2022-04-13, 16:06
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snopphanen
Du är med på att Sverige ska vara och kriga på Balkan alltså? Konsekvensen av paragraf 5.
Det är inte jag, kan jag säga.
Dessutom, det finns både serbiska, kroatiska och bosniska flyktingar i Sverige. Ska dom också ner och kriga då eller?

Paragraf 5 kräver på inget sätt att en medlem är skyldig att sända stridande trupp. Sverige bestämmer själva hur man vill stötta en medlem
Citera
2022-04-13, 16:07
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unoboss
Svenska politiker är amatörer generellt

Till skillnad från genierna i Kreml
Citera
2022-04-13, 16:08
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Ju fler länder i NATO, desto större spänningar med Ryssland, desto större risk för storkrig med kärnvapen i framtiden.
Senast redigerad av Harald.Guldhatt 2022-04-13 kl. 16:12.
Citera
2022-04-13, 16:08
Avstängd
Unobosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoranPong
Man ska nog vara beredd på det värsta nu. Det är mycket oroväckande att vi eventuellt kommer skicka NATO ansökan snart och för första gången någonsin är jag faktiskt orolig för att Ryssland ska få för sig att attackera oss. Dom kommer aldrig gå med på att Sverige och Finland går med i NATO.
Nej det här blir skit. Liten invasion med missiler mot Finland och sedan Kommer det flyga missiler mot alla känslig infrastruktur som ryssen har extra fin koll på efter deras drönar uppdrag här dagarna innan invasionen. Det är så dumt att underskatta sin motståndare och håna honom då han bara blir starkare och mer motiverad. Fråga vilken idrottsman som helst. (förutom Balotelli)
Citera
2022-04-13, 16:10
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoranPong
Man ska nog vara beredd på det värsta nu. Det är mycket oroväckande att vi eventuellt kommer skicka NATO ansökan snart och för första gången någonsin är jag faktiskt orolig för att Ryssland ska få för sig att attackera oss. Dom kommer aldrig gå med på att Sverige och Finland går med i NATO.

Om du är orolig för att Ryssland ska attackera oss för att vi som självständig Nation väljer att ansluta oss till en fredsorganisation så är det ett tungt argument för en Natoanslutning
Citera
2022-04-13, 16:11
Medlem
Redas avatar
Nej!
Citera
2022-04-13, 16:11
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Nej det här blir skit. Liten invasion med missiler mot Finland och sedan Kommer det flyga missiler mot alla känslig infrastruktur som ryssen har extra fin koll på efter deras drönar uppdrag här dagarna innan invasionen. Det är så dumt att underskatta sin motståndare och håna honom då han bara blir starkare och mer motiverad. Fråga vilken idrottsman som helst. (förutom Balotelli)

Absolut vi ser ju hur framgångsrikt "Röda Armén" är i Ukraina
Citera
2022-04-13, 16:12
Avstängd
Unobosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Till skillnad från genierna i Kreml
Politik är inte vacker och ibland låter det som barn nivåer på lögner osv men det är allt ett spel.
Så ja dom i Kreml spelar spelat bättre tycker jag. Dom är helt hänsynslösa och oberäkneliga alltid steget före. Detta har planerats i år och jag tror att CIA visste exakt allt och tycker därför förspelet och sanktionerna är ännu mer pajaseri. Visar svaghet i väst. Då vet ryssen och kina att det är fritt fram. Varför inte säga innan att vi skyddar Ukraina. Och göra det. Nej väst är livrädda och snart tar Kina Taiwan och väst ser säkerligen bara på. är vi redan satta på plats då. Jag hoppas vi klarar oss
Citera
2022-04-13, 16:12
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Gick för snabbt, jag gämnförde stora Industriländer samtidigt. Japan o Korea har infört sanktioner bland annat banktransaktioner. Dock de störtsta Indien och Kina har inga restriktioner och är helt neutrala.

Fair enough.

Håller med om att Kina och Indien förhåller sig neutrala, de vill för liv och pina inte bli insyltade som stöd i Rysslands krig och heller inte bli delaktiga i sanktionsregimen. Ju längre kriget pågår kommer det dock bli svårare för Indien och Ryssland att upprätthålla den balansakten och om det hela fortsätter så kommer Kina och Indien förr eller senare behöva göra ett val mellan handel med väst och handel med väst. Väst kommer inte tolerera kringgåenden av en sanktionsregimen som denna utan att straffa Kina. Jag är rimligen inte den enda som minns hur vekt Kina var när Trump tryckte på dem ett handelskrig de inte ville ha. Tror Kina kommer vara begränsat intresserade av ett handelskrig med HELA väst på grund av att Ryssland fått för sig att invadera ett annat land som Kina hade ok relationer med. Jag tror Kina till slut kommer vara pragmatiker och kasta Ryssland under tåget när de väl är där. Den som lever får se.
Citera
2022-04-13, 16:14
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Ju fler länder i NATO, desto större spänningar med Ryssland, desto större risk för storkrig med kärnvapen i framtiden.
Därför det är viktigt att få med Ryssland i Nato. För kärnvapenkrig kommer det bli och då är det ju bra att ha 90%.
Citera
2022-04-13, 16:18
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Låt dom rösta så får vi se.
För 2 veckor sedan ville dom inte i majoritet.
Finland har liksom vi, en parlamentarisk demokrati.
Citera
2022-04-13, 16:18
Medlem
oresundsbroens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoDp
Islamistiska Partiet Nyans säger NEJ till NATO..
Undra varför? Kanske för att NATO kan stoppa Islamisterna från fullstädning ta över det här landet.
Hela deras planer går åt skogen om Sverige går med i NATO..

https://mobile.twitter.com/BusuladzicSead/status/1497514884308873218

Bara det är en anledning till att Sverige ska gå med, så USA hatarna får Amerikaner på Svensk mark året runt.
Turkiet är med i NATO så ditt argument faller platt bara där
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in