Flashback bygger pepparkakshus!
2022-04-15, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jackflash
Märkligt att det ens varit möjligt att skjuta Moskva i sank. Dessa båtar har otroligt effektiva anti-missil-försvar. Allt som kommer i närheten blir nedskjutet långt innan det blir farligt. Om det stämmer att två Neptun träffat tyder det på att något måste varit väldigt fel ombord redan innan.

Antagligen var besättningen lika blåögda som ryska armén.
Nackdelen med att tuta i sin befolkning att de inte befinner sig i "krig" är att risken är stor att militären sänker garden litegrann och underskattar risker
Citera
2022-04-15, 00:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
Putler är ju fan sämre än Stalin.

Putin är snällare än Stalin. Om han inte hade varit det så hade Kiev mfl städer varit helt sönderbombade vid det här laget.
Vill du att Putin ska bli mer elak och mer brutal i kriget mot Ukraina?
Fortsätt då att håna honom och fortsätt tränga in honom längre in i det hörn han befinner sig i nu.
Citera
2022-04-15, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaklypan
Har ju hänt förr att dom haft fyllepartyn som slutat med att de kör upp kärnvapenbestyckade ubåtar på öar

Det är ju allvarliga saker det här, men jag får ändå tacka för ett gott skratt om kvällen.

(Jag är mycket påläst om Ryssland, talar språket och har t o m bott i landet fast det är länge sedan, men de där incidenterna känner jag inte till. Men det låter oerhört ryskt...)
Citera
2022-04-15, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jackflash
Märkligt att det ens varit möjligt att skjuta Moskva i sank. Dessa båtar har otroligt effektiva anti-missil-försvar. Allt som kommer i närheten blir nedskjutet långt innan det blir farligt. Om det stämmer att två Neptun träffat tyder det på att något måste varit väldigt fel ombord redan innan.
Detta hade aldrig hänt Amerikanska båtar som är ljusår före stenålders ryssarna!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eoku
Putin är snällare än Stalin. Om han inte hade varit det så hade Kiev mfl städer varit helt sönderbombade vid det här laget.
Vill du att Putin ska bli mer elak och mer brutal i kriget mot Ukraina?
Fortsätt då att håna honom och fortsätt tränga in honom längre in i det hörn han befinner sig i nu.
Nej Putin är ett skämt jämfört med Stalin.

Putler kan ju inte ens försvara sitt fartyg Moskva.
Hahahahah
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaklypan
Nej det vet vi inte men vi vet att det sjunkit!

Jo, vi vet att Ukraina har sänkt Moskva. Du vet det också.

Ukraine Strikes Major Warship - ‘A real blow’ To Russian Military ‘Morale’
https://www.youtube.com/watch?v=zZQadnWfNdo
Citera
2022-04-15, 00:26
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Usa bekräftar

USA:s nationella säkerhetsrådgivare, Jake Sullivan, säger att förlusten av robotkryssaren Moskva är ett hårt slag för Ryssland oavsett hur det gick till.

– Den ena förklaringen är att det berodde på inkompetens, och den andra är att de blev attackerade. Inget av det är en särskilt bra för dem, säger han enligt The Guardian

Saftskallarna i Ryssland levererar igen Som att välja mellan pest och kolera..
Citera
2022-04-15, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Tänker du att Rysslands försvarsdepartement, RIA och TASS ljuger om det?

Nej jag såg efter att jag hade skrivit att ryssarna gått ut med det. Jag undrar varför Pentagon ljuger om det dock.
Citera
2022-04-15, 00:27
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DekadentThaitorsk
Ska bli intressant att se hur ryska den militärledningen kommer ljuga ihop en ny historia om varför alla sjömän inte evakuerades.

Ryssland har alltså förlorat sitt flaggskepp i Svarta havet. Vilket scenario är värst? Fartyget blev sänkt av ukrainska robotar eller att det skedde en olycka ombord, som sannolikt involverar vodka. Ryska militären briljerar inte direkt.

Det hade kanske bara en Skeleton Crew på runt 50 som turkiska fartyg snällt plockade upp. 400 ungefär andra fanns inte ombord utan dog i en träningsolycka. Om man ska se till hur ryssen förut dolt döda.

Värst? Lika illa borde man tycka. Olycka är inte första gången det händer ett ryskt fartyg men med tanke på att det är krig och finns ukrainska missiler så kanske branden startade av av dessa. Men det senare kanske för moralen i ryska flottan är sämre än att säga att det var besättningens eget fel.
Citera
2022-04-15, 00:28
Medlem
Nato sänkt ryskt fartyg, att värdelösa Ukrainare skulle lyckats med detta är lika med noll.
Kryllar ju av värdelösa ryssar i det landet 😁
Citera
2022-04-15, 00:28
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salcinn
Du får nog läsa på lite mer historia som inte involverar de senaste 15 åren.. Finns flertalet konflikter efter andra världskriget som inte involverar varken Somalia eller Afghanistan.

Falklandskriget
Vietnam
Koreakriget

Är samtliga konflikter där skepp har skadats och även sjunkit efter ww2 men långt ifrån ett lika stort skepp som Moskva med 500 sjömän..
Afghanistan har inte ens kust och Somalia är ökänd för sina pirater i små båtar, så borde varit uppenbart att jag skämtade i mitt val av länder. Men sanningen är att inga stora slag utkämpats till sjöss på lång tid.
Citera
2022-04-15, 00:29
Bannlyst
Citat:
Nej Putin är ett skämt jämfört med Stalin.

Putler kan ju inte ens försvara sitt fartyg Moskva.
Hahahahah

Att Putin misslyckas i Ukraina beror på att han måste gå omvägar för att inte fullständigt förstöra ett land och ett folk som han troligen bryr sig om en hel del.
Men tror du att han bryr sig om Sverige och svenskarna?
Jag hoppas att han gör det, annars får vi troligen se Putin lyckas om han startar krig mot Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in