2022-04-16, 22:41
Medlem
imaloser107s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mastodon111
Härligt, man blir nästan bli lite tårögd när det varje fall finns en annan på FB som inte är högerextremist. :-)

Blir också lite munter när jag läser att det finns vettigt folk som har bra argument emot invandring (trots att jag har en del bekanta från min hemort och i mitt arbete som är invandrare).

Tyvärr så överröstas de oftast av ljusskygga, hatiska och fega individer som är på samma intelligensnivå (och ännu större hycklare) än de musslorna som kaozar emot bokbrännarN.
Citera
2022-04-16, 22:43
Medlem
imaloser107s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Lockar Rasmus Paludan fram de primära drifterna hos alla muslimer i Sverige?

Knappast. Då hade det varit mycket mer problematiskt med tanke på hur många det finns här i landet. :P
Citera
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mastodon111
Fjanteri eftersom du vet att aldrig någonsin detta kommer att ske, du kommer gå bitter under resten av ditt liv. Otroligt tragiskt att du inte tycker ditt liv är mera värt än bitterhet och hat.

Finns många människor som lever på hoppet. Är du så naiv så du inte ser konsekvenserna med invandringen så är du förmodligen bortom all räddning. Hellre bitter & inse sanningen än leva i en jävla fantasivärld.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flugornas
Sorry det är åtgärdat.
Jag har läst på, vilket fler här bör göra.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Alternativ_f%C3%B6r_Sverige
Absolut jag ska i allafall bidraga med min röst fast det är försent
Citera
2022-04-16, 22:44
Medlem
analkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Missouri
Det tror jag säkert. Aschberg har ju inte direkt en historia av att hålla sig till sanningen eller vara trovärdig. VAd vill du ha sagt med ditt inlägg?
Bara konstaterade att jag minns att mogens sade till aschberg att invandring till danmark o liknande länder funkar utmärkt utom av mohammedäääääner
Citera
2022-04-16, 22:44
Medlem
Gammalochglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massmedia
Nej vi pratade lite kort om detta runt påskbordet idag, 12 vuxna, alla är i och för sig "högutbildade" och med bra jobb och så vidare. Alla tyckte ungefär så här, tveksamt att låta pedofildansken stå och smäda men bra att polisen iallafall inte provocerar fram ytterligare våldsamheter.

Som sagt, det ska åter sägas att vi är alla rätt högt upp i socialgrupp och röstar borgerligt, inga som gått "livets hårda skola". I den senare gruppen kan jag tänka mig att stödet för pedofildansken är större.

Runt mitt påskbord, med ungefär samma grupp, så var vi eniga i att samhället måste hantera detta bättre

NEJ till provocerande demonstranter och NEJ till uppeldade polisbilar.

Staten äger våldskapitalet, polisen ska nye backa, och man ska inte tillåta provokationer från extremer som bara vill skapa oro…
Citera
2022-04-16, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeyHumphrey
Måste vara häftigt att vara i majoritet för någon utan land.

Ni har dock inte erövrat Södertälje - Ni FICK det gratis för att svenskar är blödiga och tyckte synd om era kvinnor och barn. Samt att svenska liberaldemokrater ville skaffa sig pluspoäng. Det är anledningen varför ni är här... inte jättemycket att skryta om helt ärligt.

Ändå ganska imponerande att folk som varken känner varandra, inte nödvändigtvis delar nationalitet eller gemenskap i övrigt samlas för att kämpa bakom en enad front.

Vart är svenskarna?

De som bryr sig sitter här och skriver en massa patetiska inlägg, beskyller varandra för utvecklingen och tangentbordskrigar i vanlig ordning. Höger vänster marxism högerextremism Bla bla bla. Snacka om hjärndött folkslag.

De som inte bryr sig är upptagna med chips, netflix, alkohol och knull.

Så kan det gå när jaget är den högsta formen av dyrkan.
Citera
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lifeisnow
Så du tycker att det inte bara ska vara Polisen som har våldsmonopol? Du tycker det är okej att några får slå ihjäl någon annan pga av olika orsaker?
Nej det är inte okej, och självklart skall alla våldsverkare få ta sina straff för de handlingar som begås, men de måste ju först begå gärningen innan de kan straffas.
Så om jag går på valfritt torg och bränner en koran så ska jag förvänta mig att ha uppbackning av Polisen bara för att? Nej jag måste då vara beredd att ta konsekvensen själv istället för att gömma mig bakom farbror blå.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scaloppina
Om vi ger efter och t ex förbjuder koranbränningar efter huliganernas kravaller visar vi bara att man kan styra oss genom kriminella handlingar. Att man kan få sin vilja fram genom att bränna bilar, att stena och skada poliser o c v. Då är Sverige inte mera det landet som det har varit, utan som ett land som i Mellanöstern där man kan styra med våld.

Det är inte genom våld som man har fått som man velat här, utan genom att t ex rösta rätt parti. Invandrare får se till att börja bilda egna partier att rösta på i stället för att förstöra och skapa kaos och att tvinga sin vilja fram genom att använda våld och kriminella handlingar. Att terrorisera för att få sin vilja fram hör inte till Sverige, det har invandrarna tagit med sig från sina hemländer. Det är inte att ta seden dit man kommer och vi behöver inte bli ett land som man kan styra med terror!

Det ska dom fan inte ha rätt att göra. Dom ska inte ha någon rösträtt öht.
Citera
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imaloser107
Agree to disagree. Håll hårt i de drömmarna för det kommer inte hända. Möjligt att de kriminella/extrema invandrarna kommer att skickas hem/återvandra i framtiden.

De laglydiga, som arbetar och gör rätt för sig? Niet. Bara i era rasistiska drömmar.

Du gillar att se poliser bli nerslagna? Du är en äcklig varelse
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av imaloser107
Blir också lite munter när jag läser att det finns vettigt folk som har bra argument emot invandring (trots att jag har en del bekanta från min hemort och i mitt arbete som är invandrare).

Tyvärr så överröstas de oftast av ljusskygga, hatiska och fega individer som är på samma intelligensnivå (och ännu större hycklare) än de musslorna som kaozar emot bokbrännarN.

FB är en otroligt skrämmande hatiskt plats måste jag säga, jag pallar enbart i korta doser ungefär en gång vartannat år. Anser inte att mitt liv är värt att jag skulle ge de här fånarna för mycket uppmärksamhet, då skulle man själv lätt uppslukas i hat, de är helt enkelt inte värda det. Dessutom i stort sett omöjligt att föra resonemang här, känner de sig trängda brukar det till slut bli en lång redogörelse av hot och hat, på den nivån är det.
Senast redigerad av mastodon111 2022-04-16 kl. 22:49.
Citera
2022-04-16, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yourmotherwillknow
Jag kommer aldrig leva i ett land där den lilla frihet jag har kvar, ska begränsas ytterligare, dels av ett gäng lättkränkta småskitar som saknar en vettig hobby och absolut inte av någon jävla pissluffare som kommer till Sverige och ska bränna koraner.

Tycker du verkligen att det låter vettigt? Att du och jag inte ska få yttra oss i det land vi lever p.g.a. att en dansk hobby-nasses föräldrar inte gav den stackarn tillräckligt med kärlek som barn??

Verkar det vettigt att killen (dansken) ens fick alla dessa tillstånd att få utföra en koranbränning när man är 100% medveten om konsekvenserna?
Hur har många i Norden levt de senaste åren med alla begränsningar och skit?
Tycker du att det verkar vara som det ska?

Istället för att vara fullt aktiva i den polarisering som önskas av makthavare, så bör vi informera varandra och hjälpa varandra

Blir otroligt upprörd och känner mig aningen förnärmad av ditt idiotiska resonemang. Jag tror inte att du förstår vidden av de konsekvenser som, i sådant fall kommer att drabba oss (befolkningen).
Det är dags att du öppnar ögonen för att skåda verkligheten, vad som håller på att hända medans vi sitter här och spelar med i spelet som ett gäng idioter.

Det spelar ingen roll vem, vart eller varför. Det enda som spelar någon som helst roll är att vi håller ihop!

Det borde aldrig godkännas, än hur viktig yttrandefrihet må vara. Helt onödigt. Ska yttrandefrihet användas till sådana här debila ändamål är det ingen mening med den överhuvudtaget om man tänker efter.

Ni vill ha krig och förödelse, ni vill splittra samhället, dela upp människor och orsaka kaos. Lär er istället att acceptera annorlunda människor med annorlunda tro. Jag är inte religiös eller så men inte fan går jag och hetsar folk som har en viss tro.

Jag skyddar inte upplopp eller kriminella beteenden heller men varför ens göra något som leder till sådan förödelse? Bara för att någon hetare ska kunna säga "vad var det jag sa?".

Ni måste sluta drömma om att alla invandrare ska utvisas och dylikt. Ert hat är efterblivet. Ändra lagarna om ni anser att det redan är för mycket invandrare, sluta trakassera dem som ni redan släppt in. Ingen tvingade er att släppa in dem (f.ö. är de flesta invandrare skötsamma människor som är trevliga och snälla, sluta dra alla över en och samma kam).

Sverige har sina problem men jag är så trött på vissas hat. Nu får ni ta och ge er, och göra det bästa utav situationen istället för att förvärras allting. Inget bra kommer ur ert. Om ni vill ändra saker och ting, involvera er politiskt eller något, att sprida hat kommer aldrig leda nånvart.
Senast redigerad av WakeUpWakeUp 2022-04-16 kl. 22:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in