2022-04-14, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nestor X
Tack för de svaren.
Finns här någon med kunskap om den tredje frågan jag ställde? Huruvida det tidigare hänt att en så stor svensk polisstyrka behövt retirera för att söka skydd?

Inget jag kan svara på men den svenska polisen är ett skämt, se nedan där en grupp poliser gömmer sig bakom en vägg och kastar stenar mot demonstranterna. PINSAMT

https://imgur.com/a/UytQeRs
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rlewa
Polisen slår hårt mot hårt. Linköpingskåren flyr området och Norrköpingspolisen står bakom en vägg och KASTAR STENAR mot demonstranterna!!

Eller är det demonstranter i polisuniform? Inte lätt att veta.
Citera
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silvret
3 snutar på sjukan för vad exakt?

Varför frågar du inte dina bög muslim kompisar där borta i Linköping istället? Det stod stenkastning och misshandel.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
...och allt det här blir knappt en skandal eller stor händelse i Sverige, för att det ska mörkas och vara politiskt korrekt. Alla ser hur illa det här är med stulet polismaterial med mera, våld och stenkastning, massor av förstörda polisbilar, men inga upprörda artiklar, inga krönikor om hur farligt och fel det här är. Man blundar för att det inte passar ens agenda och nämner hellre den som demonstrerade och hade all rätt till detta som problemet, han var det minsta problemet idag om man har ögon att titta med.

SVT hade en kvarts sändning, varav 90% av tiden ägnades åt en intervju med Expo.
Det säger allt.
Citera
2022-04-14, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
...och allt det här blir knappt en skandal eller stor händelse i Sverige, för att det ska mörkas och vara politiskt korrekt. Alla ser hur illa det här är med stulet polismaterial med mera, våld och stenkastning, massor av förstörda polisbilar, men inga upprörda artiklar, inga krönikor om hur farligt och fel det här är. Man blundar för att det inte passar ens agenda och nämner hellre den som demonstrerade och hade all rätt till detta som problemet, han var det minsta problemet idag om man har ögon att titta med.

Modig poliskår vi har i Sverige! NOT

Citera
2022-04-14, 23:54
Medlem
Silvrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nestor X
Finns något facit efter upploppen i Linköping och Norrköping? Media säger att endast tre poliser är skadade. Räcker det? Hur många polisbilar har vandaliserats? Dessutom tillkommer all polisegendom samt annan egendom som dräggen lyckats lägga beslag på eller fördärva, vad kommer det kosta att ersätta allt detta?
Att polisen går in med en så stor insats för att senare behöva retirera för att söka skydd har det hänt förr i Sverige?
Det måste vara dags för Morgan att inse konsekvenserna av dagens händelser och lämna sin ministerpost till förfogande.

Vad gjorde Morgan Johansson för fel? Var ej han som fattade beslutet att ge tillstånd till sammankomst för Paludan.
Citera
2022-04-14, 23:55
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Men vad blir bättre av att trissa igång muslimerna så här? Vems ärenden löper dårar som Paludan och andra högerpopulistiska e-celebs? Vem tjänar på det??

Alla tjänar på det.
Hur tror du världen hade utvecklats de senaste 1000 åren om ingen fick kritisera religion?
Vilka länder har kommit längst i sin utveckling?

Sitt inte och önska dig tillbaka till stenåldern.
Citera
Avslutad
Citat:
Modig poliskår vi har i Sverige! NOT

Om det ens är sant är det väl det minsta det där packet förtjänade, alla skulle ha varit inlåsta i bur inatt och flera år framöver om vi haft ett fungerande samhälle.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av iptrix
Nej, det gör det inte. Det finns kristna idioter för all del, men dom driver inga länder enligt sin tanke. Pratar vi islam finns det däremot mängder med exempel på just det.

Och hur illa det är att göra politik av religion ser vi varenda dag, givet alla dessa exempel.

Någon som kallar sig för muslim är inte per automatik en allahu akbar-skrikandes terrorist som kapar en lastbil och mejar ner folk på en gågata. Det hoppas jag att du förstår.

En kristen kan vara en random svensk som är "kulturellt" kristen, eller en sjundedagsadventist som är vegetarian och firar sabbat. Förstår du skillnaden?

Man kan inte dra alla muslimer över en kam, bara för att ett gäng arga unga män kaosar loss så fort något sånt här händer.
Citera
Medlem
Uluchsheniyes avatar
Citat:
Polisen slår hårt mot hårt. Linköpingskåren flyr området och Norrköpingspolisen står bakom en vägg och KASTAR STENAR mot demonstranterna!!

Vad i helvete är detta? Ett skämt?

(Videon visar poliser som kastar sten.)
Citera
Medlem
Fyrahundratolvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Nej jag har funnit otroligt få klipp från idag mot vad jag brukar finna. Skicka fler om du har, men jag tror inte det finns.

Hur kan du ha missat allt som alla andra sett idag?
Citera
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Bara för att jag inte runkar av dig buhu du ha olika tänk mot mig och mina bröder då måste du vara en såsse

lol. börjar bli lite slentrianmässigt och tröttsamt: karlinge kommer in, desinformerar eller förringar, får mothugg och svamlar könsord i nästa replik. variation, kanske?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in