Citat:
Ursprungligen postat av
Beckisbarnet
Det är ingen dålig giv. Verksamheten på Dumpen blir multikulturell, detta skapar i sin tur jobb för invandrare. Men företaget har såklart säte i Sverige och betalar svensk skatt. Ingen nolltaxering här. Win-win, 2four2...

Ibland kan du tänka... (Även om jag vet att det gör ont på dig)
Såg att Sjöberg faktiskt har ett bolag vid namn "Sjöberg 242 AB".
Företaget har mycket historiska skulder. Är föremål för utmätning men det är inget större belopp.
Företaget är registrerat för Moms och arbetsgivare men inte F-Skatt. Swishen går in på Saras konto. Hon har inget bolag som redovisar intäkterna.
Det skulle ju teoretiskt kunna redovisas på Patriks bolag. Men... Jag ser inga sådana tecken och i och med att F-Skatt saknas så är det ju avsändaren av pengarna som ska betala sociala avgifter.
Företaget betalar inga arbetsgivaravgifter eller annat som jag kan se för tillfället. Sen har vi det här med otillåtna kontantuttag ur aktiebolag... Jag är ingen revisor eller ens ekonom så jag förstår inte hela vidden.
Men jag begriper ju så mycket att Patrik och Sara kommer att få problem bägge två. Kanske en vända i Tingsrätten. Bokföringsbrott, ett av de grövsta brott du kan begå i det här landet!