2022-04-14, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Grejen är att om man bestämt sig för att rösta ut någon så vill man inte bli kompis med den personen, man vill inte ge personen en chans. Allt den säger ska tolkas så negativt som möjligt för man har ingen användning av personen ändå och den ska helst bara försvinna ur ens synfält.

Tregruppen tjänar på att de har dålig relation till Joel då det betyder att de själva sitter säkrare. Det är därför Shevin blir arg när Joel försöker bli en del av gänget och förbättra sin relation till dem. Han är hackkycklingen som ska bort, att ha honom som hackkyckling ger dem ytterligare säkerhet. Shevin kanske är den som reagerar hårdast då hon är den av tregruppen som känner sig minst säker på sin plats, om inte Joel hade varit där hade kanske hon varit längst ner i hierarkin och hängt löst.

Hon har klippt bort honom och all empati för honom från sitt liv för längesen, av ren självbevarelsedrift.
Shevin har iaf lyckats att bli så pass hatad att hon är tvungen att stänga sina konton på sociala medier. Bra jobbat Shevin. Sen behöver man inte ha en dålig relation med Joel för att veta att man kommer rösta ut honom i ett öråd.

Hellre omtyckt (sympatiserar och tycker synd om) som Joel än hatad som Shevin, oavsett om man vinner eller inte.

Grejen med narcissister är väl att dom vill bli omtyckta? Dom bryr sig hur dom framstår till skillnad mot psykopater. Så borde det inte svida extra mycket för Shevins självbild att hon är så pass hatad?
Senast redigerad av david-taxi 2022-04-14 kl. 14:46.
2022-04-14, 14:52
Medlem
Det märkliga med denna historia är att när Joel tar ett beslut att gå emot laget och lägga sin röst på Mattias är att han får höra att han skall ta konsekvenserna av sitt agerande. Shevin säger att hon inte skall prata med honom osv..

Men när de tre vännerna inte riktigt backar upp en gråtande Joel som är på bristningsgränsen, så bör väl de ta konsekvenserna av deras eget agerande?

Här kan man snacka om dubbelmoral.
2022-04-14, 16:13
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 610Herrgaard
Torsdag

2022-04-14, 16:42
Medlem
Om Joel nu uppenbarligen bryr sig mycket om att han mår dåligt i lag Nord, varför byter han inte lag?
2022-04-14, 16:46
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
Om Joel nu uppenbarligen bryr sig mycket om att han mår dåligt i lag Nord, varför byter han inte lag?

(☞゚∀゚)☞ att han inte tänkte på att han bara kunde byta lag (☞゚∀゚)☞
2022-04-14, 16:47
Medlem
CS128s avatar
Citat:

Deltagarna har skrivit ett kontrakt med produktionen - det har tidigare deltagare berättat i tidigare säsonger och inte vet jag men kanske de inte får bestämma sådant själva?!
2022-04-14, 16:49
Medlem
Citat:

Men snälla, han får inte byta lag fattar du väl? Är ju produktionen som bestämmer.
2022-04-14, 17:12
Medlem
Min åsikt kring hela Joel situationen.

Jag har följt med dem rätt noga på sociala medier och även diskuterat lite med Jessica. Jessica förtjänar verkligen inget hat. Hon skickade en screenshot till mig på diskussioner (meddelanden) hon haft med Joel. När gårdagens avsnitt hade sänts så hade hon skickat direkt till Joel och kollat läget med honom och ville veta om han känt sig utfryst, mobbad av henne osv. och var jätteledsen. Hon hade skrivit något i stil med "Jag ber verkligen om ursäkt från botten av mitt hjärta ifall..."bla.bla. till honom. Kändes väldigt genuint. Joel beskyllde inte Jessica för sitt mående, så mycket kan jag säga. Båda hade skickat väldigt fina meddelanden till varandra och det märks att Jessica bryr sig om Joel och har ett gott hjärta. Säger inte att hon inte gjort något fel, hon borde ha försökt inkludera honom mera. Men hon bryr sig iallafall. Och Joel är verkligen urgullig, han hade svarat så fint till henne. Så fin person, vilket jag också fått höra av de som känner honom.

Jag har även läst Shevins senaste inlägg på Instagram. Jag tycker såklart att det är jättedåligt att hon fått hat, inte ok någonstans. Men tyvärr har inte min bild av henne ändrats efter att jag läst inlägget. Bl.a. verkar det inte som att hon kontaktat Joel och frågat hur han upplevde det, som Jessica hade gjort. Istället verkar hon vara väldigt säker på att hon "bara är hård" och menade att Joel ska kontakta henne ifall han upplevde det som att Shevin fryste ut honom eller liknande. Det borde ju vara tvärtom, det är hon som ska kontakta Joel och fråga.

Det verkar som att hon är väldigt dålig på att lyssna på andra människor och ta hänsyn till andras känslor. Ingen självinsikt. Hon ser verkligen saker bara från sitt eget perspektiv, tyvärr. Inte så öppen. Och fortfarande så sade hon det hon sade när hon talade med Joel. Saker som man absolut inte säger, oavsett hunger och oavsett hur många gånger man talat med varandra. Klippningen förändrar inte de meningar man sagt. Åtminstone det tycker jag hon kunde visa ånger över, men verkar inte så. Ett förlåt räcker långt. Och det var ju inte direkt endast den där diskussionen heller. Det dåliga beteendet hade pågått en längre tid. Hon har en hel del att jobba på med sig själv, men hon verkar inte vilja utvecklas.

Efter att ha diskuterat lite med Jessica blev jag också ännu argare på produktionen. Tydligen hade Joel velat tala med en psykolog (han mådde verkligen inte bra, han orkade inte mer), men de lät inte honom. Istället skulle de ta det där samtalet fmed varandra framför kamerorna. Produktionen bryr sig inte alls om deltagarnas välmående. Allt för bra tv. Produktionen förtjänar mycket kritik.

Det som alla lagmedlemmar verkar vara överens om är att Joel verkligen inte mådde bra, vilket ju också vi kan se. Fyfan vad ont det gör i en att se honom må så dåligt och vara så utanför. Oavsett klippning så borde ALLA i Lag Nord gjort bättre ifrån sig. Som någon sade, i en välkomnande grupp så går ingen iväg för sig själv. Man röstar ut dem man inte klickar med, man fryser inte ut dem och vägrar tilltala dem.
Senast redigerad av Sad-frosty 2022-04-14 kl. 18:07.
2022-04-14, 17:43
Medlem
Carnills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Jag tycker det är märkligt att alla tre - Peter, Shevin och Jessica - i efterhand förnekar det som visas i TV4. Visst vet vi tittare att produktionen kan förvränga mycket genom att enbart visa det negativa som visar på att Joel är utfryst, helt klart. Men att förneka det totalt känns absurt - det vi har fått se alltså.

Ja precis. Alla vet att det klipps osv men att som Shevin skriva på Insta att "det här är inte jag" och "det här är inte mobbing" är så sjukt. Snacka om att ha noll självinsikt. Herregud stå för det som har hänt och be om ursäkt! Usch, hoppas verkligen inte nån av dom här tre vinner skiten.
2022-04-14, 17:52
Avslutad
Visst att saker kan vara klippta ! Men dom säger ju elaka saker om Joel i sina synkar också !
2022-04-14, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sad-frosty
Min åsikt kring hela Joel situationen.

Jag har följt med dem rätt noga på sociala medier och även diskuterat lite med Jessica. Jessica förtjänar verkligen inget hat. Hon skickade en screenshot till mig på diskussioner (meddelanden) hon haft med Joel. När gårdagens avsnitt hade sänts så hade hon skickat direkt till Joel och kollat läget med honom och ville veta om han känt sig utfryst, mobbad av henne osv. och var jätteledsen. Hon hade skrivit något i stil med "Jag ber verkligen om ursäkt från botten av mitt hjärta ifall..."bla.bla. till honom. Kändes väldigt genuint. Joel beskyllde inte alls Jessica för sitt mående, så mycket kan jag säga. Båda hade skickat väldigt fina meddelanden till varandra och det märks att Jessica bryr sig om Joel och har ett gott hjärta. Och Joel är verkligen urgullig, han hade svarat så fint till henne.

Jag har även läst Shevins senaste inlägg på Instagram. Jag tycker såklart att det är jättedåligt att hon fått hat, inte ok någonstans. Men tyvärr har inte min bild av henne ändrats efter att jag läst inlägget. Bl.a. verkar det inte som att hon kontaktat Joel och frågat hur han upplevde det, som Jessica hade gjort. Istället verkar hon vara väldigt säker på att hon "bara är hård" och menade att Joel ska kontakta henne ifall han upplevde det som att Shevin fryste ut honom eller liknande. Det borde ju vara tvärtom, det är hon som ska kontakta Joel och fråga. Det verkar som att hon är väldigt dålig på att lyssna på andra människor och ta hänsyn till andras känslor. Hon ser verkligen saker bara från sitt eget perspektiv, tyvärr. Inte så öppen. Och fortfarande så sade hon det hon sade när hon talade med Joel. Saker som man absolut inte säger, oavsett hunger och oavsett hur många gånger man talat med varandra. Klippningen förändrar inte de meningar man sagt. Åtminstone det tycker jag hon kunde visa ånger över, men verkar inte så. Ett förlåt räcker långt. Hon har en del att jobba på med sig själv, that's all.

Efter att ha diskuterat lite med Jessica blev jag också ännu argare på produktionen. Tydligen hade Joel velat tala med en psykolog (han mådde verkligen inte bra, han orkade inte mer), men de lät inte honom. Istället skulle de ta det där samtalet fmed varandra framför kamerorna. Produktionen bryr sig inte alls om deltagarnas välmående. Allt för bra tv.

Det som alla lagmedlemmar verkar vara överens om är att Joel verkligen inte mådde bra, vilket ju också vi kan se. Fyfan vad ont det gör i en att se honom må så dåligt.

Enligt Hannas instagram-inlägg så har Joel haft den typen av samtal tidigare med gruppen och nu ville produktionen att han skulle ta upp det igen framför kameran. Vilket gör de övriga medlemmarnas reaktioner ännu värre tycker jag.

Jag har också läst Shevins senaste inlägg och håller med dig. Finns inga ursäkter att skicka hat till någon och hon ska absolut göra polisanmälningar osv. Skärpning på hat till deltagarna oavsett allt! Men min bild av henne har inte heller förändrats. Hon borde verkligen kontakta Joel själv istället för att lägga det på honom. Om jag hade varit i hennes situation hade jag också velat göra det för min egen skull, få ett avslut typ. Hade hon känt en sån oro för Joels hälsa så hade hon ju kunnat ta till sig vad han säger på ett bättre sätt. Och ska hon klara av att jobba som lärare måste hon lära sig att hantera alla sorters människor, även de som är olik henne.

Sen förstår jag inte riktigt vad hon menar med att gårdagens avsnitt var tungt att se och att hon kände sig äcklad. Är ju inte riktigt som hon skäms över det här utan menar att att det är en scen ur ett kontext.

Så är det naturligtvis, vi får se så himla lite. Och Robinson "regisseras" som all reality och det klipps mycket MEN hon läser inte direkt från ett manus. Shevin är en vuxen människa som själv avgör vad hon vill säga.
2022-04-14, 18:25
Medlem
Inte första gången Mastiff struntar i deltagarnas mående.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in