Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-04-18, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alphaomegarice
Det märks på hur du beskriver Vietnamkriget att du blivit hjärntvättad av propaganda från väst. Vietnam ville bara vara ett fritt land efter att ha kört ut fransmännen. Många vietnameser förstod egentligen inte varför amerikaner kommer dit för att döda de. De kunde inte bryr sig mindre om "demokrati" och "freedom". Allt de brydde sig om är att köra ut amerikanarna från deras land.
P.S Tonkin incidenten är en false flag och det är bevisat. Likaså Bucha skiten i Ukraina

Du missförstod mig grovt.
Jag vet att ironi och sarkasm inte nyanseras riktigt i text.

Jag ville peka på USA:s dåliga ursäkter till att ta sig rätten att begår övergrepp på andra länder.
USA har inte ens försökt att ljuga bra.
Det gör det hela i mitt tycke än mer arrogant att USA är de enda med frikort.
Citera
2022-04-19, 00:08
Medlem
Citat:
Det spelar ingen roll vad du, jag eller vad Nato tror... De har varit tydliga och sagt att hotet är existentiell för de. Kollar på Ukraina idag.

Har Ryssland anfallit Estland, Lettland, Litauen, Polen, Ungern, Slovakien, Tjeckien, Bulgarien, Rumänien?
Ryssland kan inte göra annat än stå och gapa när land efter land går med i NATO.
Citera
2022-04-19, 00:10
Medlem
Alphaomegarices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GodDog
Du missförstod mig grovt.
Jag vet att ironi och sarkasm inte nyanseras riktigt i text.

Jag ville peka på USA:s dåliga ursäkter till att ta sig rätten att begår övergrepp på andra länder.
USA har inte ens försökt att ljuga bra.
Det gör det hela i mitt tycke än mer arrogant att USA är de enda med frikort.

Jaha ursäkta missförståndet =) Japp håller med! USA har varit ensam hegemoni i snart 100 år så de har kunnat ljuga och göra vad de vill i princip. Inga länder har kunnat göra nått åt saken. Vi är dock på väg mot en multipolär värld, vilket jag tycker är bra. USA kan inte bully andra länder på samma sätt som de har gjort förr.
Citera
2022-04-19, 00:26
Medlem
Citat:
Jaha ursäkta missförståndet =) Japp håller med! USA har varit ensam hegemoni i snart 100 år så de har kunnat ljuga och göra vad de vill i princip. Inga länder har kunnat göra nått åt saken. Vi är dock på väg mot en multipolär värld, vilket jag tycker är bra. USA kan inte bully andra länder på samma sätt som de har gjort förr.

Håller med dig.
Problemet nu är att Ryssarna och Kineserna mfl vill kapa USA som egenmäktigt styrande av ekonomisk krigföring som det visar prov på.

USA kommer inte tillåta BRICS.
Där är vi ett slagfält när de trappar upp kriget.
Sverige tror att USA menar väl och att ryssar är någon form av sneögda aliens som är abstrakt ondsinta.
Citera
2022-04-19, 00:27
Medlem
Alphaomegarices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varaive
Har Ryssland anfallit Estland, Lettland, Litauen, Polen, Ungern, Slovakien, Tjeckien, Bulgarien, Rumänien?
Ryssland kan inte göra annat än stå och gapa när land efter land går med i NATO.

Varför skulle Putin attackerar Baltic-länderna, oavsett om de är med Nato eller inte? Vet du ens varför det är proxykrig mellan Ryssland - USA/Nato? Ukraina är bara canon fooders.
Efter Nato Bukarest Summit år 2009 blev både Ukraina och Georgien erbjuden att gå med i Nato. Putin satte stop för det, och sa att han kommer krossa de länderna innan han tillåter de bli ett Nato-land. Han drog ett sträck där. Men lät Montenegro, Kroatien, Macedonia och Albanien går med efter 2009. För han bryr sig inte om de länderna.
Citera
2022-04-19, 00:39
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GodDog
Sverige tror att USA menar väl och att ryssar är någon form av sneögda aliens som är abstrakt ondsinta.
Det är ju ungefär så det är också. Rysslands historia talar för sig själv.
Citera
2022-04-19, 00:42
Medlem
Citat:
Varför skulle Putin attackerar Baltic-länderna, oavsett om de är med Nato eller inte? Vet du ens varför det är proxykrig mellan Ryssland - USA/Nato? Ukraina är bara canon fooders.
Efter Nato Bukarest Summit år 2009 blev både Ukraina och Georgien erbjuden att gå med i Nato. Putin satte stop för det, och sa att han kommer krossa de länderna innan han tillåter de bli ett Nato-land. Han drog ett sträck där. Men lät Montenegro, Kroatien, Macedonia och Albanien går med efter 2009. För han bryr sig inte om de länderna.

Ukraina och Georgien kommer att bli medlemmar i NATO. Det är bara en tidsfråga.
Citera
2022-04-19, 05:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charlemange
Vi har ju redan ett antal Patriot enheter de och deras senaste motsvarande modeller fixar det hur lätt som helst men vi måste minst fyrdubbla antalet enheter. Samt som sagt säkert 20 uppgraderade Jas plan till .

Håller med,men det behöver vi inte NATO för!
Citera
2022-04-19, 13:05
Medlem
Faceless-Voids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Hur ser man om det blir fel då?
När ser resultatet.
Citera
2022-04-19, 14:19
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faceless-Void
När ser resultatet.
Det går inte att förstå vad du menar. Syftar du på valresultatet? Eller syftar du på vad som händer 10 år senare? Ta ett exempel på vad som ska hända som blir "fel" när "den som får fel ska höra det länge"?
Citera
2022-04-19, 16:13
Medlem
dummy1s avatar
Om Sverige och Finland tänker gå med i NATO kan bandet backa tillbaka år 1809. Det innebär att Ryssland förstör den Finska staten och erövrar Gotland.
Citera
2022-04-19, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dummy1
Om Sverige och Finland tänker gå med i NATO kan bandet backa tillbaka år 1809. Det innebär att Ryssland förstör den Finska staten och erövrar Gotland.

Försöker du skrämmas igen med din arbetsgivares retorik?😉
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in