Citat:
Ursprungligen postat av
Itibixi
Förstår inte hur din första fråga är relevant till mig eller mina svar jag gett? Tröskeln för vad exakt? Din liknelse är helt absurd. Tycker inte att jag gett intryck till något som du beskriver i ditt exempel. Då Ukraina inte är med i NATO så har de fått stå för försvaret själva även om andra länder tillfört resurser då de stått nära EU och försökt styra sig till ett mer västerländskt sätt i system.
Tyvärr kan världen inte göra mer speciellt då de inte är med i NATO än... det är väl ytterligare bevis på att Sverige och Finland bör gå med i NATO.
När jag säger "ni" så menar jag de som säger att man inte ska med i NATO för att man inte vill åka ner till Turkiet ifall det skulle behövas. Som att prata med helt orealistiska människor som inte förstår verkligheten vi är i idag.
Den är relevant i och med att du tycker det är okej att svenskar åker ner och dör för att strida för Turkiet. Därav var min fråga vart gränsen går för dig. Eller måste Sverige in i NATO till varje pris?
Ja okej, dock är det endast en av anledningarna att inte gå med i NATO. Skulle kunna lista flera sådana.