2022-04-13, 23:29
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LightFandango
Men själva konfrontationerna då? Ska respektive fiskare då följa med och fungera som tolk? Eller ska Sara och Patrik köra med reseparlörer eller förtryckta fusklappar?

Det gick ju rätt knaggligt med den tyske långtradarchaffisen.

[i]But, we have the ... eeh ... bild.[i]

Den enskilde fiskaren med den specifika språkgruppen följer givetvis med, låt oss säga att det är en turk som konverserats så är det den turkiske fiskaren som möter upp. Google-translate skall i huvudsak användas som transkriberingsinstrument av stora textmassor med påföljande korrekturläsning.

Sara och Patrik kommer då att mer få roller som "spindlar i nätet" och övervaka att det hela fungerar, går rätt till, samt administration av arvoden samt swishbetalningar. De som är grundarna kommer då att istället utgöras mer i den del som utgörs av ett förvaltningsmässigt arbete, något som kommer och bli en naturlig utveckling i och med att Dumpen växer mer och mer. Lite likt Ingvar Kamprad och IKEA, inledningsvis så sålde han sina gummisnoddar på stan, men i och med att hans företag växte så blev han med tiden en kontorsnisse och andra utförde jobbet.
Senast redigerad av Beckisbarnet 2022-04-13 kl. 23:33.
Citera
2022-04-13, 23:34
Medlem
LightFandangos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Den enskilde fiskaren med den specifika språkgruppen följer givetvis med, låt oss säga att det är en turk som konverserats så är det den turkiske fiskaren som möter upp. Google-translate skall i huvudsak användas som transkriberingsinstrument av stora textmassor med påföljande korrekturläsning.

Sara och Patrik kommer då att mer få roller som "spindlar i nätet" och övervaka att det hela fungerar, går rätt till, samt administration av arvoden samt swishbetalningar. De som är grundarna kommer då att istället utgöras mer i den det som utgörs av ett förvaltningsmässigt arbete, något som kommer och bli en naturlig utveckling i och med att Dumpen växer mer och mer. Lite likt Ingvar Kamprad och IKEA, inledningsvis så sålde han sina gummisnoddar på stan, men i och med att hans företag växte så blev han med tiden en kontorsnisse och andra utförde jobbet.
Ja, då är jag med. Och sen textas konfrontationen? Eller dubbas till svenska? Lennart kan nog ställa upp och dubba de kvinnliga fiskarnas röster i alla fall.
Citera
2022-04-13, 23:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Knarkar väl skallen av sig med småflickor i vanlig ordning skulle jag tro.

Japp kan man som 50+ dejta en 22 åring då har man inga problem titta åt 14-15 åringars håll då dem kan i många fall se ut som en 22 åring idag.

Varför är de svårt förstå att en attraktion till tonårs tjejer är fullt naturligt? Alla män har de, fast ett feminist samhälle ska göras de olagligt eller i alla fall oacceptabelt. De handlar inte om att skydda någon de handlar om att man stör sig på ålderskillnader.Minns när Patrik sa till en de exposat: Det klassas som våldtäkt, oavsett. Sedan avbröt Sara med: Det ÄR våldtäkt. Där har hon fel dock, finns faktiskt många fall där 23-25 åringar legat med unga tjejer och det har varit fullt samtycke. Tjejer i den åldern vill ibland ha sexuellt umgänge med en kille som råka rent lagligt sätt vara i fel ålder. Personligen tycker ja att i stället för att döma folk hej vilt för sexuellt övergrepp trots de inte varit de varför inte bara skriva kontrakt med dem man har sex med för att försäkra sig om att båda verkligen vill?
Citera
2022-04-13, 23:36
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ja, då är jag med. Och sen textas konfrontationen? Eller dubbas till svenska? Lennart kan nog ställa opp och dubba de kvinnliga fiskarnas röster i alla fall.

Konfrontationen skall textas i sann svensk anda, ty dubbning är en styggelse. Men undantagsfall kan man ha en lektorsdubbning med Sara.
Citera
2022-04-13, 23:45
Medlem
LightFandangos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Konfrontationen skall textas i sann svensk anda, ty dubbning är en styggelse. Men undantagsfall kan man ha en lektorsdubbning med Sara.
OK. Jag böjer mig. Men Lennart kan väl i alla fall få läsa påannonserna till varje episod? Han behöver ett jobb och hans scenvana och neutrala rikssvenska borde vara ett plus i sammanhanget.
Citera
2022-04-13, 23:51
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
OK. Jag böjer mig. Men Lennart kan väl i alla fall få läsa påannonserna till varje episod? Han behöver ett jobb och hans scenvana och neutrala rikssvenska borde vara ett plus i sammanhanget.
Lennart är en begåvning i rösthänseende så jag kan skriva under på att han byggt på detta kan få en viss roll i sammahanget. Det jag vänder mig mot och håller mig tveksam till är ändå det att en gädda i så fall blir en del av Dumpens arbete något som jag har svårt att se i realiteten med tanke på de enorma sårmärken det innebär att vara en snuskofil. Men ser man det som en sjuk person som kommit över sitt missbruk likt en alkohol- och drogterapeut som själv har ett förflutet med kraftig abusus men som numera leder grupper i tolvstegsprogram så kan det nog fungera.

Vad tror du?
Citera
2022-04-14, 00:33
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av k0nung
Spännande sammanträffande att videon på senaste peddot avslutades precis utanför den gamla Dumpen-kändisen MrNiceGuys hus

Jag kände också igen miljöerna kring Turning Torso...
Citera
2022-04-14, 01:28
Medlem
Vi såg Boris Becker torska miljoner. Staten tog sitt

Patrik Sjöberg, han har undanhållit skatt sen dag 1.

Jag önskar att Skatteverket går all in. Becker riskerar livstids fängelse. Patrik ska redovisa sina senaste 40 åren? Så mycket lögn där.

"Patrik Sjöbergs deklaration."

Använd offentlighetsprincipen!. Patrik vet inget om pengarna utomlands. Han har blåst hela svenska staten

Pengarna finns utomlands

Göteborgsposten skriver en snyftartikel där han ljuger.
Senast redigerad av Gipsy-tears 2022-04-14 kl. 01:49.
Citera
2022-04-14, 02:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Vi såg Boris Becker torska miljoner. Staten tog sitt

Patrik Sjöberg, han har undanhållit skatt sen dag 1.

Jag önskar att Skatteverket går all in. Becker riskerar livstids fängelse. Patrik ska redovisa sina senaste 40 åren? Så mycket lögn där.

"Patrik Sjöbergs deklaration."

Använd offentlighetsprincipen!. Patrik vet inget om pengarna utomlands. Han har blåst hela svenska staten

Pengarna finns utomlands

Göteborgsposten skriver en snyftartikel där han ljuger.
Jag tror inte att skatteverket i Sverige sköntaxerar skattefuskare genom att lägga Novitjok folks kalsonger.
Detta är varken Ryssland eller Bahamas utan ett land där en rad fifflare går under radarn. Vem vet, Patrik kanske är en av dem.
Citera
2022-04-14, 03:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JanSteganos
Jag tror inte att skatteverket i Sverige sköntaxerar skattefuskare genom att lägga Novitjok folks kalsonger.
Detta är varken Ryssland eller Bahamas utan ett land där en rad fifflare går under radarn. Vem vet, Patrik kanske är en av dem.

Min vän Patrik Sjöberg 1982- placerade sina pengar utomlands. Han fick golden deal med Nike, Adidas, japanska märken mm. I media så älskar han skatt. Skatteverket är på hans lögner, underbart!!

Patrik har inte betalt skatt i Sverige på 40 år men nu kör han Dumpen.

Jag har tipsatt Skatteverket.
Senast redigerad av Gipsy-tears 2022-04-14 kl. 03:06.
Citera
2022-04-14, 03:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Min vän Patrik Sjöberg 1982- placerade sina pengar utomlands. Han fick golden deal med Nike, Adidas, japanska märken mm. I media så älskar han skatt. Skatteverket är på hans lögner, underbart!!

Patrik har inte betalt skatt i Sverige på 40 år men nu kör han Dumpen.

Jag har tipsatt Skatteverket.
Ok men inte jag. Skatteverket är ett as med långa armar. Du behöver kanske bryta banksekretessen och påvisa pengarna han gömmer om det gått 40 år. Skatteverket är världsmästare på det.
Citera
2022-04-14, 03:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JanSteganos

Klart som fan att dom har pengar utomlands. Lyssna på tystnaden

Patrik Sjöberg vet inget om det, inga Cayman islands-konton. Nej nej!

Gubben sjöberg värmer på sunkiga ölhak där bärsen är billig. Han kan säga "Glenn" för en stor stark. Han är utfattig enl snyftartiklarna i aftonbladet. Patrik vinglar sen vidare mot Avenyn. Letar upp en förfriskad person som kan tänka sig bjuda en avdankad kändis som är pank.

Kändisskapet används för att komma in. Avdankade kändisen Patrik hänger på givmilda Gustav som bjuder på drinkar för selfies.

Patrik är min idol!

Patrik har blivit erbjuden jobb som maskot i ICA-reklamen eller lekfabror på Mocdonalds Skatt?
Senast redigerad av Gipsy-tears 2022-04-14 kl. 03:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in