Citat:
Ursprungligen postat av
Clodius
Gör dig inte dummare än du är. Det är ju klart att det hade gått att häva affären om viljan fanns!
( Föresten har inte din mamma lärt dig att du inte vinner några symapier genom att kasta okvädningsorde ifrån dig? Bildade människor kan ha ett meningsutbyte under artiga former!)
Du har ältat hävningsmöjligheten i många inlägg nu. Förväntar du dig att vi ska svara på något annat sätt än vad vi gjort? Eller att lagen retroaktivt har ändrats?
Om båda parter hade kommit överens om hur Esbjörn skulle ha fått tillbaka fastigheten i sin ägo, så hade han varit ägare idag. Men Esbjörn ville varken komma överens, göra rätt för sig eller ens träffas för att påbörja diskussionerna som skulle kunna leda fram till en överenskommelse. Självklart kan du skylla på Ebba också om du vill, men i så fall blir det bara att det var två som inte ville komma överens. Det vill säga ännu mindre möjlighet att backa affären.
Som en parantes är det intressant att du pratar om okvädningsord, när du inte är främmande själv för att använda dom. Du lyckas till exempel i meddelandet jag svarar på. Men jag håller med. Alla som håller på med epitet, personagrepp och fulargumenterande önskar jag tonade ner på det. Angrip meningsmotståndarnas fakta istället, om man nu måste hoppa på något.