Citat:
Ursprungligen postat av
Beckisbarnet
Han har grottat ner sig i alternativmedia, han känner sig som en sann kämpe likt Don Quijote som slåss med sina väderkvarnar. Många av dessa kan knappt längre umgås i normala sociala sammanhang eftersom de hela tiden måste argumentera och diskutera sin affektion, allt i omgivningen tolkas in som en del i deras egen världsbild. Tillslut orkar familj och vänner inte mer.
Lite som att vara med i en destruktiv sekt.
Dessa människor har det konsekvenstänk som vänstermänniskor ofta saknar. I årtusenden har människor (och djur) kämpat för sitt territorium eftersom vi instinktivt vet att utan land är vi ingenting. Vill du veta vad som händer med ett folk utan land? Studera då judarnas 2000 år i diasporan, romernas 1500 år. Kurdernas, palestinierna och tibetanerna idag. Ursprungsbefolkningarna i Amerika, aboriginerna i Australien. Deras situation har varit allt annat än angenäm och ni förstår inte att detta kommer drabba även era efterkommande. Enda orsaken till att vi inte har fullständigt kaos i detta land beror på att vi lever i överflöd, men detta överflöd kommer inte vara för evigt.
Jag kommer ihåg en lärobok som jag hade. "Den vite mannen drog landgränser med linjal när man lämnade Afrika, helt utan hänsyn till befolkningssammansättningarna, vilket lett till ändlösa konflikter på kontinenten." Man visste alltså redan då att mångkultur leder till hatiska, våldsamma och rasistiska samhällen. Det är sant att många av oss är socialt missanpassade i dagens samhällen, dvs vi kan inte anpassa oss till saker som vi vet är idiotiska. Men framtiden kommer ge oss rätt (om man nu inte är förmögen att se vart det barkar hän redan nu).
Citat:
Den nyttigaste läxa livet lärt mig är att idioterna många gånger har rätt.
- Winston Churchill
Och aldrig någonsin har vi idioter haft mer rätt än denna gång.
Med det sagt; jag önskar av hela mitt hjärta att jag vore vänsterliberal. Livet hade varit så mycket enklare då. Men det går bara inte. Jag känner till människans sanna natur alltför väl.