2022-01-20, 06:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Undrar hur det skulle bli ifall Alternativmedia går ihop Tex Nordfront, Fria Tider , Riks & Samnytt
Skulle det kunna hålla ett tag eller kommer alla hacka på varandra istället.

De är väl redan ihop eftersom det är Ryssland som finansierar dem alla
Citera
2022-01-20, 20:01
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
De är väl redan ihop eftersom det är Ryssland som finansierar dem alla

Då skulle de inte varit så små.
Citera
2022-02-14, 22:01
Medlem
De fortsätter med bluffannonserna om Bitcoin Era där svenska pensionärer förlorat allt genom att bli scammade.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/AdQb2q/lurad-pa-370000-kr-av-falsk-gw-annons

När ska Samnytt ta ansvar?
Citera
2022-03-03, 08:51
Medlem
Samnytt tjatar extremt mycket om fingeravtryck och ansiktsigenkänning. Tycker de inte att integritet är viktigt? Nu senast är det någon finne som intervjuats om hur bra han tycker det är med fingeravtryck:

https://samnytt.se/finland-nationella-databasen-for-fingeravtryck-13-ar/
Citera
2022-03-11, 19:55
Medlem
Rebali179s avatar
Tror ni att Samnytt kommer att göra att väljarna tappar förtroendet för SD för att de är
PRO-Ryska. Det känns lite som att de skjuter sig själva i foten.
Speciellt nu när det är valår också
Citera
2022-04-14, 00:20
Avstängd
Comitiums avatar
Sverigehatet på SAMNYTT

Nästan alla som skriver kommentarer på Samnytt hatar Sverige och skriver bara en massa skit om Sverige. Jag fattar inte vad de får ut av det.
Citera
2022-04-14, 00:32
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Nästan alla som skriver kommentarer på Samnytt hatar Sverige och skriver bara en massa skit om Sverige. Jag fattar inte vad de får ut av det.

Jag ser det som att en stor del av dessa personer är offer för hjärntvättskampanj från främmande makt. Det har gått så långt att många av dessa "Svärjevänner" öppet deklarerat att de inte skulle lyfta ett finger för att försvara sig om Sverige angrips.
Citera
2022-04-14, 00:38
Avstängd
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Jag ser det som att en stor del av dessa personer är offer för hjärntvättskampanj från främmande makt. Det har gått så långt att många av dessa "Svärjevänner" öppet deklarerat att de inte skulle lyfta ett finger för att försvara sig om Sverige angrips.

Det är så besynnerligt med "Sverigevänner" som hatar Sverige. De som kommenterar är så extremt följsamma i förhållande till artiklarna också. Om en artikel handlar om hur avskyvärt Sverige är, och de flesta artiklarna går ju ut på det, så följer en kör av jasägare som håller med om allt. Artikelförfattaren är som en dirigent som slår an takten och så följer alla med. Det verkar så orkestrerat.
Citera
2022-04-14, 00:40
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:

Är det inte "Egor Putilov" som ligger bakom "Samnytt"?
Han är ju en av Putins ryska stjärtgossar.
Senast redigerad av kraftfoder 2022-04-14 kl. 00:42.
Citera
2022-04-14, 00:40
Medlem
Citat:
Nu är inte Samnytt min favoritsida direkt men det ligger en hel del i att svenska nationalister hatar den svenska statsapparaten och vad den har gjort med Sverige de senaste decennierna.

Dock inte den gemene svensken eller det svenska folket som man vill värna om och beskydda samt våra seder, kultur, traditioner och historia.
Citera
2022-04-14, 00:42
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Det är så besynnerligt med "Sverigevänner" som hatar Sverige. De som kommenterar är så extremt följsamma i förhållande till artiklarna också. Om en artikel handlar om hur avskyvärt Sverige är, och de flesta artiklarna går ju ut på det, så följer en kör av jasägare som håller med om allt. Artikelförfattaren är som en dirigent som slår an takten och så följer alla med. Det verkar så orkestrerat.
Jag skulle vilja påstå att många av "Svärjevännerna" är offer för en notorisk hatpropaganda mot Sverige och dess folk. I grunden handlar det om att underminera västvärlden och det vi tror på. Jag har folk i min närhet som hyllar diktatorer och även pratar om att de är trötta på demokratin. Människan kan inte hantera friheten, då önskar de istället att de blir av med den.

Det är lite som religiositet, när folk har förlora något gudomligt att se upp till och dyrka så kommer längtan efter "den store ledaren".
Senast redigerad av Beckisbarnet 2022-04-14 kl. 00:48.
Citera
2022-04-14, 00:44
Avstängd
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Är det inte "Egor Putilov" som ligger bakom "Samnytt"?
Han är ju en av Putins stjärtgossar.

Han har bytt till en annan sajt. Det var han som köpte en villa för en struntsumma av en rysk affärsman och tjänade miljoner i ett nafs eftersom den var extremt undervärderad. Man har hela tiden en känsla av att SAMNYTT inte alls är Sverigevänlig utan att det är Sverigefientliga krafter som ligger bakom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in