Citat:
Ursprungligen postat av
Mumsbulle
Han har rätt att tiga, dömd lär han bli, bortom rimligt tvivel..
Jag hoppas att han samlar ihop sig själv och berättar, för Malins familjs skull, för sin familjs skull, den skam som de levt med och kommer att bära med sig för resten av livet.
Jag hoppas att han inte skyddas, pixlade bilder, osv.
Tramset måste få ett slut.
Kul för Mark Safarik och Bosse 22.0, (Bosse-numera tidnings och osttjuv)
Ja visst har han rätt att tiga sig genom hela rättegången om han vill köra på det. Men han har hittills denna vända valt att blåneka till att någonsin varit i närheten och lär säkert fortsätta med det. Föräldrarna kommer nog aldrig få den förklaring de eftersöker. Han bryr sig enbart om sig själv. Hoppas bara de åtminstone kan få resningen och domen.
"Skyddas" tvivlar jag väl på.. Pixlade bilder är ju brukligt när man inte har dömts, dvs inte är skyldig i lagens mening. Mordmisstänkta kommer alltid pixlas. Döms man för mord upphör pixlingen. Det finns ju dock inga bilder att pixla just nu förutom nån gammal skolkatalogsbild.
Förra vändan tilläts ju inte kameror i rättssalen pga hans ålder, och han valde själv att skyla sig till/från rättssalen och har undvikit att fastna på bild, såväl då som ända sedan dess som det verkar.. Jag får väl anta att kameror inte är förbjudna nu om resning skulle ske, om det inte finns nån jävla regel som fortfarande tar hänsyn till hans "låga" ålder vid själva brottstillfället, det vet jag inte.. Om någon skulle kunna undvika att fångas på bild är det väl den här snubben.
Detta fall, likt många andra fall i det programmet du åsyftar, är väl i och för sig ganska öppet mål att "undersöka" för att komma fram till en kvalificerad gissning om vem det var 😅 Alla som läser in sig på det här fallet drar ju samma slutsats, det är inget jättemysterium liksom. Men visst är det kul för dem som såklart vill se den skyldige sättas dit som oss andra.