2022-04-12, 19:09
Medlem
Hur fan kunde castingavdelningen ha det dåliga omdömet att ta med Hanna Bergwall? Hon var ju tanig redan dag 1. Nu? Man ser ju för fan revbenen på henne? Skicka hem henne!
2022-04-12, 19:50
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaghatarsd
Hur fan kunde castingavdelningen ha det dåliga omdömet att ta med Hanna Bergwall? Hon var ju tanig redan dag 1. Nu? Man ser ju för fan revbenen på henne? Skicka hem henne!

Mjo, men känns primärt som eget ansvar.

Hoppas förövrigt att Hayes håller sig kvar ett bra tag till. Det finns något tillfredställande över att se den där magen successivt försvinna. Tror det döljer sig ett gäng rejäla takpannor till magmuskler där under.
Senast redigerad av peterZiipen 2022-04-12 kl. 20:08.
2022-04-12, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sarajevo
Peter - Kunde man nog gillat mer om han inte paktat ihop sig med två riktiga nötter. Verkar okej i fysiska grenar. Hjärnan glömde han på stranden. Känns som en hycklare som gärna visar en bättre bild av sig själv till Joel än vad han visar i trion.

Shevin och Jessica - mobbare och översittare som tror att alla ska dansa efter deras pipa. ”Du kommer aldrig stå i final” och ”Nu är du i ett lag Joel!”. Shevin har dessutom starkt narcissistiska tendenser.

Joel - En underdog, kan bli farlig, särskilt i ett nytt lag. Har byggt allianser över lagen (Mattias). Dessutom fick han ju (omedvetet?) ut Hayes som alla andra tog som ett större hot än Anna (så de borde vara lite tacksamma). Utfryst och motarbetad i sitt eget lag, vann trots allt i sitt lags pristävling och grävde så in i helvete i senaste tävlingen.

Fryklund - Ingen tävling duger. Ena stunden ska en tävling vara ”lek”, nästa gång är en liknande tävlingen ”ingen riktig tävling” - så länge hon var dålig i den. Har inte visat sig bra på någonting. Ogillar paktande (låtsas hon, men enda sättet hon kan vinna på) - men valde en svag pakt.

Hayes - Lat och svagare fysiskt än vad han ser ut att vara. Går lätt i försvarsläge: ”det är
synd om mig”- psykiskt svag. Dålig taktiker - ”de kan få tävla om immuniteten”, hade han kämpat för att vinna hade ingen av de ju fått den…

Linn - Listig spelare, har gått till finalvecka förr. Mattias får nog akta sig för henne. Fysiskt sämre än många, men inte sämst.

Mattias - Ännu mer ”tyck synd om mig” än Hayes men verkar utnyttja det till sin styrka istället, som när han försökte få motspelare att välja en annan gren på grund av hans axel, och fick ut Hayes med psykiskt spel. Kanske inte den fysiskt starkaste, men han kan nog spela spelet bra.

Angie - Svårt för män? Kan inte lyssna, alla har fel, om Gorm förklarar någonting, exempelvis om pakter, så tar hon det direkt som mansplaining. Verkar annars kvicktänkt, men kommer åka ut direkt då hon är för trög för att förstå vikten av paktande och har svårt att lyssna.

Gorm - En överflödig gubbe med alla tillhörande attribut. Vill nog gärna visa sig duktig men är mest i vägen och jobbig att lyssna på, trots sin mjuka röst. Verkar riktigt korkad och skyller på matbrist. Alla får väl ungefär lika mycket mat. Tyder på svaghet. Ingen vinnare.

Philip - Tror han är Robinson själv. Känns som killen som jobbar med skiduthyrning och tror han är äventyrare. En ”bror duktig”. Har dock mer att visa och det är egentligen det enda negativa.

Hanna - Jobbig människa med ett stort bekräftelsebehov.

Sammanfattningsvis gillar jag Mattias, Linn, Joel och Philip bäst.

Hela grejen med mobbningen fattar jag inte, Joel är väl ändå inte mobbad. Jessica säger tydligt vad hon tycker och det gör ju Joel också. Hade det förekommit mobbning så hade tv-teamet stoppat det direkt då det är nolltolerans. Dom har allt lyckats bra detta året också som alla tidigare år. Min personliga åsikt är att dom är bra, såg dessutom att Joel delade en post på sin instagram där han säger att han inte upplevt någon form av mobbning. Han klickade inte med någon, väljer att kliva åt sidan, vara själv, inte delta osv.

Vad gäller hans val att ge Mattias en fördel i orådet va hans egna beslut och för han själv valde han rätt. Jag hade dock gett den till Anna. Nu blev det ju en bra utgång för lag Nord iallafall men kanske inte va smartast att gå mot laget om man redan känner att man inte klickar med någon.
Men vad vet jag. Haha
Allt gott
2022-04-12, 20:09
Medlem
Zaedrewss avatar
Shevin försökte hjälpa Joel!

Citat:
I Robinsons Lag nord har det uppstått en del konflikter i lägret och Joel känner sig utfryst. Nu berättar lagkamraten Shevin om hennes syn på saken och hur deras relation är idag.
– Jag tyckte jättesynd om honom, säger hon till Hänt.
https://www.hant.se/noje/robinson-shevin-om-mobbningen-och-utfrysningen-mot-joel/8379357

Helvete vad fyran måste klippt konstigt för Shevin ville ju bara hjälpa och är absolut ingen mobbare (enligt henne själv).
2022-04-12, 20:15
Medlem
Shevin försökte hjälpa Joel att ta livet av sig enligt Hänt.
2022-04-12, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KevinMalone
Hela grejen med mobbningen fattar jag inte, Joel är väl ändå inte mobbad. Jessica säger tydligt vad hon tycker och det gör ju Joel också. Hade det förekommit mobbning så hade tv-teamet stoppat det direkt då det är nolltolerans. Dom har allt lyckats bra detta året också som alla tidigare år. Min personliga åsikt är att dom är bra, såg dessutom att Joel delade en post på sin instagram där han säger att han inte upplevt någon form av mobbning. Han klickade inte med någon, väljer att kliva åt sidan, vara själv, inte delta osv.

Vad gäller hans val att ge Mattias en fördel i orådet va hans egna beslut och för han själv valde han rätt. Jag hade dock gett den till Anna. Nu blev det ju en bra utgång för lag Nord iallafall men kanske inte va smartast att gå mot laget om man redan känner att man inte klickar med någon.
Men vad vet jag. Haha
Allt gott

Han sade väl det där kring första veckan, och håller med om att han inte var mobbad då, dock så tycker jag att situationen har förvärrats nu och tycker det har förändrats till aktiv exkludering... Dock så tycker jag att det är Shevin som bidrar mest till detta. Gillar inte henne alls. Väldigt osympatisk. Antingen så är det hennes sätt eller så är du smuts under hennes sko. Hon respekterar inte Joel alls och har aldrig gjort. Jessica tycker jag personligen helt bra om ändå, hon taggar dessutom alltid Joel i alla inlägg ändå och försöker inkludera honom. Till skillnad från de andra två.

När det gäller det där med produktionen och mobbning... Det är samma kontrakt och nolltolerans i alla dokusåpor/reality, men om det inte blir fysiskt så gör inte produktionen något. Det blir bra tv. Jag älskar att kolla på reality och har bra koll på dem, och har aldrig hört om att produktionen gjort något trots att någon blivit utfrysen och blivit riktigt dåligt behandlad. Säger inte om det är mobbning eller inte detta med Joel, säger bara att det där med att produktionen har nolltolerans mot mobbning tyvärr inte betyder mycket alls.
2022-04-12, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sarajevo
Peter - Kunde man nog gillat mer om han inte paktat ihop sig med två riktiga nötter. Verkar okej i fysiska grenar. Hjärnan glömde han på stranden. Känns som en hycklare som gärna visar en bättre bild av sig själv till Joel än vad han visar i trion.

Shevin och Jessica - mobbare och översittare som tror att alla ska dansa efter deras pipa. ”Du kommer aldrig stå i final” och ”Nu är du i ett lag Joel!”. Shevin har dessutom starkt narcissistiska tendenser.

Joel - En underdog, kan bli farlig, särskilt i ett nytt lag. Har byggt allianser över lagen (Mattias). Dessutom fick han ju (omedvetet?) ut Hayes som alla andra tog som ett större hot än Anna (så de borde vara lite tacksamma). Utfryst och motarbetad i sitt eget lag, vann trots allt i sitt lags pristävling och grävde så in i helvete i senaste tävlingen.

Fryklund - Ingen tävling duger. Ena stunden ska en tävling vara ”lek”, nästa gång är en liknande tävlingen ”ingen riktig tävling” - så länge hon var dålig i den. Har inte visat sig bra på någonting. Ogillar paktande (låtsas hon, men enda sättet hon kan vinna på) - men valde en svag pakt.

Hayes - Lat och svagare fysiskt än vad han ser ut att vara. Går lätt i försvarsläge: ”det är
synd om mig”- psykiskt svag. Dålig taktiker - ”de kan få tävla om immuniteten”, hade han kämpat för att vinna hade ingen av de ju fått den…

Linn - Listig spelare, har gått till finalvecka förr. Mattias får nog akta sig för henne. Fysiskt sämre än många, men inte sämst.

Mattias - Ännu mer ”tyck synd om mig” än Hayes men verkar utnyttja det till sin styrka istället, som när han försökte få motspelare att välja en annan gren på grund av hans axel, och fick ut Hayes med psykiskt spel. Kanske inte den fysiskt starkaste, men han kan nog spela spelet bra.

Angie - Svårt för män? Kan inte lyssna, alla har fel, om Gorm förklarar någonting, exempelvis om pakter, så tar hon det direkt som mansplaining. Verkar annars kvicktänkt, men kommer åka ut direkt då hon är för trög för att förstå vikten av paktande och har svårt att lyssna.

Gorm - En överflödig gubbe med alla tillhörande attribut. Vill nog gärna visa sig duktig men är mest i vägen och jobbig att lyssna på, trots sin mjuka röst. Verkar riktigt korkad och skyller på matbrist. Alla får väl ungefär lika mycket mat. Tyder på svaghet. Ingen vinnare.

Philip - Tror han är Robinson själv. Känns som killen som jobbar med skiduthyrning och tror han är äventyrare. En ”bror duktig”. Har dock mer att visa och det är egentligen det enda negativa.

Hanna - Jobbig människa med ett stort bekräftelsebehov.

Sammanfattningsvis gillar jag Mattias, Linn, Joel och Philip bäst.

Bra sammanfattning, jag håller med dig!
2022-04-12, 21:16
Medlem
Vem är Bögen i årets Robinson, för det kan väl inte vara ett Robinson, utan minst en bög, bara så jag vet vem jag ska hata på.
Var det två år sedan det var minst två fabian och ragnar
2022-04-12, 21:48
Medlem
farlings avatar
Tittar på söndagens avsnitt nu, och reagerar på tonen de andra har mot, och pratar till Joel i samband med boulen och valet av extrarösten. Vilka jävla rövhattar de är, fy fan.

Hade själv gjort precis likadant som Joel. De andra tre har en egen gruppering och skulle inte tveka en grisblink på att rösta ut honom när nästa tilfälle ges, att de ens har mage att stå och påstå något annat är så jävla världsfrånvänt att man baxnar.
2022-04-12, 22:05
Medlem
ziggarillens avatar
Joel, vilken djävla tönt. Är han bög eller bara ser Matthias som sin stora idol? Den sist nämnde verkade inte bry sig om sin enmansfanclub speciellt mycket efter vinsten. Krossat hjärta och mobbad av sitt lag. He he.. Bäst för hans egen hälsa är att han försvinner hem med närmsta flygmaskin. Joel, alltså men han kan ta med sig sin rockidol och gosa.

Fy fan vilka äckliga människor som söker sig till såpor. Hanna, Matthias och den före detta blåhåriga Linda. Hejar på Gorm och Hayes i nuläget. Vill se Hayes krossa Matthias och använda den mordiska blicken som skrämde skiten ur honom. Blev så djävla förbannad då nya twister ska uppstå ideligen som i det här fallet när fanskapet Joel fick ge sin idol en extra röst. Nu måste det börja hända något och helst inte avsluta programmet mitt i en tävling som sist.
2022-04-12, 22:15
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korduner
Folk ska som vanligt ta parti för någon och uttala sig tvärsäkert om saker och ting baserat på hur produktionen har valt att framställa det. Kocken som vann för något år sen vittnade om att Mattias latade sig rätt mycket och hade inga problem med att utnyttja gruppen när han var "sjuk".

Produktionen är inte sena med att måla upp Good Guy/Bad Guy-scenarier för att väcka känslor hos tittaren när sanningen och verkligheten antagligen ligger någonstans mittemellan.

Att vissa försöker framställa Mattias som helt oförarglig med tanke på hans vinnarskalle blir bara löjeväckande, Mattias verkar ju t.o.m. ha seglat upp som en favorit p.g.a. Hayes
Ja, folk ser 20 min av 24 timmar, som är vinklat som produktionen vill för att göra bra tv, och sen sitter folk hemma i soffan och tror att de vet exakt allt som hände dessa 24 timmar...
2022-04-12, 22:16
Medlem
Har ni tänkt på att Annas vinster alltid inkluderar bröd? 2021 - vinner rostmackor på stranden med Wilma (ok, det var väl Wilma som vann). 2022 - vinner brända degklumpar (ok, det var väl... well, alla utom Anna som vann).

Härligt att se gamla gränslands-Anna från 2021 komma fram när kokosnöt-tävlingen var för korkad. Glöm aldrig Anna!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in