Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-04-21, 00:59
  #1177
Medlem
Cless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av romIapril
Ni kommer bara se igenom fingrarna? Ingen tillsägelse ens?
*tummen upp*
Typ så. Kan såklart inte tala för alla biografer och anställda, men av de jag snackat med så finns det inte en kotte som kommer bry sig. Finns såklart jobbiga try-hards som kommer säga till osv, men de hör till minoriteten.
Undantaget är (och har länge varit) ”varm” mat, typ hamburgare och liknande. Det säger vi generellt nej till då det är jobbigare att städa om någon kladdar ned.
Så ”smuggla” på!!
Citera
2022-04-21, 15:20
  #1178
Medlem
Dadelmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Medhavda alkoholdrycker har man aldrig fått konsumera på bio vad jag vet så det blir nog ingen skillnad mot tidigare

Jo, har ju dratt med mig en 1,5l pet med rom o cola så det har sett ut som om jag tog med en fet läsk. Kan kanske ta med plunta sprit och hälla i köpecolan eller nått. Eller hur han gör man detta smidigt?
Citera
2022-06-26, 00:18
  #1179
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferh
gå runt med en ficklampa inne på bion
Har hört att det har hänt kanske är en ny policy?
Citera
2022-06-30, 10:25
  #1180
Medlem
GulfLundells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Umpalavemang
En laptop duger perfekt om man vill se på bra film och man sätter laptopen på ett bord och slår sig ner i en god varm soffa och njuter av filmen hemma i sin egna sköna lya och till filmen avnjuter man av godsaker

Du jämställer bioduk/ljud med att se film på en laptop?
Du är ju utvecklingsstörd på riktigt.
Och med all säkerhet gravt socialt inkompetent incel.

Och varför ska du prompt ställa den på ett bord, varför inte på magen där du ligger och fiser under täcket i sängen medan du äter makrill direkt ur burken som du brukar?
Citera
2022-06-30, 16:20
  #1181
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Modest303
Har hört att det har hänt kanske är en ny policy?
Skulle ju vara gravt störande att någon går omkring med en ficklampa. Har aldrig upplevt detta och då har jag varit på bio många gånger dom senaste decennierna. Dessutom ganska meningslöst för det är ju svårt att se om det är medhavt godis eller köpt på filmstaden. Om dom tar till sådant så handlar det nog om grövre saker än godis t ex om dom misstänker att någon filmar.
Citera
2022-07-02, 10:48
  #1182
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Skulle ju vara gravt störande att någon går omkring med en ficklampa. Har aldrig upplevt detta och då har jag varit på bio många gånger dom senaste decennierna. Dessutom ganska meningslöst för det är ju svårt att se om det är medhavt godis eller köpt på filmstaden. Om dom tar till sådant så handlar det nog om grövre saker än godis t ex om dom misstänker att någon filmar.
Ja det har du rätt i. Fast är det en del som går på bio nuförtiden?
Trodde inte det fanns längre att vissa filmar filmen på bio
Citera
2022-07-02, 10:51
  #1183
Avstängd
vad är dt för handikapp man har om man måste äta på en biograf.
Citera
2022-07-02, 11:11
  #1184
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
vad är dt för handikapp man har om man måste äta på en biograf.
Varför i helvete skulle man vara handikappad för att äta godis och dricka läsk på en biograf?
Citera
2022-07-03, 09:53
  #1185
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
vad är dt för handikapp man har om man måste äta på en biograf.

Det är väl bra att ha med sig dryck iaf då luften kan vara torr och man inte vill sitta och hosta
Citera
2022-07-08, 08:18
  #1186
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schmiss
Biobesökarna såklart, vilka annars?

Ja men nu är det så att Filmstaden inte bryr sig om dig.
Citera
2022-07-08, 08:20
  #1187
Avstängd
Kan tänka mig att det blir mycket tjaffs med blattarna med detta, eller?
Citera
2022-12-26, 19:08
  #1188
Medlem
svampdamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mardoll
Bio känns inte så hett längre. Förr i tiden kom det några filmer varje år som nästan alla såg på bio. Känns som det är mer snackis runt utbudet på streamingtjänsterna nuförtiden än vad som går på bio. Känns inte längre så viktigt att hinna se senaste Marvel eller Star Wars filmen premiärveckan.

Jag kommer ihåg att jag såg Lord Of the Rings på biografen. Wow! Det var en upplevelse.

Bio 2022? Määh.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback