2022-04-13, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emellie
McDonalds menyer i påse har jag läst en del om i tråden. Andra har nämnt pizza och kebabrullar, så dylik snabbmat då.

Ja det är väl delvis det som är problemet. Det som de säljer i deras butiker är ju sådant som går hyfsat fort att städa undan efter visningen. Sitter folk och tappar sås på säten odyl pga de drar med sig in allt möjligt, så tar städning längre tid och blir dyrare, följt av att de konstaterat att det där är inte köpt i deras butiker, så klart fasiken man kan surna till. Man kan ju ha forståelse också för om en eller annan gör det, men om de nu verkligen går ut med det så är det garanterat tal om många.
Sedan tror jag också ett av de stora problemen de har idag och som inte fanns förr är ju det faktum att förr, så låg alla biosalonger i ett eget hus. Men de senaste 20 åren så finns princip alla nya biosalonger i ett köpcentrum och just där kan man tänka sig att folk först springer in på Mcdonalds odyl. på våningen under innan man glider in på bio.
Citera
2022-04-13, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Vem fan tar med godis till en bio? Kan bara tänka mig 12-åringar från LUA-områden.

Som att ta med egen dricka till en bar.

Nej det givetvis inte ens i närheten samma sak.
Citera
2022-04-13, 08:21
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Det är nog många som tänker precis som dig, inklusive jag. Det är inte det att jag inte har råd, men varför välja det dyrare alternativet när det finns billigare att tillgå.
Ja, en del folk verkar älska att strössla sina surt förvärvande sönderskattade löner på ren skit.
Citera
2022-04-13, 08:26
Medlem
Tervulls avatar
Sonen fick biokort i julklapp. Hade tänkt gå på bio med honom nu på påsklovet även om det bär mig emot rejält. Men för det första visas det ju inget av intresse och nu när de skall tvinga folk att köpa deras gamla sega dyra godis på plats klipper jag hellre sönder biokorten. Kommer aldrig mer gå på bio. Det är inte bara pga detta med godis och snacks utan oxå pga biljetterna är hutlöst dyra, folk håller inte käft, de tar inte emot mina kontanter och de införde vaccinpass under pandemin. Sätter inte min fot på bio igen och det känns bara skönt.
Citera
2022-04-13, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humbug1986
Exakt. Kontantfritt är också helt sjukt. Förstår med rånrisk osv. Men det kan man ju hantera på annat sätt. Att inte kunna betala med svenska pengar liksom. Håller med. Bättre förr. Det var magiskt. Även den gamla popcorn maskinen. Mmmmmm..

Är kontantfritt verkligen "helt sjukt" 2022? Låter självklart enligt mig, betalar inte med kontanter någonstans. Kort eller swish är väl total standard överallt.
Citera
2022-04-13, 08:31
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engback
Är kontantfritt verkligen "helt sjukt" 2022? Låter självklart enligt mig, betalar inte med kontanter någonstans. Kort eller swish är väl total standard överallt.

Man kanske vill kunna gå på bio utan att det registreras hos banker och myndigheter exakt vilken föreställning du såg och i vilken salong. Kontanter existerar fortfarande och då ska man också kunna använda dessa som betalningsmedel. Men när ryssen eller någon annan yttre makt sänker våra IT-system så får vi väl se hur lätt det blir att återgå till kontanterna.

För övrigt tror jag på 80/20-regeln gällande nya förbudet. 80% kommer foga sig och sluta ta med eget. 20% kommer smuggla in, men det spelar inte så stor roll i det stora hela. Ingen kommer behöva visiteras eller kontrolleras.
Senast redigerad av Carlbom 2022-04-13 kl. 08:33.
Citera
2022-04-13, 09:11
Medlem
Det är mycket traditioner som sitter i när det gäller bio, det absolut viktigaste för mig är att det ska gå att betala kontant samt att jag ska ha en halv biljett kvar efter att vakten tagit sin halva när jag gått in i salongen, traditioner ska man fan inte rucka på.

Popcornlukten hör också in oavsett om det handlar om medtaget popcorn eller det som köps där.

Barn ska kunna gå på bio oavsett de är rika eller fattiga, de sistnämnda ska kunna ta med sig både dricka och gott utan att riskera bli utkastade. Bara att bojkotta skiten!

Det var länge sen jag var på bio nu men det ser ut som om det spårat ut helt nu.
Citera
2022-04-13, 10:02
Medlem
Bio är utdöende och kommer försvinna. Så fantastiskt är det inte att sitta ihopträngda med massa människor i halvsköna stolar och en bildkvalite som inte får det att rycka i baguetten.
Tekniken hemma har kommit ifatt.

Vanlig bio : 150 kr
IMAX : 250 kr

Kan inte säga att nån av dem riktigt levererar i år 2022.
Det kommer försvinna.

Man vänder just nu på varje liten krona och kom fram till att nu måste vi börja tjäna mer pengar på godis helt enkelt.

RIP Bio, tråkigt, jag har haft många fina minnen med er 20-30 år tillbaka. Men nu är det dags att vi går vidare.
Senast redigerad av korvstofft 2022-04-13 kl. 10:04.
Citera
2022-04-13, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Betalar för filmen men vill inte köpa deras ockerprisade godis.

Ingen mänsklig rättighet att ta med godis!!
Citera
2022-04-13, 10:32
Medlem
Vad skall egentligen diskuteras?

Köp popcorn på plats , en liten popcorn och läsk kostar 51 sek! Inte dyrt
Citera
2022-04-13, 10:36
Medlem
fattar inte riktigt....varför är det så nödvändigt äta godis när man ser film..hur kan det va så stort problem.
Citera
2022-04-13, 10:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Sonen fick biokort i julklapp. Hade tänkt gå på bio med honom nu på påsklovet även om det bär mig emot rejält. Men för det första visas det ju inget av intresse och nu när de skall tvinga folk att köpa deras gamla sega dyra godis på plats klipper jag hellre sönder biokorten. Kommer aldrig mer gå på bio. Det är inte bara pga detta med godis och snacks utan oxå pga biljetterna är hutlöst dyra, folk håller inte käft, de tar inte emot mina kontanter och de införde vaccinpass under pandemin. Sätter inte min fot på bio igen och det känns bara skönt.

Din son har verkligen en omtänksam far.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in