Citat:
Ursprungligen postat av
MisterSeven
Lägg ner ert jävla papegoja-snack, ni upprepar er så ni blir till åtlöje!
Givetvis hade allt kunnat gå att avsluta om båda velat, men Sektdrottningen hade aldrig någonsin tänkt göra så, hon bara ljög en gång i mängden, i detta fallet att givetvis om Esbjörn ångrat sej så går hon inte längre.
Var inte otrevlig och sluta svära, det är sånt som gör en till åtlöje.
Båda ville uppenbarligen inte häva avtalet eftersom Bolin inte ville ha ett möte och Binninge inte kunde ha ett utan honom. Hur tycker du att de borde ha kommunicerat utan att prata med varandra? Det normala är väl då att man gör det via sina ombud, men det fick uppenbarligen inte i detta fall. Inte ens Monica Pernroth Lüllmaa kunde förhandla med Busch trots sin generalfullmakt.
Hon fick en generalfullmakt för att Bolin enligt sina anhöriga var oförmögen att klara sitt dagliga liv. Ändå kunde ingen hjälpa till med kommunikationen så att det kunde gå att komma fram till en avslutning.
Jag tycker att det är extremt märkligt att vare sig Bolins fullmaktshavare eller hans juridiska ombud vidtog några som helst åtgärder för att försöka lösa tvisten utan rättegång.
Jag kan för mitt liv inte förstå varför det skrevs fullmakter till både Pernroth Lüllmaa och Majkgård som sedan inte användes för att lösa tvisten?!
Vad var syftet med dessa fullmakter och varför söktes det God man till Esbjörn Bolin när ingen av hans närmaste ändå lyfte ett finger för att hjälpa honom. Det förefaller inte vara någon som gör det än idag. Jan själv anklagar Pernroth Lüllmaa för att ha kört honom till sina advokater för att de skulle tvinga honom att skriva på förlikningsavtalet.
Vad är det för fel på människorna som påstår sig vara hans närmaste, de skiter ju helt i honom?!