2022-04-11, 11:15
Medlem
MomsPlusSkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Har du arbetat som biståndshandläggare på socialförvaltningen? Bara undrar för annars tror jag att mina uppgifter är mer tillförlitliga.
Hyresnämnden, men lyssna du på kacklande sosskärringar istället för gällande rätt kör på. Eller så kan du bara googla "barnfamilj vräks" och se själv på lättläst svenska. Det är ingen direkt nyhet för någon som är insatt, diskussionen handlar snarare om just hur mycket rättsläget ändrats vilket reflekteras i diverse medier.
Citera
2022-04-12, 13:55
Medlem
kanelkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kas006
I de värsta Coronatiderna när det var överbeläggningar överallt och halva personalstyrkan var sjuk så kunde man ibland inte sova på hela nätter för man var så totalt slutkörd när man kom hem, det blev motsatt effekt. Och så visste man att imorgon börjar helvetet om igen och så på det ingen sömn.
Ibland jobbade man 18 timmar i sträck för att rädda liv. Sen på det ska man slåss med dagis om några ynka timmar hit eller dit som blir justerat i schemat.

Hej TS!

Mina självklara frågor när det kommer till detta blir: varför ser du inte till att ta hand om dig själv bättre genom att utbilda dig till något helt annat? Ingen måste vara kvar i ett skityrke med usel lönesättning, usla arbetstider och usel arbetslivsmiljö - varför tror du att du kvar? Jag funderar också på varför du har varit kvar på samma arbetsplats i nästan 15 år?
Citera
2022-04-12, 16:58
Medlem
En seriös fråga, hur vet förskolan att du börjar 13:00 vissa dagar? Måste ni lämna in era arbetstider vecka för vecka?

Jag hade lämnat som vanligt och hållt tyst om vilka tider jag har var dag.
Citera
2022-04-15, 10:41
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MomsPlusSkatt
Hyresnämnden, men lyssna du på kacklande sosskärringar istället för gällande rätt kör på. Eller så kan du bara googla "barnfamilj vräks" och se själv på lättläst svenska. Det är ingen direkt nyhet för någon som är insatt, diskussionen handlar snarare om just hur mycket rättsläget ändrats vilket reflekteras i diverse medier.
Alternativ tidslinje. Du kommer att göra jobbet åt mig och länka tre exempel som styrker ditt påstående.
Citera
2022-04-15, 10:59
Bannlyst
Måste du säga det då? Lämna ungen och stanna hemma tills du börjar.
Citera
2022-04-15, 12:15
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kanelkaka
Hej TS!

Mina självklara frågor när det kommer till detta blir: varför ser du inte till att ta hand om dig själv bättre genom att utbilda dig till något helt annat? Ingen måste vara kvar i ett skityrke med usel lönesättning, usla arbetstider och usel arbetslivsmiljö - varför tror du att du kvar? Jag funderar också på varför du har varit kvar på samma arbetsplats i nästan 15 år?
Jag gissar att du tillhör den söndercurlade skitgenerationen som inte hört talas om eget ekonomiskt ansvar och att man måste arbeta för att försörja sig.
Senast redigerad av micro113 2022-04-15 kl. 12:56.
Citera
2022-04-16, 02:51
Medlem
tantrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KognitivDissonans
Bara jämföra två olika scenarios rakt av är idiotiskt, bara en idiot skulle kunna göra detta (hint blink blink). Du har väl ingen koll vad TS har för levnadsförhållande än de hon har nämnt, livet är mycket mer komplext än dessa få info, genetisk uppbyggnad, ekonomi etc etc etc etc etc -> etc.

TS borde byta dagis till något som förstår TS behov om det finns. TS jobbar inom vården och då förväntar man sig att kommunen också ställer upp för TS behov, men som vanligt går pengar till annat, t ex EU-fonden och bygga gay enhörningar av glasfiber istället för till viktiga kommunala verksamheter som att vaka över någons barn under arbetstid.

Två personer klarar av detta, det gör alla. Man kommer inte kunna ändra dagis öppettider eller stängningstider.

Det är liksom inga frågetecken. ALLA klarar detta, framförallt om man är ett par.
Snubben får väl byta jobb i värsta fall.

Sedan förstår jag ju att det är skitjobbigt, men tror inte du kan göra något.
Jag hade sökt nytt jobb. Förmodligen på en vårdcentral/husläkarmottagning så man slipper jobba kväll
Senast redigerad av tantr 2022-04-16 kl. 03:00.
Citera
2022-04-16, 10:26
Medlem
KognitivDissonanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantr
Två personer klarar av detta, det gör alla. Man kommer inte kunna ändra dagis öppettider eller stängningstider.

Det är liksom inga frågetecken. ALLA klarar detta, framförallt om man är ett par.

Jag hade sökt nytt jobb. Förmodligen på en vårdcentral/husläkarmottagning så man slipper jobba kväll
Du är idiot, svara inte på mina inlägg, det går inte diskutera med dig.

"Det gör alla". Nej idiot. Det gör inte alla alls. Inte alls överhuvudtaget. Annars kan du exempelvis ta bort sjukpenningen för alla i hela världen och akassa. För alla klarar det. Ditt korkade rikspucko kvinnohjärna.
Citera
2022-04-20, 07:45
Medlem
MomsPlusSkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Alternativ tidslinje. Du kommer att göra jobbet åt mig och länka tre exempel som styrker ditt påstående.
Du kan bara söka i min posthistorik så får du fler än så, se så våga ha fel nu du växer som person.
Citera
2022-04-20, 07:47
Medlem
MomsPlusSkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantr

Haha va? Vi fick precis dispens så dagis öppnar en halvtimme tidigt i fyra månader till att börja med. Gick inte få ihop transporttider annars och dagiset var väldigt tillmötesgående. Inga konstigheter.
Citera
2022-04-20, 14:33
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MomsPlusSkatt
Du kan bara söka i min posthistorik så får du fler än så, se så våga ha fel nu du växer som person.
Verkligen inte, du kommer fortfarande göra jobbet åt mig.
Citera
2022-04-20, 22:41
Medlem
kanelkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag gissar att du tillhör den söndercurlade skitgenerationen som inte hört talas om eget ekonomiskt ansvar och att man måste arbeta för att försörja sig.

Wow. Du har inte tänkt på att man jobbar samtidigt som man pluggar?

Och. Vilka blir sjukskrivna...?
Senast redigerad av kanelkaka 2022-04-20 kl. 22:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in