2022-04-14, 03:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JanSteganos
Ok men inte jag. Skatteverket är ett as med långa armar. Du behöver kanske bryta banksekretessen och påvisa pengarna han gömmer om det gått 40 år. Skatteverket är världsmästare på det.

Pajas. Patrik har bluffat rejält. Alltiifrån antal pers i bilen till korv på macken. Han har bluffat rejält och jag uppmanar alla att berätta det för skatteverket.

Nej jag gillar Skatteverket. Jag vill se Patrik Sjöberg/ -1982 - nu. Samkörning utomlands tack!
Citera
2022-04-14, 07:16
Medlem
N0IItoleranss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Om Dumpen kör Google-translate rakt av så kommer det att fungera, de kan ha olika nationaliteter anställda.

Bra idé ändå! Lokala kontor på Meänkieli, romani chib och samiska. Viktigt att alla ska med. Den svenska nallebjörnen tar med alla
Citera
2022-04-14, 09:19
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N0IItolerans
Bra idé ändå! Lokala kontor på Meänkieli, romani chib och samiska. Viktigt att alla ska med. Den svenska nallebjörnen tar med alla
Det är ingen dålig giv. Verksamheten på Dumpen blir multikulturell, detta skapar i sin tur jobb för invandrare. Men företaget har såklart säte i Sverige och betalar svensk skatt. Ingen nolltaxering här. Win-win, 2four2...
Citera
2022-04-14, 10:04
Medlem
Ålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lala-land
Är det ingen som vet vad som hände med basker peddot?

https://dumpen.se/2022/03/07/napp-fran-incestgrupp-napp-igen/

Vad var det som hände? Var så skumt

Ja, och vart tog chattloggen vägen? Får mig att undra om han verkligen planerade att sätta på ett barn på riktigt.
Citera
2022-04-14, 10:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mineralvatten91
Japp kan man som 50+ dejta en 22 åring då har man inga problem titta åt 14-15 åringars håll då dem kan i många fall se ut som en 22 åring idag.

Varför är de svårt förstå att en attraktion till tonårs tjejer är fullt naturligt? Alla män har de, fast ett feminist samhälle ska göras de olagligt eller i alla fall oacceptabelt. De handlar inte om att skydda någon de handlar om att man stör sig på ålderskillnader.Minns när Patrik sa till en de exposat: Det klassas som våldtäkt, oavsett. Sedan avbröt Sara med: Det ÄR våldtäkt. Där har hon fel dock, finns faktiskt många fall där 23-25 åringar legat med unga tjejer och det har varit fullt samtycke. Tjejer i den åldern vill ibland ha sexuellt umgänge med en kille som råka rent lagligt sätt vara i fel ålder. Personligen tycker ja att i stället för att döma folk hej vilt för sexuellt övergrepp trots de inte varit de varför inte bara skriva kontrakt med dem man har sex med för att försäkra sig om att båda verkligen vill?
Det som de hakat upp sig på är att det räknas som våldtäkt mot barn oavsett samtycke när barnet är under femton. Kontrakt hjälper inte. Undantag har gjorts dock i fall där åldersskillnaden varit liten.
Citera
2022-04-14, 10:21
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Det är ingen dålig giv. Verksamheten på Dumpen blir multikulturell, detta skapar i sin tur jobb för invandrare. Men företaget har såklart säte i Sverige och betalar svensk skatt. Ingen nolltaxering här. Win-win, 2four2...

Ibland kan du tänka... (Även om jag vet att det gör ont på dig)

Såg att Sjöberg faktiskt har ett bolag vid namn "Sjöberg 242 AB".

Företaget har mycket historiska skulder. Är föremål för utmätning men det är inget större belopp.

Företaget är registrerat för Moms och arbetsgivare men inte F-Skatt. Swishen går in på Saras konto. Hon har inget bolag som redovisar intäkterna.

Det skulle ju teoretiskt kunna redovisas på Patriks bolag. Men... Jag ser inga sådana tecken och i och med att F-Skatt saknas så är det ju avsändaren av pengarna som ska betala sociala avgifter.

Företaget betalar inga arbetsgivaravgifter eller annat som jag kan se för tillfället. Sen har vi det här med otillåtna kontantuttag ur aktiebolag... Jag är ingen revisor eller ens ekonom så jag förstår inte hela vidden.

Men jag begriper ju så mycket att Patrik och Sara kommer att få problem bägge två. Kanske en vända i Tingsrätten. Bokföringsbrott, ett av de grövsta brott du kan begå i det här landet!
Citera
2022-04-14, 10:32
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Ibland kan du tänka... (Även om jag vet att det gör ont på dig)

Såg att Sjöberg faktiskt har ett bolag vid namn "Sjöberg 242 AB".

Företaget har mycket historiska skulder. Är föremål för utmätning men det är inget större belopp.

Företaget är registrerat för Moms och arbetsgivare men inte F-Skatt. Swishen går in på Saras konto. Hon har inget bolag som redovisar intäkterna.

Det skulle ju teoretiskt kunna redovisas på Patriks bolag. Men... Jag ser inga sådana tecken och i och med att F-Skatt saknas så är det ju avsändaren av pengarna som ska betala sociala avgifter.

Företaget betalar inga arbetsgivaravgifter eller annat som jag kan se för tillfället. Sen har vi det här med otillåtna kontantuttag ur aktiebolag... Jag är ingen revisor eller ens ekonom så jag förstår inte hela vidden.

Men jag begriper ju så mycket att Patrik och Sara kommer att få problem bägge två. Kanske en vända i Tingsrätten. Bokföringsbrott, ett av de grövsta brott du kan begå i det här landet!

Ja du har varit inne och luskat en del ser jag.
Citera
2022-04-14, 11:06
Medlem
sandyhells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ålen
Ja, och vart tog chattloggen vägen? Får mig att undra om han verkligen planerade att sätta på ett barn på riktigt.

I chatloggen beskrev han övergrepp mot egna barn. Folk tyckte det var väldigt utlämnande för ett ev barn. Dumpen meddelade att chatloggarna skulle tas bort ifall det efter identifiering visade sig att han hade egna barn.
Citera
2022-04-14, 11:34
Medlem
huggormenstids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Han var ju påtänd, märkte du inte det?! I så fall undanber vi oss dina dumma analyser. Inget försvar men han är väl den som hittills sett mest normal ut. Den lokala Stureplan-nissen på landsbygden. Lite cola till småtjejerna, backslick samt åldersminskning gör honom nog till den främste jägaren.

Well, jag tycker att en jävla övervintrad stekare som stalkar barn är ett avskum, men vi behöver ju inte tycka lika. Det var väl inte hans utseende jag reagerade på främst, även om han såg extremt punchable ut.

Hopps verkligen att de lokala raggarna ser till att han råka trilla illa i trappen.
Citera
2022-04-14, 11:42
Medlem
sunessensommars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandyhell
I chatloggen beskrev han övergrepp mot egna barn. Folk tyckte det var väldigt utlämnande för ett ev barn. Dumpen meddelade att chatloggarna skulle tas bort ifall det efter identifiering visade sig att han hade egna barn.
Men videon där de återger vad han har skrivit låter de ligga kvar, trots att den är minst lika utlämnande vad avser det eventuella barnet. Ytterligare ett uttryck för Dumpens totala avsaknad av logik och konsekvens, liksom ett mycket talande exempel på varför deras verksamhet är såväl olämplig som direkt skadlig för de barn Dumpen påstår sig skydda och verka för.
Citera
2022-04-14, 11:43
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av huggormenstid
Well, jag tycker att en jävla övervintrad stekare som stalkar barn är ett avskum, men vi behöver ju inte tycka lika. Det var väl inte hans utseende jag reagerade på främst, även om han såg extremt punchable ut.

Hopps verkligen att de lokala raggarna ser till att han råka trilla illa i trappen.
Det har dom redan - han misshandlades grovt av tre personer i vintras.
Citera
2022-04-14, 11:47
Medlem
huggormenstids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Det har dom redan - han misshandlades grovt av tre personer i vintras.

Oj, det glädjer mig att höra! Hoppas på en favorit i repris då! Lite påsk-pisk!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in