2022-04-15, 00:12
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Det var inte ens muslimer i Norrköping

sluta ljug, du är pinsam. samtliga på filmerna pratade arabiska
Citera
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
En procent? Nej jag har inte "kollat nyheterna" om du syftar till Riks youtube eller Samhallsnytt.

SVT
Citera
Medlem
PutinKnullarGets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAdam
Den skakar jag tass på.

Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1
Jag håller med helt, det måste vara stopp för bidragsinvandring. Arbetskraft invandring är bra, så länge alla rättar sig i ledet och följer lagar, demokrati och yttrandefrihet. Chans till utvisning ska dansa på en jävligt tunn tråd!

Jag tror att vi egentligen är extremt många, men med nuvarande klimat vågar inte någon sticka ut huvudet. Men jag är som sagt positiv. Det kommer en tid då fler kommer att förstå och det kommer naturligt. Allt har sin tid. Och innan förändringen sker gäller det att vara beredd men också må bra.
Citera
2022-04-15, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen
Paludan är ändå jävligt strategisk. Han bidrar medvetet till detta kaos så svenska folket ska påminnas om vilka människor det finns i det här landet nu när vi ska gå till valurnorna.
Ja, motståndarna spelar ju honom rätt i händerna. Inte en smula - utan fullständigt. Han påstår att islam är intolerant, lättkränkt och våldsamt. Och nu finns inte en enda hel polisbil i Östergötland. Så apfolket hjälper till att bevisa hans poäng.
Citera
2022-04-15, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krumeluns
Ifrågasätt de som medvetet provocerar fram starka reaktioner, i det här fallet medlemmar tillhörande det danska partiet Hard Line. Rasmus Paludan har blivit dömd för hets mot folkgrupp tidigare, men tydligen inte tillräckligt hårda straff för att hindra hans fortsatta brottslighet. Kostnaden för upploppen i både Sverige och Danmark är skyhöga, snart dags att åtala upprorsmakaren med ett kännbart straff som påföljd och krav att ersätta dom egentliga kostnaderna för att begå Hets mot folkgrupp.
Jag förstör ingen polisbil för att någon bränner en bibel...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
sluta ljug, du är pinsam. samtliga på filmerna pratade arabiska

Han ljuger inte det är sant. Majoriteten var betalda provokatörer från östeuropeiska länder.
Citera
Avslutad
Som väntat extrema snyftartiklar i media i Sverige.

Buhuhuhuhu... Jävla tönt, han vet hur det ser ut och stödjer det och jobbar för det. Han vore väl glad om det inte fanns en svensk i det här landet. Jävla idiot.

Han resonerar precis som dom primitiva impulsiva invandrarna han representerar på ungdomsgården. Han gillar det snacket om pengar, ungdomsgårdar, att polisen ska spela fotboll, grilla och snacka med dom grovt kriminella invandrarna.

Citat:
– Jag tror att man skickar en tydlig signal när man ställer upp en barrikad av poliser för att skydda en person från de som bor här.

Anton Juholt anser att den uppkomna situationen hade gått att förebygga med dialog, i synnerhet handlar det om att ungdomarna i Skäggetorp inte får sin röst hörda. Känslan av att inte få sin röst hörd menar han i sin tur kokar ned till faktorer som arbetslöshet och problem i skolan där ett missnöje tillåtits gro i området.

– Folk är ledsna, besvikna och har det tufft. Det skulle kunna hända i många områden, säger han.

https://www.expressen.se/nyheter/anton-juholt-om-upploppen-i-linkoping-och-norrkoping/
Senast redigerad av Krimkoll 2022-04-15 kl. 00:17.
Citera
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
SVT

Jag kollar inte på svt, jag är ingen kommunist
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Eller är det demonstranter i polisuniform? Inte lätt att veta.
Kan vara så, kanske. Flera polisuniformer, västar m m stals ur polisbilar i alla fall.
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
SVT hade en kvarts sändning, varav 90% av tiden ägnades åt en intervju med Expo.
Det säger allt.
Expo?
Citat:
Ursprungligen postat av Rlewa
Modig poliskår vi har i Sverige! NOT

https://imgur.com/a/UytQeRs
Se ovan. Kan eventuellt vara folk utklädda till poliser. Vet ej, men har lite svårt att tro att polisen står och kastar sten sådär, säga vad man vill om dem.
Citera
2022-04-15, 00:15
Medlem
bertil-the-mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAdam
Ja rent teoretiskt så är all lagstiftning hittepå och kan ändras till vad som helst.
Det jag är ute efter är hur vi praktiskt ska kunna få ordning på de missförhållanden som vi tillåtet uppstå?
Om vi inte kan svara på det, då är det god natt Anna-Stina med Svea rike.

De juridiska teknikaliteterna är det minsta problemet.

Det stora problemet är att jag inte tror majoriteten av svenskar vill dra in några medborgarskap eller ens rejält minska invandringen.

Just nu är väl 99% av svenskarna (inklusive SD) överens om att vi ska ta emot ukrainska flyktingar. Vi kommer förstås få in en massa brottslighet från ett av Europas mest korrupta länder men detta förstår inte Svensson tyvärr. Svensson tror att det enbart kommer kvinnor och barn. Svensson tror inte heller att de ukrainska kvinnorna kan ha en manlig kriminell partner som kommer efter som anhöriginvandrare om något år.
Citera
2022-04-15, 00:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rlewa
Aktionen skulle genomförts inomhus i Skäggetorp C så polisen räknade nog inte med stök utomhus i stadsdelen. De dök upp med ett 50-tal poliser men räknade inte med att lokalbefolkningen skulle blockera vägarna in till stadsdelen. Därför blev dem övermannade och behövde fly.

Det var likadant senare i Norrköping, ingen plats, inga staket, inga poliser där innan demonstrationen skulle starta.

Det är ju en katastrofal polisinsats som inte alls vill eller kan skydda den grundlagsskyddade demonstrationen.
Citera
2022-04-15, 00:16
Medlem
Folk är inte nådiga på Mogges twitter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här