2022-04-14, 00:45
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Jag skulle vilja påstå at många av "Sväjevännerna" är offer för en notorisk hatpropaganda mot Sverige och dess folk. I grunden handlar det om att underminera västsvärlden och dt vi tror på. Jag har folk i min närhet som hyllar diktatorer och även pratar om att de är trötta på demokratin. Människan kan inte hantera friheten, då önskar de istället att de blir av med den.

Det är lite som religiositet, när folk har förlora något gudomligt att se upp till och dyrka så kommer längtan efter "den store ledaren".

Kanske. Men Samnytt styrs ju av ryssen Egor Putilov, en av Putins stjärtgossar.. Så hur "svensk" kan man vara om man går i Putins ledband?

Klart att folk ogillar sådant.
Citera
2022-04-14, 00:45
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Han har bytt till en annan sajt. Det var han som köpte en villa för en struntsumma av en rysk affärsman och tjänade miljoner i ett nafs eftersom den var extremt undervärderad. Man har hela tiden en känsla av att SAMNYTT inte alls är Sverigevänlig utan att det är Sverigefientliga krafter som ligger bakom.

Min tolkning också.
Citera
2022-04-14, 00:46
Bannlyst
Det är hat mot de som förstört sverige med massinvandringen, sverige är nu ett skitland som jag aldrig kommer försvara eller tala gott om. Lite komiskt att flyende kvinnor barn från ukraina inte vill till våldet/våldtäkternas land sverige.
Citera
2022-04-14, 00:46
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Är det inte "Egor Putilov" som ligger bakom "Samnytt"?
Han är ju en av Putins ryska stjärtgossar.

Kan vara så att Putilov är en stjärtgosse likt Lukasjenkjo i Minsk. Att jag har bekanta som läser Samnytt och på samma gång hyllar Vladmmir Putin som en fantastisk man säger väl en hel del.
Citera
2022-04-14, 00:47
Avstängd
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Nu är inte Samnytt min favoritsida direkt men det ligger en hel del i att svenska nationalister hatar den svenska statsapparaten och vad den har gjort med Sverige de senaste decennierna.

Dock inte den gemene svensken eller det svenska folket som man vill värna om och beskydda samt våra seder, kultur, traditioner och historia.

Fast jag hittar absolut ingenting positivt om Sverige på SAMNYTT utan bara skit om Sverige. Och det är inte bara statsapparaten som kritiseras utan alla tycker att Sverige är ett skitland. Bara så där rakt av.
Citera
2022-04-14, 00:48
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Tunn TS. Något mer konkret att bjuda på?
Citera
2022-04-14, 00:51
Avstängd
Comitiums avatar
Citat:
Kanske. Men Samnytt styrs ju av ryssen Egor Putilov, en av Putins stjärtgossar.. Så hur "svensk" kan man vara om man går i Putins ledband?

Klart att folk ogillar sådant.

När Putilov skrev så fylldes kommentarsfälten av beundrande utrop som till en popidol om hur underbart bra han var och Egor du är den bäste journalisten i Sverige o.s.v. o.s.v. Mycket underligt.
Citera
2022-04-14, 00:53
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Fast jag hittar absolut ingenting positivt om Sverige på SAMNYTT utan bara skit om Sverige. Och det är inte bara statsapparaten som kritiseras utan alla tycker att Sverige är ett skitland. Bara så där rakt av.

Ja, det verkar så.

Samnytt har flera gångar tidigare rapporterat om hur de kvinnor och barn som nu flyr från krigets Ukraina inte vill vidare till Sverige. Nu kommer nya sådana signaler. Att hamna i landet i norr med rekord i överfallsvåldtäkter och dödsskjutningar upplevs av många som askan ur elden och man stannar hellre i det tryggare Polen. https://samnytt.se/ukrainska-flyktingkvinnor-vill-inte-till-sverige/
(Från i kväll).

Tja, "Samnytt" fortsätter med fake-news. Bara en massa skit om Sverige. Men det är klart, en Putin-sponsrad tidning skulle knappast skriva något bra om Sverige.
Citera
2022-04-14, 00:54
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Oftast handlar detta om incels och rättshaversister, inte sällan även konspirationsteoreiker, rasister och kvinnohatare. Oftast män, i de flesta fall oerhört bittra och besvikna på sina egna personliga liv. Då blir det enklare att hitta enkla lösningar och förklaringar på komplexa problem. Då blir internets konspirationsteoier en tacksam tillflyktsort för dessa lidande män. Dessvärre riskerar det att skapa extremism på sikt.
Citera
2022-04-14, 00:55
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
När Putilov skrev så fylldes kommentarsfälten av beundrande utrop som till en popidol om hur underbart bra han var och Egor du är den bäste journalisten i Sverige o.s.v. o.s.v. Mycket underligt.

Det kanske var han själv som skrev allt det där. Är inte svårt att ha flera användarnamn, speciellt inte om man är chefredaktör för tidningen.
Citera
2022-04-14, 00:56
Avstängd
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nandersen
Det är hat mot de som förstört sverige med massinvandringen, sverige är nu ett skitland som jag aldrig kommer försvara eller tala gott om. Lite komiskt att flyende kvinnor barn från ukraina inte vill till våldet/våldtäkternas land sverige.

Jag har sett att SAMNYTT har haft ett flertal artklar om hur ukrainska kvinnor skyr Sverige som pesten. Fast det verkar som en uppenbar propagandadrive för att smutskasta Sverige. Ja vi HAR våldtäkter i Sverige och vi har missförhållanden. Det ska inte förnekas. Men varför SAMNYTT fullkomligt vältrar sig i smutskastning av Sverige verkar så skumt. Vad är syftet frågar man sig.
Citera
2022-04-14, 00:56
Medlem
Chics avatar
Citat:
Är det inte "Egor Putilov" som ligger bakom "Samnytt"?
Han är ju en av Putins ryska stjärtgossar.

Nej, det är Kent Ekeroth som ligger bakom Samnytt. Putilov jobbade där tidigare men gör det inte längre.
Jag visste förövrigt inte att en mer objektiv inställning till olika teman innebär att man är Sverigefientlig.

Vad är Sverige enligt er? Slutar Sverige vara Sverige om det inte längre sitter en globalistvänlig regering vid makten? Eller vad menar ni?

Ni förstår väl att normalt folk är urlessna och trötta på all korruption och alla missförhållanden som sker i landet just nu?
Nu kan jag inte föra talan för andra, men så som jag tolkar dylika kommentarer så är det dagens PK-Sverige ingen vill försvara. Vem vill offra livet för ett gäng korrupta egoistiska politiker som sedan ändå skulle spotta dig i ansiktet efteråt?
Hade Sverige sett annorlunda ut så tror jag att många hade stått upp och riskerat sitt liv frivilligt.

Citat:
Jag har sett att SAMNYTT har haft ett flertal artklar om hur ukrainska kvinnor skyr Sverige som pesten. Fast det verkar som en uppenbar propagandadrive för att smutskasta Sverige. Ja vi HAR våldtäkter i Sverige och vi har missförhållanden. Det ska inte förnekas. Men varför SAMNYTT fullkomligt vältrar sig i smutskastning av Sverige verkar så skumt. Vad är syftet frågar man sig.

Fast det påståendet har ju bekräftats av representanter för Svenska kyrkan som är på plats i Polen. Har du ens läst artikeln och citaten?
Sen att Sverige är fullt av våldtäktsmän och att regeringen inte gör ett skit för att få slut på eländet är något som spridits både i Ukraina och Ryssland redan för flera år sedan.
Senast redigerad av Chic 2022-04-14 kl. 00:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in