han kläcker ut sig populistiska småsanningar om problem med afghaner? Som någon skrev här. Med såna vänner behöver Stig inga fiender.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in