Citat:
Ursprungligen postat av
RobertEriksson99
Om en anti-vit person själv kan använda ordet, varför ska du då vara så fisförnäm att inte använda det emot dem? Varför vill du respektera och bekräfta deras vanföreställning de har om sig själva?
Du inser kanske att ett språkbruk som används inom en viss miljö, säg som ett exempel bland akademiker inom teknisk forskning, inte är samma miljö som man använder ett språk som någon överviktig person med pådriven vänsterfanatism, som i det närmaste talar till lågutbildade och ungdomar med allmänna problem, använder sig av?
Man kan göra klarhet i sin sak och vara tydligt med innehållet, men om du vill få igenom din sak så lönar det sig att veta hur du socialt kommunicerar med dom som omger dig.
Visst, om du i det närmaste vill utmana och omvända samma publik som ovanstående mentalt obalanserade vänsterfanatiker talar till så håller jag helt med om att ett mera hetsigt språkbruk biter bättre och har en märkbar effekt. Och skulle jag tala med dessa så är antagligen inte bara ett mera primitivt språkbruk en fördel utan även samma hetsiga attityd.
Dessa är dock bara en del av alla människor med problem och hat, så du utmanar var och en inom dennas egen sociala sfär och språk.
För min del är diskussionen nu avklarad. Vi håller med varandra om kärnfrågan, medan vi inte har riktigt samma åsikt om nyanserna, och så får det för stunden förbli.