2022-01-22, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tanakh
När dinosaurierna lämnar politiken och medlemmar från ungdomsförbunden röstas in och tar plats så lär frågan komma på tal. Jävla töntigt att ungdomsförbunden fokuserar mer på camnabisfrågan än något annat, framtiden ser inte ljus ut.

De hade förhandlat bort sin morsa, ökning på bensin och elskatt för en legalisering. Pundarna hade förmodligen accepterat 50% höjd moms för en legalisering. Cannabisrökare är whitetrash och oftast arbetslösa. Inte värt att legalisera för en minoritets skull.

Vad snackar du om? Använder man bara cannabis så är man ingen pundare! Kanske de som du känner som röker är white trash men annars stämmer det verkligen inte, propaganda. Så alla som dricker alkohol är också white trash?
Citera
2022-01-22, 16:15
Medlem
hjertgrens avatar
Aldrig eftersom fler och fler studier visar på allvarliga hälsotillstånd av brukandet av cannabis.
Citera
2022-01-22, 16:16
Medlem
Avkrim för innehav/ha det i sig är 3-7 år bort
Avkrim för bruk (snuten ser dig puffa) 5-10 år
Legalisering (sälja, odla) 7-15 år bort
Citera
2022-01-22, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjertgren
Aldrig eftersom fler och fler studier visar på allvarliga hälsotillstånd av brukandet av cannabis.

Du verkar vara ny på området lille vän..
Nej det gör de inte. Så sluta larva dig
Citera
2022-01-22, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djungle
Vad snackar du om? Använder man bara cannabis så är man ingen pundare! Kanske de som du känner som röker är white trash men annars stämmer det verkligen inte, propaganda. Så alla som dricker alkohol är också white trash?

Han trollar bara... Bit inte så snabbt.
Såna där pajaser är ej vårat hot. De viftar man bort som irriterande flugor.
Citera
2022-01-22, 16:19
Medlem
hjertgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oidentifierbart
Du verkar vara ny på området lille vän..
Nej det gör de inte. Så sluta larva dig

Har du läst ens en studie av brukande av cannabis? Påverkan på ungdomar & unga vuxnar visar väldigt stora resultat av hjärnans utveckling bland annat.
Citera
2022-01-22, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjertgren
Har du läst ens en studie av brukande av cannabis? Påverkan på ungdomar & unga vuxnar visar väldigt stora resultat av hjärnans utveckling bland annat.

LOL.. "läst en studie"...
Har läst alla. Är expert. Använt i 25+ år.

Ja, på unga, absolut. När Sverige legaliserar är jag för en 21års gräns, kanske 25 t.o.m.

Men du skrev inte så. Försök höja nivån lite snälla...
Cannabis är medicin, det är en del av vår naturliga föda osv. Seriöst orkar inte börja från början.
Citera
2022-01-25, 01:23
Medlem
Suecokids avatar
Längre än vi önskar. Man vill gärna tro en si sådär 4-5 år högst. Men kan lika gärna ta 15-20 år, om inte mer. Kom ihåg att ju fler som förespråkar för att cannabis ska bli lagligt, desto fler förespråkar också för att cannabis ska förbli olagligt.

Man undrar hur en folkomröstning hade sett ut för detta? 100 år sedan folket röstade om alkoholen, vi borde bjudas på en sådan nu, en gång för alla!
Citera
2022-01-25, 01:32
Medlem
CrackerPowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oidentifierbart
Avkrim för innehav/ha det i sig är 3-7 år bort
Avkrim för bruk (snuten ser dig puffa) 5-10 år
Legalisering (sälja, odla) 7-15 år bort
-
Skulle precis skriva samma. typ.
Jag tror på
5
5
- aldrig eftersom Sverige kommer att göra som i Canada.
Varför.
Korta svaret är alltid cash och power.
Skatt
Medicin
Som vin

Vad tror du?
Citera
2022-04-16, 14:31
Medlem
Extremeflys avatar
Borde man inte se till och lösa en legalisering direkt.
Tänk så många poliser man hade frigjort som idag går och jagar brukare. Då slipper man anställa fler poliser och kan ta itu med riktiga problem
Citera
2022-04-16, 15:27
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Det är säkert flera år bort. Skulle tippa på cirka 7 år.
Citera
2022-04-16, 18:42
Medlem
mongomanishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysteriousstranger
Det är säkert flera år bort. Skulle tippa på cirka 7 år.

Så du tror att nästa regering kommer inte legalisera, men den efter kommer att göra det? Vad får dig att tro det? Jag ser absolut noll tecken på att vi ens är i närheten av att ens titta på möjligheten av avkriminalisera. Nuvarande regering var mycket tydlig med att man inte ens tänker överväga frågan trots att Folkhälsomyndigheten med flera föreslagit att man borde utreda frågan, man kan läsa mer här: https://www.dn.se/sverige/kritik-mot...-sak-att-gora/

Nu använder inte själv varken droger eller alkohol längre då jag är oförmögen att göra det utan att missbruka, men jag kan inte se någon annan vettig lösning än att legalisera såväl cannabis som heroin och allt där i mellan. Men med tanke på att varken blåa, röda, gröna eller bruna partier kan tänka någon annan tanke än att hårdare straff och fler poliser ska lösa alla våra problem så tror jag tyvärr vi får räkna med betydligt längre. Sen det att jag började röka brass för snart 20år sedan så har det hänt så gott som ingenting i den här frågan i Sverige och jag tror vi får räkna med att vara bland de sista att legalisera. Med tanke på att länder som Danmark som har en jävligt avslappnad inställning till cannabis inte ens har legaliserat än trots de enorma ekonomiska vinsterna de vore så vågar jag lova att det inte finns en endaste promille av en chans att cannabis är legaliserat i Sverige inom tio år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in