2022-04-14, 21:25
Medlem
Tror ni han kommer få det för 41.4b dollar? Siktar på att köpa 100% av twitter eller kanske dumpa den del han köpte.

Hoppas han dumpar och skapar en helt ny istället
Citera
2022-04-14, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Ja. Använder vanligt folk alls twitter? Jag har aldrig hört eller sett någon på jobbet eller någon bekant eller en endaste person i någon situation använda Twitter.
Jag kan inte tänka annat än att användare antal i stor stor utsträckning och majoritet utgörs av bottar.
Använder det ibland, men 150tecken-gränsen är för låg och för mycket som tas ned

Kan man streama live på twitter?
Citera
2022-04-14, 21:31
Medlem
ElongatedMuskrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WatchItNow
Tänk att lägga 400 miljarder kronor, som han iofs fått gratis av galna investerare, på något som han själv kunde startat om helt gratis med sitt namn. Gör twitter ens vinst eller måste han fortsätta betala varje år?

Jag har aldrig haft ett twitterkonto och kan inte riktigt se potentialen i detta. Framför allt inte vad han ska ändra så att det blir "bättre". Utom att Trump naturligtvis får komma tillbaka, lagom inför nästa val.

Elon Musk måste vara i en twitter-bubbla. Vem orkar ge bort timmar av sitt liv till en produkt som ägs av en person? Internet kan lura den bäste.

Skojar du? Även om Twitter blir privatägt av Elon Musk så kan Elon öppna upp hela plattformen . Verkar t ex som att Elon vill ta bort Twitters beroende av att sälja reklam. Vilket i sig kommer göra Twitter än mer fritt eftersom reklamköpare inte kan påverka saker och ting.

Med tanke på hur många olika branscher som hittills vänts upp-och-ner av Elon så tror jag att han med lätthet även kan vända hela sociala media-branschen på ända
Citera
2022-04-14, 21:38
Medlem
hjaelploskilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Ja. Använder vanligt folk alls twitter? Jag har aldrig hört eller sett någon på jobbet eller någon bekant eller en endaste person i någon situation använda Twitter.
Jag kan inte tänka annat än att användare antal i stor stor utsträckning och majoritet utgörs av bottar.

Ja, det är många vanliga som använder Twitter, skillnaden är väl att de postar färre tweets jämfört med kommentarer på Facebook och bilder/kommentarer på IG

Jag har själv fått många i min omgivning att använda Twitter, av någon anledning så har alla icke-användare jag pratat med trott att det är svårt och komplicerat men när jag väl visar dem hur simpelt och effektivt de är så blir de alla hookade. Till och med min farsa som avskyr sociala medier har förundrats över hur väl han kan följa kriget i Ukraina på Twitter.
Citera
2022-04-14, 21:47
Medlem
Upplever Twitter som en mer "vuxen" version av Instagram.
Citera
2022-04-14, 22:13
Bannlyst
Det här verkar lovande. Han har visat förut att han tror på ett öppet politiskt samtal. Han skulle säkert skriva här om han var svensk.
Citera
2022-04-14, 22:20
Medlem
Bertil85s avatar
Make money or become money?

Köpa-sälja-utdelning-göra-vinst-förlust-eller-äga-styra-företaget??
Citera
2022-04-14, 22:52
Bannlyst
Det här verkar lovande. Han har visat förut att han tror på ett öppet politiskt samtal. Han skulle säkert skriva här om han var svensk. Det finns två trådar nu. Men det får bli den här där vi diskuterar. Han visat en del sympatier för sannings-kanaler, en av få som är så absurt rika som han, så man är ju svältfödd på det - Och arg för att de absurt ekonomiskt-rika flyr sanningen. Han kan köpa upp twitter och facebook om dom vill sälja. Kan han även köpa Youtube, det vore bra. Google till och med?
Senast redigerad av vackrahav100 2022-04-14 kl. 22:56.
Citera
2022-04-14, 22:55
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haziza
Tror ni Elon Musk kommer kunna minska censuren på Twitter nu?

Man får hoppas på det. Samt att Trump får sitt konto tillbaka.
Citera
2022-04-14, 23:07
Medlem
dummy1s avatar
Trump säger att Twitter blivit för tråkigt att gå tillbaka till. Den tiden är förbi. Musk är förövrigt inte att lita på som frihetskämpe.
Citera
2022-04-14, 23:46
Medlem
Han vill tydligen göra Twitters algoritmer open source och yttrandefrihet ska vara utgångspunkten.
Citera
2022-04-15, 00:33
Medlem
Man kan undra varför Elon istället för stt lägga ned denna enorma summa på Twitter. Isället kunde lagt en bråkdel pÅ att dra igång en nyare och bättre egen liknande tjänst! Borde ju varit en enkel sak för detta ”geni”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in