2022-04-15, 01:00
Medlem
RandyWalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Nästan alla som skriver kommentarer på Samnytt hatar Sverige och skriver bara en massa skit om Sverige. Jag fattar inte vad de får ut av det.

Frustration över vad pk folk gjort?
Citera
2022-04-15, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
tack.

Om jag skriver Hermeneutik ryser du då av obehag eller välbehag?
Citera
2022-04-15, 01:05
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Om jag skriver Hermeneutik ryser du då av obehag eller välbehag?
obehag.
Citera
2022-04-15, 01:05
Avstängd
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RandyWalker

Frustration kan jag gå med på, absolut. Frågan är över vad? Sina liv? Kritik mot missförhållanden är en sak. Men att förakta och hata Sverige är en annan sak. Det är DET som jag reagerat emot.
Citera
2022-04-15, 01:07
Medlem
Citat:
obehag.

Förlåt

Pallar du en till?
Citera
2022-04-15, 01:28
Medlem
RandyWalkers avatar
Citat:
Frustration kan jag gå med på, absolut. Frågan är över vad? Sina liv? Kritik mot missförhållanden är en sak. Men att förakta och hata Sverige är en annan sak. Det är DET som jag reagerat emot.

De jag känner/lyssnat på skuldlägger de människor som röstat på partierna vilka bär ansvaret för den negativa utvecklingen. Ämbetsmän, myndigheter, journalister har stort ansvar också. Till slut hatar de hela landet eftersom det tillstånd som råder skapar förutsättningar där det blir väldigt svårt för dem att få det bra

Se på fattigpensionärer som exempel
Citera
2022-04-15, 08:11
Medlem
Citat:
Det är en ekokammare utan like. Säg något kritiskt om Putin så blir de som en flock skriande hyenor.

Ja eller vad som helst som går utanför samnytt's artiklar. Som en sekt med galna människor.
Dock så finns det liknande tendenser på flashback.
Nu är detta ett större forum med mer människor i rullning men lik förbannat så har du den här mentaliteten där folk kör med skygglappar på och manglar på om sin åsikt in i absurdum.
Citera
2022-04-15, 08:24
Medlem
GustavAdams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chic
Nej, det är Kent Ekeroth som ligger bakom Samnytt. Putilov jobbade där tidigare men gör det inte längre.
Jag visste förövrigt inte att en mer objektiv inställning till olika teman innebär att man är Sverigefientlig.

Vad är Sverige enligt er? Slutar Sverige vara Sverige om det inte längre sitter en globalistvänlig regering vid makten? Eller vad menar ni?

Ni förstår väl att normalt folk är urlessna och trötta på all korruption och alla missförhållanden som sker i landet just nu?
Nu kan jag inte föra talan för andra, men så som jag tolkar dylika kommentarer så är det dagens PK-Sverige ingen vill försvara. Vem vill offra livet för ett gäng korrupta egoistiska politiker som sedan ändå skulle spotta dig i ansiktet efteråt?
Hade Sverige sett annorlunda ut så tror jag att många hade stått upp och riskerat sitt liv frivilligt.

Fast det påståendet har ju bekräftats av representanter för Svenska kyrkan som är på plats i Polen. Har du ens läst artikeln och citaten?
Sen att Sverige är fullt av våldtäktsmän och att regeringen inte gör ett skit för att få slut på eländet är något som spridits både i Ukraina och Ryssland redan för flera år sedan.
Allt behöver inte vara dåligt för att det vid första anblick förefaller vara så.
Det är kanske tur om vi slipper 600 000 ukrainskor med barn som sedan ska släpa hit sina anhöriga och leva bidragsliv på våra inbetalda skattepengar.
Det är lätt att glömma bort vilken skitstat Ukraina var innan Ivan tågade in.
Det finns massor av Ukrainare med en omvärldsbild och rättsuppfattning som man ryser av att ta del av.
Visst, det är synd om massor av Ukrainska människor, men det finns stor risk att det inte är de som är i mest behov av hjälp som kommer att slå läger här i Sverige.
Citera
2022-04-15, 08:26
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Som sagt, du är inte särskilt påläst. Frankfurtskolans idéer kommer snarare efter flytten till New York, men applicerades först av tyska vänsterextremister efter återflytten. De var högst relevanta på 60-70-talet under våldseran i vänstertyskland, men kom att appliceras under 80-talet och framåt på universiteten. Din låtsasintellektuella rappakalja kommer du ingenstans med.
När någon anses "påläst" menas det för det mesta att denne googlat och bekräftat sina fördomar. Menar du också det om mig?

Om ett antal tyska kommunister satt i New York och planerade västvärldens undergång, hur kunde det ske i USA? Den röda faran var välkänd där och den var rysk, inte tysk. Dagens hot är alltjämt ryskt, särskilt med alla rysstroll och Putin-lovers.

Du har lyssnat för mycket på postmodernisten Jordan Peterson vars inkomster baseras på att upprepa idéer som florerar bland osäkra pojkvaskrar ("nationalister"). Petersons missbruk av sin professorstitel gör att många tror att han är objektiv och klok. Lyssnar man noga märker man dock att han mest svamlar. Är en psykologiprofessor verkligen inläst på allt han kommenterar? Hans expertis är postmodernism, applicerad på psykologi. Han vill få nämna osäkra pojkvaskrar att bädda sängen och ta tag i sina liv, så han coachar lite också.
Citera
2022-04-15, 08:49
Medlem
Citat:
jag tror du missförstår en del. Sverige är ett kulturmarxistiskt kalifat. Det är också källan till samtliga problem vi ser i samhället. Att du inte ser detta, är antagligen orsaken till varför du och de andra missförstår kommentarsfälten.
Jag läser innantill och det som står.
Närmare kan man inte komma.
Citera
2022-04-15, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RandyWalker
PKfolk? I dina ögon det som de flesta tycker men är motsatt till vad du tycker?
SKRIK inte dig hes om demokratiunderskott då för det är ju bara trams.
Citera
2022-04-15, 11:27
Medlem
RandyWalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japanskrapan
PKfolk? I dina ögon det som de flesta tycker men är motsatt till vad du tycker?
SKRIK inte dig hes om demokratiunderskott då för det är ju bara trams.

Du behöver läsa på om politisk korrekthet. Det är inte en fråga om ’allt de andra tycker’

Läs på om det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in