Citat:
Ursprungligen postat av
KevinMalone
Hela grejen med mobbningen fattar jag inte, Joel är väl ändå inte mobbad. Jessica säger tydligt vad hon tycker och det gör ju Joel också. Hade det förekommit mobbning så hade tv-teamet stoppat det direkt då det är nolltolerans. Dom har allt lyckats bra detta året också som alla tidigare år. Min personliga åsikt är att dom är bra, såg dessutom att Joel delade en post på sin instagram där han säger att han inte upplevt någon form av mobbning. Han klickade inte med någon, väljer att kliva åt sidan, vara själv, inte delta osv.
Vad gäller hans val att ge Mattias en fördel i orådet va hans egna beslut och för han själv valde han rätt. Jag hade dock gett den till Anna. Nu blev det ju en bra utgång för lag Nord iallafall men kanske inte va smartast att gå mot laget om man redan känner att man inte klickar med någon.
Men vad vet jag. Haha
Allt gott

Han sade väl det där kring första veckan, och håller med om att han inte var mobbad då, dock så tycker jag att situationen har förvärrats nu och tycker det har förändrats till aktiv exkludering... Dock så tycker jag att det är Shevin som bidrar mest till detta. Gillar inte henne alls. Väldigt osympatisk. Antingen så är det hennes sätt eller så är du smuts under hennes sko. Hon respekterar inte Joel alls och har aldrig gjort. Jessica tycker jag personligen helt bra om ändå, hon taggar dessutom alltid Joel i alla inlägg ändå och försöker inkludera honom. Till skillnad från de andra två.
När det gäller det där med produktionen och mobbning... Det är samma kontrakt och nolltolerans i alla dokusåpor/reality, men om det inte blir fysiskt så gör inte produktionen något. Det blir bra tv. Jag älskar att kolla på reality och har bra koll på dem, och har aldrig hört om att produktionen gjort något trots att någon blivit utfrysen och blivit riktigt dåligt behandlad. Säger inte om det är mobbning eller inte detta med Joel, säger bara att det där med att produktionen har nolltolerans mot mobbning tyvärr inte betyder mycket alls.