Om jag var Joel och kom till sammanslagning skulle jag försöka få ut Peter istället för Shevin eller Jessica för att han är nog svårare att vinna mot i en final.
Joel besitter den ödesdigra kombinationen att sakna social kompetens samtidigt som han har en hyfsad självmedvetenhet (vilket gör honom för rädd för att ta initiativ och bryta sig in i samtal, sammanhang m.m.) Jag är exakt som Joel på många sätt men skillnaden är att Joel inte verkar inse att det ligger visst personligt ansvar att ta eget initiativ för att bli del av en grupp. Drar man sig undan för man tycker det känns jobbigt blir det svårt att komma och klaga på att man inte lyckas bli en del av gruppen. Jag ser ärligt talat inte den mobbningen som väldigt många andra ser, självklart är det svårt att avgöra utan att ha varit där själv på plats.
Tycker samtidigt synd om Joel, han är uppenbarligen en välvillig och bra person överlag. Saknar viss fingertoppskänsla vilket har satt honom i en grymt jobbig situation.
Senast redigerad av timeistheseason 2022-04-13 kl. 16:06.
Han sade väl det där kring första veckan, och håller med om att han inte var mobbad då
Jag kan informera om att programmet inte sänds live och att han skrev instagramposten efter sin Robinson-vistelse.
Att gamla mobboffer ska sitta och bestämma vem som är mobbad oavsett om han själv tycker det eller inte blir rätt löjligt, ni förminskar personen och säger indirekt att vederbörande "inte förstår bättre".
Det pågår faen i mej vuxenmobbing deluxe i lag nord!
Varför har inte produktionsteamet reagerat eller gjort något åt detta !? Fy faen säger jag. Skäms på er TV4 som tillät detta!!
Shevin är en vidrig feministf-a som tror sig vara förmer än för andra.
Peter är en liten skit som fegt anpassar sig till majoriteten för att slippa trubbel. Jessica likaså.
Denna mobbarmentalitet står mig upp i halsen!
Heja Joel! ❤
Kunde ge mig faen på att Hayes härstammar från Nigeria. Osympatisk med en härskarteknik utan dess like. Barnsligt beteende när han inte får som han vill.
Gorm (varför i h-vete heter man det??) Ja, honom skulle jag då aldrig anlita som juristombud🤪
Anna Fryklund...jösses!
Värsta stridstuppen!
Skämmer ut sig hela tiden med sitt stormiga humör. Verkar dessutom ha ett stort bekräftelsebehov.
Mattias har sjunkit i mina ögon. Börjat visa en mer "snake-in-the-eye" attityd. Hal med andra ord.
Linn är fortfarande en babblande föredetting men har nu visat tecken på att vara en besserwisser.
Philip & Hanna hoppas jag får komma tillbaka till olika lag. Kan bli kul.
Angela är för närvarande
min favorit. Verkar rak och ärlig.
Gjort nåt år det? Det är ju bra TV för dom. Gjorde dom inget för att stoppa farmen-Sebastian från att hota andra deltagare med våld så lär dom inte göra nåt åt att Joel känner sig lite utanför.
Nån som vet hur mycket pengar vinnaren av Robinson får?
Gjort nåt år det? Det är ju bra TV för dom. Gjorde dom inget för att stoppa farmen-Sebastian från att hota andra deltagare med våld så lär dom inte göra nåt åt att Joel känner sig lite utanför.
Jag är väl medveten om vad idioten Sebastian gjorde.
Varför blandar du in honom i den här tråden?
Alltså fy faan.
Jag pluggar psykologiprogrammet men man behöver inte vara påläst för att se Shevins klart narcissistiska drag. Lag Nord har lyckats bryta ner en pigg, glad ung kille tills han drar sig undan, är rädd att öppna munnen och gråter öppet. På bara några dagar har de tryckt ner Joel så han I princip är deprimerad. Han måste bort från stranden NU.
För er som undrar, en narcissist tar aldrig ansvar för det den gjort, den ber aldrig om ursäkt även om det gjort fel, den känner ingen empati, jag jag jag är bäst tänk, den hittar en syndabock att skyll allt på. Till exempel: när Joel kommer gråtandes och säger att han mår jättedåligt (klart och tydligt att han bönar och ber om att få vara med I gemenskapen igen, han är utfryst efter en extra röst som i slutändan inte gjorde skillnad då Hayes bad Anna att rösta på hnm och la en röst) så rör sig inte en min I Shevins ansikte, och sen när han gått säger hon “I’m done”. 100% TOXIC. Shevin ska INTE arbeta med barn! Herregud. Ska hon säga till ett BARN “det är ditt eget fel. I’m done.” när de kommer gråtandes efter att ha ramlat eller fått en boll i skallen?
Och liksom? De fryster ut honom? Klar att han går iväg om alla ger honom kalla ögat, sen när han vågar sig fram igen försiktigt med klumpen I magen sticker de kniven I honom igen “Det är ditt egen fel Joel.”
Nej fy. Får ont I magen av sånt här psyk. Robinson har blivit som en sandlåda där barn mobbar och sparkar sand på varandra. Det är INTE bra tv. Bra tv är strategiskt tänkande, tuffa utmaningar, de springer på berg och letar flaggor, etc. Minns hur Robinson va för 10+ år sedan. Det känns HEMSKT att titta på mobbningstv där 3 vuxna människor, en som är mamma, en som ska bli lärare, trycker ner en kille tills han blir deprimerad. Ger mig flashbacks till Wrenkler förra året och mår bara dåligt av att se sånt.
TV4 och Robinson har sjunkigt för mig. Om Shevin eller Jessica vinner bara för att de är kvinnor och “det är en kvinnas tur att vinna” då kommer jag boycotta framtida säsonger av TV4s Robinson. (Joanna skulle vunnit förra året, riktig jävla warrior.) En mobbare är inte värdig en kvarts miljon eller hur mycket det är kvar efter skatt. Visst, ingen är perfekt och klart att konflikter uppstår när olika personligheter ska samsas på en strand, men det finns en gräns.
Alltså fy faan.
Jag pluggar psykologiprogrammet men man behöver inte vara påläst för att se Shevins klart narcissistiska drag. Lag Nord har lyckats bryta ner en pigg, glad ung kille tills han drar sig undan, är rädd att öppna munnen och gråter öppet. På bara några dagar har de tryckt ner Joel så han I princip är deprimerad. Han måste bort från stranden NU.
För er som undrar, en narcissist tar aldrig ansvar för det den gjort, den ber aldrig om ursäkt även om det gjort fel, den känner ingen empati, jag jag jag är bäst tänk, den hittar en syndabock att skyll allt på. Till exempel: när Joel kommer gråtandes och säger att han mår jättedåligt (klart och tydligt att han bönar och ber om att få vara med I gemenskapen igen, han är utfryst efter en extra röst som i slutändan inte gjorde skillnad då Hayes bad Anna att rösta på hnm och la en röst) så rör sig inte en min I Shevins ansikte, och sen när han gått säger hon “I’m done”. 100% TOXIC. Shevin ska INTE arbeta med barn! Herregud. Ska hon säga till ett BARN “det är ditt eget fel. I’m done.” när de kommer gråtandes efter att ha ramlat eller fått en boll i skallen?
Och liksom? De fryster ut honom? Klar att han går iväg om alla ger honom kalla ögat, sen när han vågar sig fram igen försiktigt med klumpen I magen sticker de kniven I honom igen “Det är ditt egen fel Joel.”
Nej fy. Får ont I magen av sånt här psyk. Robinson har blivit som en sandlåda där barn mobbar och sparkar sand på varandra. Det är INTE bra tv. Bra tv är strategiskt tänkande, tuffa utmaningar, de springer på berg och letar flaggor, etc. Minns hur Robinson va för 10+ år sedan. Det känns HEMSKT att titta på mobbningstv där 3 vuxna människor, en som är mamma, en som ska bli lärare, trycker ner en kille tills han blir deprimerad. Ger mig flashbacks till Wrenkler förra året och mår bara dåligt av att se sånt.
TV4 och Robinson har sjunkigt för mig. Om Shevin eller Jessica vinner bara för att de är kvinnor och “det är en kvinnas tur att vinna” då kommer jag boycotta framtida säsonger av TV4s Robinson. (Joanna skulle vunnit förra året, riktig jävla warrior.) En mobbare är inte värdig en kvarts miljon eller hur mycket det är kvar efter skatt. Visst, ingen är perfekt och klart att konflikter uppstår när olika personligheter ska samsas på en strand, men det finns en gräns.
Ja, shevin och jessica är riktiga svin som borde åka ut.
Synd om Joel, han berättar hur han känner men de verkar inte bry sig så mycket. Shevin som inte ens vill prata med honom iaf, såklart han känner sig utfryst av henne om hon bara svarar på tilltal till just honom.
Blev dock förvånad över att mobbarpakten ändå lottade om vem som skulle äta tacos. Trodde de skulle rösta så det inte blev Joel. Så de får ett plus poäng där, men de ligger fortfarande på minus.
Uppdaterar en lista på de jag ser helst vinna, överst vill jag ska vinna, nedersta får gärna åka ut snarast:
Joel
Angela
Hanna/Filip (man har ju sett så lite av dem både två, så finns inte så mycket att störa sig på)
Mattias
Anna
Linn
Gorm
Hayes
Jessica
Peter
Shevin
[spoiler]
Uppdaterar en lista på de jag ser helst vinna, överst vill jag ska vinna, nedersta får gärna åka ut snarast:
Joel
Angela
Hanna/Filip (man har ju sett så lite av dem både två, så finns inte så mycket att störa sig på)
Mattias
Anna
Linn
Gorm
Hayes
Jessica
Peter
Shevin
Kul! Svag för listor! Här är min lista:
Filip ⭐️⭐️⭐️⭐️
Joel⭐️⭐️⭐️
Linn⭐️⭐️
Angela⭐️⭐️
Mattias⭐️⭐️
Hanna⭐️
Hayes⭐️
Gorm❌
Anna❌❌
Jessica❌❌❌
Peter❌❌❌
Shevin❌❌❌❌❌
Ok tack ja det känns rättvist, både fysik och klurighet.
Tvärtom. Det är så orättvist det kan bli. För då är det nästan garanterat att det är någon fysiskt stark som vinner det hela. Det ska vara som det var från början och är i alla andra versioner. Att de utslagna deltagarna från sammanslagningen får rösta. För då är det de som avgör vad som väger tyngst och inte produktionen.