2022-04-14, 10:10
Medlem
Adonis.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung
Undrar hur Shevin mår nu. Hon har gjort alla sociala medier privata och har enligt uppgift fått enorma mängder hat i sina inkorgar.

Jag håller med om att hon beter sig som en idiot i programmet, men är inte lika säker på att hon förtjänar att bli hatad av hela Sverige.

Det är väl bara skönt att vissa handlingar faktiskt får konsekvenser. Shevin är sexig, that's for sure. Men hon är allt annat än empatisk. Hon är egoist & elak. Jag vet att Hayes har tagit henne i försvar irl, men samtidigt vet jag oxå att han tyckte hennes beteende mot Joel var för jävligt. Shevin förtjänar inte ett livslångt förakt av svenska folket men hon ska heller inte kunna dra fördel av sitt deltagande i Robinson. Försöker hon med det så ska det gång på gång uppdagas vem hon egentligen är. Det är bara bra att Shevin lär sig den hårda vägen. Man får ingenting gratis, allt får konsekvenser. What goes around comes around liksom.

Joel for Win! 💗
2022-04-14, 10:28
Medlem
Återigen ett avsnitt som endast framkallar obehag , en nedbruten Joel försöker få sina "lagkompisar" att förstå att han känner sig ledsen och utfrystHan försöker berätta men bryter i princip ihop ,läpparna börjar darra och han faller igråt. Det här inte en människa som spelar något spel för att framkalla sympati ,det här en människa som mår fruktansvärt dåligt. Ingen reser sig upp och kramar om Joel ingen berättar att dom gillar honom. Allting är avståndstagande. Det fins mycket falskhet i samhället kindpussar och kramar hit och ditt. Men när någon verkligen behöver stöd och kärlek då får dom stå där ensamma och utstötta. Att överhuvudtaget kunna säga " jag är så jävla trött på honom" efter att han brutit ihop är så vidrigt. Vilken människosyn har man då?
2022-04-14, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Men det är inte fråga om utfrysning. Man kan se samma sak i alla fikarum. Vissa personer är som hund och katt. Dom är bara inte kompatibla. Skillnaden är att i fikarummet kan man välja andra att fika med. På en ö är det svårare.
Jo det är visst frågan om utfrysning, av det vi sett i programmet. Det blev uppenbart att dom tog avstånd i samband med Joels egna beslut.
2022-04-14, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brunturken
Har alla ens glömt bort att Joel blev vän med hela laget förresten?! Sen när han öppet väljer ”jaget före laget” så får han fan skylla sig själv. Han skulle varit smart, lilla ”Fanboy”. 😂😂😂 Eller ägt sitt beslut. Idiot. Varför är han ens med i Robinson? Inte för att vinna iaf hahhahahha
Ett helt oviktigt och betydelselöst beslut. Det ironiska är att deras tjafs som orsakades av de andre tre orsakade moralen att sjunka i laget. Moralen hade inte blivit sämre genom att gynna andra laget i tävling. Du kommer väl från "orten" precis som Shevin så inte konstigt att du tycker som du gör.
2022-04-14, 11:14
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
CS! Du tror du vet bäst jämt. Du är en översittare!!!!
Det var ingen som var direkt sjuk i covid utan produktionen överreagerade i alla beslut. Att ta bort filmteam från ett lag är idioti. Inget smittas av att filma utomhus flera meter från deltagarna. De som blev sjuka blev det av annat. Allt runt corona är hysteriskt och inte styrt av logik, enbaet känslor och poserande.

Jag vet inte bäst - utan går på att både produktionen och deltagarna har bekräftat att de hade covid. Hur kan någon ha missat det? Obegripligt. Kallar du fakta för översitteri? Märklig inställning må jag säga
Senast redigerad av CS128 2022-04-14 kl. 11:17.
2022-04-14, 11:26
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Tänk om det var Shevin och Joel ensamma på ön som de är i lag Syd. Då kanske de hade varit tvungna att samarbeta.
2022-04-14, 11:34
Medlem
Att Shevin yttrar att ”du hade märkt om jag hade tagit avstånd ifrån dig HELT” tyder på att hon a) tagit avstånd b) är narcissist
2022-04-14, 12:22
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sarajevo
Att Shevin yttrar att ”du hade märkt om jag hade tagit avstånd ifrån dig HELT” tyder på att hon a) tagit avstånd b) är narcissist

Jag ser det så också fast punkt b) det är inte tvärsäkert att hon är en narcissist - så att säga fullt ut med alla drag som en narcissist kan ha. Men det hon gör är i varje fall drag av narcissism. Helt oempatisk är hon.
2022-04-14, 12:49
Medlem
mendokses avatar
Grejen är att om man bestämt sig för att rösta ut någon så vill man inte bli kompis med den personen, man vill inte ge personen en chans. Allt den säger ska tolkas så negativt som möjligt för man har ingen användning av personen ändå och den ska helst bara försvinna ur ens synfält.

Tregruppen tjänar på att de har dålig relation till Joel då det betyder att de själva sitter säkrare. Det är därför Shevin blir arg när Joel försöker bli en del av gänget och förbättra sin relation till dem. Han är hackkycklingen som ska bort, att ha honom som hackkyckling ger dem ytterligare säkerhet. Shevin kanske är den som reagerar hårdast då hon är den av tregruppen som känner sig minst säker på sin plats, om inte Joel hade varit där hade kanske hon varit längst ner i hierarkin och hängt löst.

Hon har klippt bort honom och all empati för honom från sitt liv för längesen, av ren självbevarelsedrift.
Senast redigerad av mendokse 2022-04-14 kl. 13:00.
2022-04-14, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Jag ser det så också fast punkt b) det är inte tvärsäkert att hon är en narcissist - så att säga fullt ut med alla drag som en narcissist kan ha. Men det hon gör är i varje fall drag av narcissism. Helt oempatisk är hon.
Precis, jag menade att det var något hon sa som ger stöd för teorin att hon eventuellt är en narcissist. Finns annat som tyder på det, som hur hon reagerar efter programmet i diverse forum.
2022-04-14, 13:22
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sarajevo
Precis, jag menade att det var något hon sa som ger stöd för teorin att hon eventuellt är en narcissist. Finns annat som tyder på det, som hur hon reagerar efter programmet i diverse forum.

Jag tycker det är märkligt att alla tre - Peter, Shevin och Jessica - i efterhand förnekar det som visas i TV4. Visst vet vi tittare att produktionen kan förvränga mycket genom att enbart visa det negativa som visar på att Joel är utfryst, helt klart. Men att förneka det totalt känns absurt - det vi har fått se alltså.
2022-04-14, 14:01
Medlem
610Herrgaards avatar
Torsdag

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in