2022-04-14, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Trolla? Jag säger bara det självklara. Att om man vill häva affären - vilket jag anser det rätta - så skulle det gå. Inga problem. En annan sak är att det finns fler hus att köpa. Ebbas agerande ger ingen respekt.
Det var ju uppenbara problem. Vad som går är ointressant - vad som skedde är det som diskuteras.
2022-04-14, 12:41
Medlem
Citat:
Trolla? Jag säger bara det självklara. Att om man vill häva affären - vilket jag anser det rätta - så skulle det gå. Inga problem. En annan sak är att det finns fler hus att köpa. Ebbas agerande ger ingen respekt.
Du svarar inte på frågan om hur det skulle ha gått till? Esbjörn Bolin vägrade träffa henne och Johann Binninge ansåg att han inte kunde träffa henne utan sin klient. Ganska låst läge, eller hur?
2022-04-14, 13:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Du svarar inte på frågan om hur det skulle ha gått till? Esbjörn Bolin vägrade träffa henne och Johann Binninge ansåg att han inte kunde träffa henne utan sin klient. Ganska låst läge, eller hur?

Lägg ner ert jävla papegoja-snack, ni upprepar er så ni blir till åtlöje!
Givetvis hade allt kunnat gå att avsluta om båda velat, men Sektdrottningen hade aldrig någonsin tänkt göra så, hon bara ljög en gång i mängden, i detta fallet att givetvis om Esbjörn ångrat sej så går hon inte längre.
Senast redigerad av MisterSeven 2022-04-14 kl. 14:06.
2022-04-14, 13:54
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Tror inte att det hade varit särskillt låst. Om det inte går att träffas fysiskt går det med telefon mejl brev o.s.v. Eller hur?

Nu är det dock inte det som jag driver utan att i en bra affär skall båda vara nöjda, och därför är det rimliga att man i detta fall häver affären. Håller du inte med om det?
2022-04-14, 14:10
Avslutad
Citat:

Det du skriver är fullständigt självklart för alla normalt funtade människor, för alla normala flashbackläsare, men däremot inte för en handfull skribenter tillika Sektdrottningens genuina fanclub här i tråden.
2022-04-14, 14:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Eftersom du fortsätter med samma meningslösa frågeställning trots att du fått förklarat läget flera gånger så är det att trolla du gör.

Häva går så klart om båda parter kommer överens.

Men nu smet ju säljaren och då går det inte. Hur gärna du än påstår det. Det är Esbjörns agerande som är klandervärt.

Verkligheten visar motsatsen till dina påståenden.

Verkligheten är att Sektdrottningen aldrig en enda sekund hade för avsikt att avstå affären när hon väl lyckats få fast Esbjörn på skrift.
Hon ljög rakt ut för hela Sverige om att hon minsann skulle avstå detta om nu Esbjörn ångrade sej, vilket han gjorde.

Däremot svarade hon varken på brev eller på telsamtal från Esbjörn när han ville avbryta köpet, istället gick hon till Tingsrätten och voops var hela farsen igång, detta är sanningen.

(Kör på nu med några spaltmeter i försvar, lika papegojor i kör.)
2022-04-14, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterSeven
Verkligheten är att Sektdrottningen aldrig en enda sekund hade för avsikt att avstå affären när hon väl lyckats få fast Esbjörn på skrift.
Hon ljög rakt ut för hela Sverige om att hon minsann skulle avstå detta om nu Esbjörn ångrade sej, vilket han gjorde.

Däremot svarade hon varken på brev eller på telsamtal från Esbjörn när han ville avbryta köpet, istället gick hon till Tingsrätten och voops var hela farsen igång, detta är sanningen.

(Kör på nu med några spaltmeter i försvar, lika papegojor i kör.)
Om nu Esbjörn ville backa så var det ett mycket märkligt sätt att göra det på genom att vägra delta i press och hålla sig undan.
Men det verkar du inte fatta. Informationen finns i trådstarten för den som är intresserad av fakta. Eller erkänna pga agenda.
2022-04-14, 14:36
Medlem
Citat:
Lägg ner ert jävla papegoja-snack, ni upprepar er så ni blir till åtlöje!
Givetvis hade allt kunnat gå att avsluta om båda velat, men Sektdrottningen hade aldrig någonsin tänkt göra så, hon bara ljög en gång i mängden, i detta fallet att givetvis om Esbjörn ångrat sej så går hon inte längre.
Var inte otrevlig och sluta svära, det är sånt som gör en till åtlöje.

Båda ville uppenbarligen inte häva avtalet eftersom Bolin inte ville ha ett möte och Binninge inte kunde ha ett utan honom. Hur tycker du att de borde ha kommunicerat utan att prata med varandra? Det normala är väl då att man gör det via sina ombud, men det fick uppenbarligen inte i detta fall. Inte ens Monica Pernroth Lüllmaa kunde förhandla med Busch trots sin generalfullmakt.

Hon fick en generalfullmakt för att Bolin enligt sina anhöriga var oförmögen att klara sitt dagliga liv. Ändå kunde ingen hjälpa till med kommunikationen så att det kunde gå att komma fram till en avslutning.

Jag tycker att det är extremt märkligt att vare sig Bolins fullmaktshavare eller hans juridiska ombud vidtog några som helst åtgärder för att försöka lösa tvisten utan rättegång.

Jag kan för mitt liv inte förstå varför det skrevs fullmakter till både Pernroth Lüllmaa och Majkgård som sedan inte användes för att lösa tvisten?!

Vad var syftet med dessa fullmakter och varför söktes det God man till Esbjörn Bolin när ingen av hans närmaste ändå lyfte ett finger för att hjälpa honom. Det förefaller inte vara någon som gör det än idag. Jan själv anklagar Pernroth Lüllmaa för att ha kört honom till sina advokater för att de skulle tvinga honom att skriva på förlikningsavtalet.

Vad är det för fel på människorna som påstår sig vara hans närmaste, de skiter ju helt i honom?!
2022-04-14, 14:39
Medlem
Citat:
Ebba Busch ska vara påtänkt som en av kommande ev regerings tyngre ministrar, att hon då är så inkompetent vid ett mindre husköp är verklighetsfrämmande.
Givetvis hade hon kunnat blåsa av denna affär om så Esbjörn befunnit sej på månen, men hon hade ALDRIG någonsin den avsikten.
För om så skulle vara fallet att hon inte klarade av att hitta Esbjörn och avblåsa affären vill då jag absolut inte ha henne på en ministerpost.
Borde hon ha trängt sig in till honom med våld och begärt sin handpenning tillbaka för att sedan kunna häva avtalet? Du resonerar lite udda.
2022-04-14, 14:40
Medlem
Citat:
Ebba Busch ska vara påtänkt som en av kommande ev regerings tyngre ministrar, att hon då är så inkompetent vid ett mindre husköp är verklighetsfrämmande.
Givetvis hade hon kunnat blåsa av denna affär om så Esbjörn befunnit sej på månen, men hon hade ALDRIG någonsin den avsikten.
För om så skulle vara fallet att hon inte klarade av att hitta Esbjörn och avblåsa affären vill då jag absolut inte ha henne på en ministerpost.
Nu är det ju inget jag bryr mig om, men i så fall kan hon väl ta råd av ygeman som inte lyckades hitta säkra konferensrum på flera år hur man inte ska göra.
2022-04-14, 14:54
Medlem
Citat:
Min politiska agena är isf att jag inte skulle vilja ha henne i den regeringen jag önskar vi får till hösten, dvs en borgerlig.

Det är så innerligt tjatigt att se era konspirationsteorier om att alla vilka inte köper Ebbas fullständigt morallösa agerande i denna affär måste vara av vänsterblocket skara.

Fatta! Det finns människor vilka är höger inom det politiska vilka ändå har ett högt moraliskt tänk, nu kanske ni inte förstår det men så är det ute i den stora världen.
Eftersom det inte blir en borgerlig regering utan KD så får du nog svälja förtreten och gilla läget. Att du tycker att någon sorts moral ska stå över lagen gör att man kan tro att du tillhör någon extremistorganisation som vill inrätta moralpoliser och domstolar med präster i stället för domare. Är det så?
2022-04-14, 15:11
Medlem
Citat:
Tror inte att det hade varit särskillt låst. Om det inte går att träffas fysiskt går det med telefon mejl brev o.s.v. Eller hur?

Nu är det dock inte det som jag driver utan att i en bra affär skall båda vara nöjda, och därför är det rimliga att man i detta fall häver affären. Håller du inte med om det?
Uppenbarligen inte. För Esbjörn hade grävt ner sig under en Sten och svarade inte på vare sig telefon eller brev. Är det inte bättre du läser inlagorna istället för att fantisera ihop något?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in