2022-04-15, 22:12
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ceciliastenbock
Skillnaden var ”bara” att dom fick inga bidrag utan fick slita hårt.
Så problemet är bidragen? Ok så ta bort bidragen då och sluta anklaga invandrarna för det system som finns.
Citera
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Personligen tycker jag Paludan är en mupp, men han är extremt effektiv i att visa hur muslimer inte hör hemma i ett sekulärt samhälle.
Ja, Paludan är en mupp, men i detta fall har han inte gjort något fel.
Citera
Medlem
ForzaLeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shimona
SVT och Sveriges Radio censurerar som vanligt..

Här är Exakt24 journalist och filmar flera videos från upplopp i Rinkeby idag!
https://twitter.com/exakt24/status/1515006167751307272

Sinnesjukt folk som bor ute i förortena förstår man som bara vill förstöra och sprida sitt hat med våld,
men det finns även nyttiga idioter som den här svensken som står med islamister som förövrigt, spottar mot Exakt24s journalist i det här videoklippet!
https://twitter.com/exakt24/status/1515007379301179403

Någon som kan namnge dessa i sista klippet?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Dina föräldrars hemland självfallet. Du blir inte svensk bara för att din morsa råkade föda här.
Jo enligt lag?Du som pratar så flitigt om lagarna och yttrandefriheten,visste du inte att man är svensk om man är född här och har ett medborgarskap eller?
Citera
2022-04-15, 22:13
Medlem
Massmedias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Rasmus Paludan är två gånger dömd för hets mot folkgrupp enligt svt Nyheter tidigare i dag.

Därför är det en gåta att svensk polis beviljar fanskapet aktionsmöjligheter alltjämt varje gång de får in en ansökan från honom eller hans patrask. Gör svensk polis verkligen så annorlunda värdering av vad den där jävla rasisten håller på med.

Efter den här helgen står det fullkomligt klart att han gör sig skyldig till hets mot folkgrupp och eftersom det är ett så tydligt hatbrott varje gång så ska han lagföras i Sverige och få ett dubbelt så strängt straff som brukligt är vid alla hatbrott. Den här gången finns det bildbevis från åtminstone Rinkeby. Avskyvärt att se denne pajas stå och vräka ur sej sin smutsiga dynga i offentligheten.

Att polisen tillåter hans hatiska budskap att framföras på olika platser samma dag är fullkopmligt oacceptabelt. Det måste ta mej fan vara sanktionerat från högre ort. Reagerar inte skattebetalare som vi alla är att skattebetalarnas egendom och personal ska förstöras eller slitas ner så här hårt för att denne dåre ska få hållas med sitt skit? Det är stora pengar varje gång som bränns. I stället för att sy in fanskapet så burar snuten in dom som fanskapet retar upp. Riktigt, riktigt dåligt polisarbete hela vägen från tillståndsgivningen.

Ja skicka ut det kepsbeklädda fanskapet. Jag vill inte betala för hans kaos mer.

Det vore oacceptabelt om han får tillstånd att göra kaos på fler platser i Sverige imorgon.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
Statsminister Magdalena Andersson fördömer upploppen som skett i svenska städer. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Or9l83/magdalena-andersson-fordomer-upploppen
Så bra då.
Kravallmonstren bryr sig dock inte ett dugg om vad M A tycker. De väntar bara på att någon polis råkar skjuta ihjäl eller skada någon av dem.
DÅ börjar problemen för Sverige på riktigt.
Citera
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troll666
Oerhört rasistiska??? Jag trodde fan inte mina ögon när jag läste det där! Var tvungen att läsa det 5 gånger om för trodde jag läste fel. Hahahaha

Det finns ett arabiskt ordspråk som säger: ”En kamel kan aldrig se sin egen puckel”
Likväl är det helt sant. Sverige har ungefär 1 % av den rasism som finns i Arabländerna. Innerst inne vet du om det själv. Du uttrycker dig själv öppet rasistiskt mot den veka "svenska" rasen. I arabländerna brukar det dock vara svarta som främst är måltavlan. Slaveriet avskaffades förresten på 1970-talet i vissa arabländer (cirka 100 år efter USA) och det rörde sig då främst om svarta slavar.
Citera
2022-04-15, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
https://www.expressen.se/nyheter/backade-for-att-hindra-eskalering/?referrer=todays-news
"Det var vår närvaro som skapade våldsamheterna" säger polischef Ann-Christine Rehnström.

Då vet vi - polisens fel att muslimerna startade kaoset!

Det citat kan bli klassiskt. Det betyder rimligen att polisen inte längre har rätt att jobba, i varje fall inte öppet i uniform. Finns det en polis i närheten och det sker våld eller oroligheter i omgivningen är det närvaron av polis som är orsaken, tolkar jag det som att ann-christin menar med stöd av högsta polisledningen eftersom ingen har avskedat ann-christin.
Citera
Medlem
Hur åker poliserna tillbaka utan sina fordon? Får lokaltrafiken sätta in extra resurser?
Citera
Medlem
Det går inte att prata och komma överens med muslimer, de ska alltid kaosa. Det är tusentals år av inavel och en dödssekts hjärntvätt man har att kämpa mot för att nå dom intellektuellt. Det går bara inte.
Citera
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sektledarenII
Vad får dig att tro att jag håller med koranbrännaren. Han är en provocerande idiot och kanske ska man förbjuda honom. Men säger lagen att han får göra det, då kanske vi får ändra lagen vad vet jag?

Men vad gör man åt orten som kravallar så fort de inte får som de vill? Tro mig, vad har vi lärt dem nu? Mer våld så får vi som vi vill, det är ett problem.

Oavsett vad, dessa kravaller har fört oss i ett läge Sverige inte sett innan.
Jag delar din oro, men ser inte att koranbränningen skulle vara lösningen, ej heller en slags väckarklocka, vi känner ju redan till situationen som den är långt tidigare.
Fokusera hellre på att få bort slöddret, stärk brottslagen, separera de kriminella, in med mer poliser etc. etc.
Att bara provocera gör att polisens resurser läggs på saker som kunnat gå till att bekämpa den egentliga kriminaliteten.
Citera
2022-04-15, 22:15
Medlem
Stones avatar
Man kan tycka att det är är provocerande att bränna något. Men det är hela poängen att man inte har blasfemilagar. Var går gränsen när man inte får bränna heliga skrifter? Får man säga att Gud inte finns? Det kommer ju också att upprörs känslor. Dessa emotionella utåtagerande människorna bevittnar om den grupp vi har i samhället som är ett hot. Radikalism kan aktiveras av imam.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in