2022-04-13, 13:54
Medlem
The.Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Att frysa ut är per definition mobbning!! Det finns aldrig någon som förtjänar att bli utfryst om den personen inte varit elak. Har han varit elak mot någon för att han tog ett eget beslut som han hade rätt till? Du fattar verkligen inte vad mobbning är. Han får självklart stå för sitt beslut och det gör han . Att stå för sitt beslut innebär inte att man ska behöva bli utfryst. Det kan inte finnas många hjärnceller i din skalle.
Nej, att slå någon, kalla någon fula ord, nedvärdera m.m. det är mobbning. Hade han stått för sitt beslut så hade han ju inte haft sin monolog om hur synd det är om honom i dagens avsnitt. Jo exakt det som detta beslut han fattade hade. Hans beslut va, rösta med andra och kom gänget närmre, eller rösta som han ville och bli mer "utfryst". Självvalt. (sluta mobba mig jag har visst jäääääättemånga hjärnceller, så sluta mobbas din mobbis!)
2022-04-13, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The.Swede
Nej, att slå någon, kalla någon fula ord, nedvärdera m.m. det är mobbning. Hade han stått för sitt beslut så hade han ju inte haft sin monolog om hur synd det är om honom i dagens avsnitt. Jo exakt det som detta beslut han fattade hade. Hans beslut va, rösta med andra och kom gänget närmre, eller rösta som han ville och bli mer "utfryst". Självvalt. (sluta mobba mig jag har visst jäääääättemånga hjärnceller, så sluta mobbas din mobbis!)
Jo utfrysning är mobbning oavsett vad du säger. Du måste vara 15 år om du inte ens fattar det. Som att prata med en hjärndöd person.
2022-04-13, 14:00
Medlem
610Herrgaards avatar
Onsdag

Shevin kommer vara den där idrottsläraren som gör gympan ett helvete för kidsen. Det kommer "glömmas" många gympapåsar inför hennes lektioner.
2022-04-13, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 610Herrgaard
Onsdag

2022-04-13, 14:21
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 610Herrgaard
Onsdag

Om man kikar på de tidigare robinsonvinnarna sedan Mastiff tog över, så finns det mer eller mindre en formula kring vad det är för slags person som kommer att vinna Robinson. (Medelåldersman, inte sticka ut, snäll, omtänksam, anonym, inte ställa till med scener i lägret, hyfsad i tävlingar men absolut inte bäst osv). Filip är nog den från årets säsong som har flest likheter med föregående års vinnare. Lågoddsare till att ta hem det.
2022-04-13, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Om man kikar på de tidigare robinsonvinnarna sedan Mastiff tog över, så finns det mer eller mindre en formula kring vad det är för slags person som kommer att vinna Robinson. (Medelåldersman, inte sticka ut, snäll, omtänksam, anonym, inte ställa till med scener i lägret, hyfsad i tävlingar men absolut inte bäst osv). Filip är nog den från årets säsong som har flest likheter med föregående års vinnare. Lågoddsare till att ta hem det.
Har inte sett Robinsson på väldigt många år, men av någon anledning så började jag följa det i år. Så hur avgörs det hela? Kan tänka mig att det blir en final med 2-3 deltagare, men är det tv- tittarna som får rösta eller deltagarna. Kanske en kombination eller rent av ingen omröstning alls utan en tävling typ stå på brädan.
2022-04-13, 14:50
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donkmaggan
Har inte sett Robinsson på väldigt många år, men av någon anledning så började jag följa det i år. Så hur avgörs det hela? Kan tänka mig att det blir en final med 2-3 deltagare, men är det tv- tittarna som får rösta eller deltagarna. Kanske en kombination eller rent av ingen omröstning alls utan en tävling typ stå på brädan.

De senaste tre åren har det varit en gigantisk hinderbana med flera fysiska moment (men även pussel osv).
2022-04-13, 14:53
Medlem
Ser ingen självklar vinnare i år.
Vem är närmast de som vann Robinson 2021 och 2022? Vem är närmast en typisk Robinson-vinnare av de som är kvar?
2022-04-13, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
De senaste tre åren har det varit en gigantisk hinderbana med flera fysiska moment (men även pussel osv).
Ok tack ja det känns rättvist, både fysik och klurighet.
2022-04-13, 15:07
Medlem
Bakarettans avatar
Det pågår faen i mej vuxenmobbing deluxe i lag nord!
Varför har inte produktionsteamet reagerat eller gjort något åt detta !? Fy faen säger jag. Skäms på er TV4 som tillät detta!!
Shevin är en vidrig feministf-a som tror sig vara förmer än för andra.
Peter är en liten skit som fegt anpassar sig till majoriteten för att slippa trubbel. Jessica likaså.
Denna mobbarmentalitet står mig upp i halsen!
Heja Joel! ❤
Kunde ge mig faen på att Hayes härstammar från Nigeria. Osympatisk med en härskarteknik utan dess like. Barnsligt beteende när han inte får som han vill.
Gorm (varför i h-vete heter man det??) Ja, honom skulle jag då aldrig anlita som juristombud🤪
Anna Fryklund...jösses!
Värsta stridstuppen!
Skämmer ut sig hela tiden med sitt stormiga humör. Verkar dessutom ha ett stort bekräftelsebehov.
Mattias har sjunkit i mina ögon. Börjat visa en mer "snake-in-the-eye" attityd. Hal med andra ord.
Linn är fortfarande en babblande föredetting men har nu visat tecken på att vara en besserwisser.
Philip & Hanna hoppas jag får komma tillbaka till olika lag. Kan bli kul.
Angela är för närvarande
min favorit. Verkar rak och ärlig.
2022-04-13, 15:11
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
Ser ingen självklar vinnare i år.
Vem är närmast de som vann Robinson 2021 och 2022? Vem är närmast en typisk Robinson-vinnare av de som är kvar?

- Historiskt har det varit 13 killar och 6 tjejer som vunnit, (4-0 under Mastiff)
Tjejerna har det inte heller speciellt lätt i finalen då det ofta är hinderbanor. (Inte ens Clara Henry, som är hyfsat vältränad, kunde möte sig med en överviktig kock).

- Gränsländare åker ofta ut med huvudet före när de kommit in i tävlingen igen.

Filip och Mattias är nog två kandidater. Båda känns även hyfsat säkra än så länge. Om kvinna: Angela eller Jessica.
2022-04-13, 15:23
Medlem
610Herrgaards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här