2022-04-14, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
Som bevis har Ryssland varken dementerat det hela eller gått ut med ytterliggare info....
Herrejösses…är du helt tiltad?

Varför skulle de gå ut och dementera en lyckad desinformation? Det ligger ju i deras intresse att vi ska tro att det var kärnvapen.

Det är inget bevis. Ett bevis vore en bild från aktuell flygning som tydligt dels visar rätt last, dels nån som kan verifiera att det inte är ett tomt skal utan rätt innehåll.
Det finns inte så det finns inga bevis alls.

Nej frågan är snarare vem som är köpt för att sprida desinformationen….
Citera
2022-04-14, 11:39
Medlem
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Herrejösses…är du helt tiltad?

Varför skulle de gå ut och dementera en lyckad desinformation? Det ligger ju i deras intresse att vi ska tro att det var kärnvapen.

Det är inget bevis. Ett bevis vore en bild från aktuell flygning som tydligt dels visar rätt last, dels nån som kan verifiera att det inte är ett tomt skal utan rätt innehåll.
Det finns inte så det finns inga bevis alls.

Nej frågan är snarare vem som är köpt för att sprida desinformationen….
Hej igen mr påhopp.

Du talar om vapen som man bär inne i ett plan,

https://www.tv4.se/artikel/39hieEt6Rk2DIaMGDMAcEG/flygexpert-tecknen-pa-att-ryska-planen-hade-kaernvapen

Läs gärna det här, sedan yttrar du dig..
Citera
2022-04-14, 11:39
Medlem
Strykninmannens avatar
Citat:
https://www.expressen.se/nyheter/uppgifter-finland-har-inte-fatt--garantier-fran-usa-eller-nato/

Trots sonderingar har Finland inte lyckats få några säkerhetsgarantier från USA eller Nato inför en eventuell medlemsansökan i försvarsalliansen. Det uppger svenska regeringskällor för Expressen.

Och från regeringens sida betonas att man måste vara medveten om att ett eventuellt ryskt svar.

Grammatiken är inte bra har lagt märke till att allt fler journalister skriver som krattor undra vad det kan bero på.....Men on topic, vad stoppar egentligen Ryssland från att attackera Finland samt Sverige medan ansökan behandlas?

För det väntas ta ett par månader från det att Sverige och Finland lämnar in en eventuell ansökan tills dess att länderna är fullvärdiga medlemmar, eftersom alla Natos länder ska få säga sitt. Och att dessa månader är förknippade med betydande risker, betonas av Expressens regeringskällor.

Jag vet inte om detta är klickbait Expressen kör med för att tjäna pengar på människors rädsla men om det här är sant så är det kanske bättre att vara neutrala.

Vi är dessutom redan i dessa månader Expressen skriver om...Gör mig än mer orolig.

Vad är du orolig för?
Citera
2022-04-14, 11:41
Medlem
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strykninmannen
Vad är du orolig för?
Att Ryssland kommer passa på att slå ut våra militäranläggningar samt flygvapen och luft försvar osv.
Citera
2022-04-14, 11:46
Medlem
Citat:
Hej igen mr påhopp.

Du talar om vapen som man bär inne i ett plan,

https://www.tv4.se/artikel/39hieEt6Rk2DIaMGDMAcEG/flygexpert-tecknen-pa-att-ryska-planen-hade-kaernvapen

Läs gärna det här, sedan yttrar du dig..
Läste du själv? Han säger ju att han inte vet lasten. Vad hans synpunkt betyder vet jag inte i fallet.

Jag vet vad jag talar om. Var fick du idén att jag talade om invändiga vapenutrymmen ifrån?
Aktuell flygplanstyp har inga invändiga vapenutrymmen. Enbart yttre på balk. Då syns alla laster.
Citera
2022-04-14, 11:54
Medlem
at0m3ns avatar
Citat:
Läste du själv? Han säger ju att han inte vet lasten. Vad hans synpunkt betyder vet jag inte i fallet.

Jag vet vad jag talar om. Var fick du idén att jag talade om invändiga vapenutrymmen ifrån?
Aktuell flygplanstyp har inga invändiga vapenutrymmen. Enbart yttre på balk. Då syns alla laster.
Ber om ursäkt trodde det var du som skrev om invändiga vapen kanske var någon annan.
Men enligt herren i klippet så stämmer det att det kunde varit kärnbestyckat och även om det inte var det utan en replika är det mycket allvarligt...

Dessutom som han själv säger behöver man endast assistans när man vill skydda något viktigt i luften......
Men visst du får ha din ställning, synd inte svensk militär sköt ned dom alla fyra.
Citera
2022-04-14, 11:56
Medlem
postkrans avatar
Citat:
Att Ryssland kommer passa på att slå ut våra militäranläggningar samt flygvapen och luft försvar osv.

Då kan du lugna dig för det skulle bara kunna hända i Putins drömmar medans han sover i sin lilla bunker.
Citera
2022-04-14, 11:56
Medlem
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av postkran
Då kan du lugna dig för det skulle bara kunna hända i Putins drömmar medans han sover i sin lilla bunker.
Okej hoppas du har rätt.
Citera
2022-04-14, 12:01
Medlem
Citat:
Ber om ursäkt trodde det var du som skrev om invändiga vapen kanske var någon annan.
Men enligt herren i klippet så stämmer det att det kunde varit kärnbestyckat och även om det inte var det utan en replika är det mycket allvarligt...

Dessutom som han själv säger behöver man endast assistans när man vill skydda något viktigt i luften......
Men visst du får ha din ställning, synd inte svensk militär sköt ned dom alla fyra.
Visst. Det var ju signalvärdet de ville framföra och lyckades med. Sakligt sett finns det ingen anledning att flyga med skarpa kärnvapenladdningar om det inte är prov eller skarpt läge. Det är bara dumt.

Att de flyger med assistans är ju en del i desinformationen. Vill man få nån att tro nåt så ska det se så rätt ut som möjligt…
Citera
2022-04-14, 12:02
Medlem
at0m3ns avatar
Citat:
Visst. Det var ju signalvärdet de ville framföra och lyckades med. Sakligt sett finns det ingen anledning att flyga med skarpa kärnvapenladdningar om det inte är prov eller skarpt läge. Det är bara dumt.

Att de flyger med assistans är ju en del i desinformationen. Vill man få nån att tro nåt så ska det se så rätt ut som möjligt…
Jävligt fegt utav råttorna att göra så och sedan skylla på att vi sköt ned dom!
Dom utsätter oss för ett hot nästa gång kanske vi får grönt ljus att skjuta ned deras jävla rått militär.

Vad ger dom rätten att bete sig såhär och dom har gjort det flera gånger om, och när vet vår militär att det är rött läge, nästa gång kanske det slutar med 4 nedskjutna ryska plan och då säger väl Putin, "det är sveriges fel" som den lilla bunker råtta han faktikst är.....Jävla maffia fasoner..
Citera
2022-04-14, 12:04
Avslutad
Ukraina och Ryssland har historik som ett och samma land. De har utbrytarregioner.

Skillnaden mellan deras relation och vår relation till Ryssland är rätt stor va?

Lite väl mycket folie i tråden.
Citera
2022-04-14, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Jag tror inte Ryssland bluffar. Går vi mot ett medlemskap är nog risken stor att det blir krig i Sverige. Och vi kommer inte få någon hjälp. Och hur fan ska vi civila försvara oss när det är olagligt att vara beväpnad?

Sverige o Finland gör bäst i att avstå. Vi ser ju hur det blev med Ukraina när de ville vara med i Nato.

Går vi med är det riskabelt att stanna kvar i Sverige. Man måste börja planera lite då så man kan sticka innan kaoset kommer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in