Citat:
Ursprungligen postat av
Uluchsheniye
De tänker inte kontrollera alls på det sättet.
De har, vad jag vet, gjort tre undersökningar kring vad som får folk att välja och inte välja bio framför film hemma.
Ohotad etta i alla tre undersökningarna är folk som stör. Störningarna är av fyra olika arter; mobiltelefoner, prat och stoj, medhavd mat och allmän oordning/brist på hyfs.
”Folk använder biosalongen som sitt eget vardagsrum”, ”Det är som hejarklacken på fotboll”, etc…
Inför nästa större satsning på att få folk att börja gå på bio igen vill man ha fått bukt med dessa fyra delar och man justerar och tydliggör sina regler inför denna/dessa reklamkampanjer.
Den PR-byrå man använder har tillsammans med två reklambyråer tagit fram medieplanen och först ut är den här ”nyheten”. Den är först eftersom den beräknades få störst genomslag.
Inom en vecka eller så kommer man att ”justera” nyheten och då berätta ungefär ”Självklart får en mamma fortfarande ta med sitt barns godispåse från kiosken bredvid utan att bli utslängd, men man får inte ta med sin McDonalds-meny in i salongen” eller liknande.
Efter påsk kommer nästa steg i kampanjen och den handlar, vad jag har förstått, om ”lugn och ro” i salongen.
Intressant vinkel på det hela. Ska bli spännande att se utvecklingen som följer då.
Efter att ha läst en del i tråden och sett att flera nämner att det förekommer att vissa har med sig McDonalds menyer, pizza och rena maträtter in i salongen så blir jag lite konfunderad. Är detta ett relativt nytt fenomen? Jag har inte varit på bio på flera år redan innan pandemin, men jag har aldrig sett något sådant själv. Eller är det främst i de största städerna man gör så?
Det är ju en helt annan sak än att ha med sig, säg, en Malaco påse eller något annat mindre godis. Att man inte stoppar någon i dörren som kommer med en kasse McDonalds eller en pizzakartong låter märkligt tycker jag, och det har jag full förståelse för att man vill få bort ifrån salongen.
Är det "ovana" biobesökare det handlar om?
(FB) SF har väktare på Straight Outta Compton pga "ovana besökare" - ber om ursäkt