2022-04-13, 15:19
Medlem
Snopphanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Problemet är att större delen av EU redan har försvarssamarbetet via Nato har svårt att se att dessa länder skulle vara betjänta av dubbla samarbeten

ok svårt att bryta loss försvarssamarbete från Nato menar du. Annars kunde man tänka sig att ha ett försvarssamarbete utan Rysslands röda skynke USA.
Citera
2022-04-13, 15:20
Medlem
Snopphanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beta-Bum
Norge sköter det väldigt galant, och med bättre resultat än Sverige.
Och har varit NATO-medlem sedan begynnelsen 1949.
NATO är inget hinder för det.

Nä men Norge är en bit bort från Ryssland. Det har väl funnits en poäng med två alliansfria stater emellan.
Citera
2022-04-13, 15:20
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Världens största Industriländer? Är det dessa du menar?
Albanien, Balticum, Grekland, Bulgarien, Tjeckien, Ungern, Island, Luxenburg, Montenegro, Nord makedonien, Rumänien, Slovakien, Slovenien, Spanien, Turkiet ( en enorm inflation, i princip konkurs),

Finns några kanske:
USA ( dock en gigantisk utlandsskuld 102% av BNP) Canada, GB , Tyskland ( som dock sitter i skiten rejält om energiförsörjning) och kanske någon till som betraktas som någorlunda starkt Industriland.

Det finns större Industriländer som Kina, Indien, Brasilien, Japan, Syd Korea, som alla är neutrala i konflikten och inför inga restriktioner mot Ryssland.

Japan och Sydkorea har infört sanktioner mot Ryssland. Är du bara helt okunnig eller ljuger du medvetet?
Citera
2022-04-13, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Kan vi ana en valsamverkan i höst mellan AfS och Nyans?
AfS är ett max 0.5% parti som jag skiter fullständigt i.
Överklass grabbar som vill göra egen karriär.

Bara se han som var högt uppsatt men blev uteslutet, vi åkte på en pandemi då skulle han börja tjäna stora pengar på att sälja handsprit till överpriser.

Partiet Nyans däremot har potential för att de finns extremt många människor med lågt IQ i det här landet som lever efter en jävla saga innehållande en pedofil som våldtar en 10 årig flicka. Om partiet nyans säger att Sverige är emot muslimer för att vi inte bygger moskéer i varenda stad så får de minst 10% på några månader. Muslimer är EXTREMT lättkränkta människor.
Citera
2022-04-13, 15:24
Avstängd
Unobosss avatar
USA kommer ha rätt att starta massa företag som inte betalar skatt och vi har redan nu problem med el priser och vi har stängt kärnkraftverk. NATO inträde är verkligen sämst för Sverige. Ingen kommer invadera Sverige för Gotland. Det va jidder om nordstream men vi la oss där. Hur kan Sverige ens vara en värdig NATO medlem utan värnplikten? Då går vi med med premissen att vi ska bygga upp den. Om jag var NATO skulle jag säga nej till att skydda Sverige och jag ser ingen, absolut ingen fördel med att nu öppna en process att gå med för oss som land. För en 36 årig brutta från Finland vill det. Finnar vill inte detta ens! Fucking vakna folk!!! Blir Finland attackerade skickar vi folk solidariskt likt förr. I NATO är vi tvungna att skydda andra länders intressen när vi knappt har soldater.
Citera
2022-04-13, 15:24
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snopphanen
Det är det här man undrar över. Vad betyder paragraf 5, att vi ska försvara Albanien och Kroatien om det blir krig på Balkan igen? Hur blir det med Turkiet?

Turkiet vägrade skicka material till Ukraina nyligen. Totalt bankrupt.
Nato är svagt, på papperet finns det kapacitet men reellt finns ingen ekonomi i något land för storskaligt krig och dessa länder drar ju inte precis jämnt internt.
Det enda som händer vid ett medlemskap är att du får dansa efter USA pipa, köpa en massa materiel etc etc för att stärka USA ekonomi.
Blir det krig i Nordmakedonien så får vi skicka hemvärnet, förlåt jag menar svenska militärer.
Citera
2022-04-13, 15:26
Medlem
Citronitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av einein
Skulle Ulf kristerson förklara krig och invadera Sverige ifall Sverige gick med i nato?

Självklart inte. Därför undrar jag varför du blandade in honom?
”den lilla muslimkramaren, afrikan och arabälskaren och bögdvärgen”.
Citera
2022-04-13, 15:27
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baiser
Du är pinsam, kolla upp USAs ekonomi, och sen EU ekonomi (Där majoriteten är med i Nato) och kom tillbaka.

Du koller BNP som omsättning. Inte belåningsgraden. USA har 102% av BNP i utlandsskulder (skuldberg)
Merparten äga av Kina ca 40%. Kolla varje individuellt land i EU så ser du vad de har för kapacitet. Och belåningsgraden.
De flesta länder i Europa likväl USA hoppar till när Kina nyser.
Citera
2022-04-13, 15:27
Medlem
Snopphanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unoboss
USA kommer ha rätt att starta massa företag som inte betalar skatt och vi har redan nu problem med el priser och vi har stängt kärnkraftverk. NATO inträde är verkligen sämst för Sverige. Ingen kommer invadera Sverige för Gotland. Det va jidder om nordstream men vi la oss där. Hur kan Sverige ens vara en värdig NATO medlem utan värnplikten? Då går vi med med premissen att vi ska bygga upp den. Om jag var NATO skulle jag säga nej till att skydda Sverige och jag ser ingen, absolut ingen fördel med att nu öppna en process att gå med för oss som land. För en 36 årig brutta från Finland vill det. Finnar vill inte detta ens! Fucking vakna folk!!! Blir Finland attackerade skickar vi folk solidariskt likt förr. I NATO är vi tvungna att skydda andra länders intressen när vi knappt har soldater.

Finnar vill det inte ens, va? Det är ju en majoritet i Finland för Natointräde.
Citera
2022-04-13, 15:28
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beta-Bum
Norge sköter det väldigt galant, och med bättre resultat än Sverige.
Och har varit NATO-medlem sedan begynnelsen 1949.
NATO är inget hinder för det.

Va sköter Norge galant? De har olja som main trading produkt. Och accepteras oavsett vem du är globalt. Det har inte sverige.
Citera
2022-04-13, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Citronita
Självklart inte. Därför undrar jag varför du blandade in honom?
”den lilla muslimkramaren, afrikan och arabälskaren och bögdvärgen”.
Det är putin vi pratar om, om du ikke förstått det.
Men du vill förneka det in i det sista han avgudae araber. Afrikaner och islam
Citera
2022-04-13, 15:30
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrEGrey
Japan och Sydkorea har infört sanktioner mot Ryssland. Är du bara helt okunnig eller ljuger du medvetet?

Gick för snabbt, jag gämnförde stora Industriländer samtidigt. Japan o Korea har infört sanktioner bland annat banktransaktioner. Dock de störtsta Indien och Kina har inga restriktioner och är helt neutrala.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in