Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-04-15, 00:36
  #133
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vackrahav100
Det här verkar lovande. Han har visat förut att han tror på ett öppet politiskt samtal. Han skulle säkert skriva här om han var svensk.
Precis så. Jag har lyssnat igenom flera avsnitt från Joe Rogans podcast där Elon Musk gästar, och min spontana tro är att han kommer förändra Twitter ganska rejält.
Citera
2022-04-15, 01:01
  #134
Medlem
HomoDeuss avatar
Jag gissar att budet avvisas inom kort. P.g.a att det inte är seriöst. Och det vet nog Musk.
Citera
2022-04-15, 01:11
  #135
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _mtini_
Tro inte att han har några ädla motiv.
Är samma sak här som med hans Bitcoin han tjänade miljoner dollar på.
Han snackar ner twitter, köper massor med aktier och sen kommer han dumpa dom inom 1år med antagligen miljard vinst.
Han kan skylla på att han inte fick igenom sina ideer om open source algoritm eller vad som helst. Men den som inte tror detta är för att tjäna pengar är helt lost.
Elon är en fullblodskapitalist i coola kläder
Ehhh... Varför tror du att Elon Musk skulle sukta efter mer pengar? Jeez...
Citera
2022-04-15, 01:17
  #136
Medlem
ElongatedMuskrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Man kan undra varför Elon istället för stt lägga ned denna enorma summa på Twitter. Isället kunde lagt en bråkdel pÅ att dra igång en nyare och bättre egen liknande tjänst! Borde ju varit en enkel sak för detta ”geni”

Nej, det är inte enkelt eftersom sådana här tjänster kräver användare och användare ger nya användare osv osv. Det är det som är det svåra och det enda som ger dessa tjänster ett värde: att de har användare.
Citera
2022-04-15, 01:42
  #137
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ElongatedMuskrat
Nej, det är inte enkelt eftersom sådana här tjänster kräver användare och användare ger nya användare osv osv. Det är det som är det svåra och det enda som ger dessa tjänster ett värde: att de har användare.
Är övertygad om att med Elon som dragplåster skulle hans egan tjänst snabbt locka till sig enormt många användare och han skulle spara rätt många hundra miljarder. Men han kanske bara ville manipulera kursen…
Citera
2022-04-15, 02:31
  #138
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haziza
Tror ni Elon Musk kommer kunna minska censuren på Twitter nu?


Jag vet inte!

(Vore det svar på din fråga?)
Citera
2022-04-15, 02:44
  #139
Medlem
Är det någon som nämnt att horungarna på Goldman Sachs säger att budet är för lågt när dom själva har en riktkurs på 30dollar.
Citera
2022-04-15, 03:23
  #140
Medlem
Ok, vem av er gjorde den här?

https://twitter.com/pmarca/status/1514725656101224449
Citera
2022-04-15, 06:52
  #141
Medlem
qaaqs avatar
Elon Musk är en pajas

Hans bud är inte seriöst och kommer inte accepteras. Tur det, för jag vill inte att han ska ta över rodret.
Citera
2022-04-15, 07:00
  #142
Medlem
Giant Squids avatar
Eså...Elon är full av sig själv. Omger sig bara med ja sägare och tror själv att han är ett underbarn. Han har inte skapat några utav de företag han blivit rik på. PayPal , Tesla m,m det är andras skapelser.
Grejen är att alla gillar inte Elon och om Twitter blir en diktatur, så kommer nog andelen de som inte gillar bli fler.
Citera
2022-04-15, 07:03
  #143
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElongatedMuskrat
Skojar du? Även om Twitter blir privatägt av Elon Musk så kan Elon öppna upp hela plattformen . Verkar t ex som att Elon vill ta bort Twitters beroende av att sälja reklam. Vilket i sig kommer göra Twitter än mer fritt eftersom reklamköpare inte kan påverka saker och ting.

Med tanke på hur många olika branscher som hittills vänts upp-och-ner av Elon så tror jag att han med lätthet även kan vända hela sociala media-branschen på ända
Vart ska intäkterna komma ifrån då?
Citera
2022-04-15, 07:16
  #144
Medlem
qaaqs avatar
Elon är en populist, så med honom bakom Twitter skulle det bara leda till ännu värre klimat där. Det behövs mindre frihet inte - inte mer. Gemene man kan inte hantera frihet, utan behöver regler och ordning för att inte förvandlas till ett ADHD-skadat meme-miffo.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback