2022-04-12, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Av det vi ser (vilket är typ ingenting) hjälper ju inte Mattis till heller. Det enda vi vet är att ena sidan (Mattias och Linn) säger att han inte hjälper till, och andra sidan (Anna och Heyes) tycker att han visst hjälper till i lägret.
Jag har inte heller sett några hot, mer än att Hayes säger att han ska krossa Mattias i tävlingen och liknande. Tolkar man det som ett hot, då är man extremt och överdrivet känslig.
Men bra att Hayes kom bort från lag öst och till Gorm i gränslandet.

Den enda jag sett varit elak är tjejerna i lag nord som mobbar Joel.

Om du endast sett att Hayes sagt så , så har du hört ordentligt fel. Vet inte hur man kan få "jag ska göra allt i min makt för att göra dig illa" och "jag ska slita av din arm" till "jag ska krossa dig i tävlingen" ? Sitter du och röker svamp medan du kollar robinson elleR?
2022-04-12, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HelmerLjus
Fast det där om Mattias stämmer inte riktigt.. du har fallit för bilden media vill visa upp. Förra gången han var med var han konstant motarbetad och folk försökte hela tiden få ut honom

Du får det att låta som att han var helt oförarglig och inte försökte spela ut folk. Säkert en slump att han framställs på samma sätt som förra gången han var med

T.o.m. kocken som vann hela skiten (som knappt skulle göra en fluga förnär eller våga stöta sig med någon) vittnade om att han ofta handlade egoistiskt och därför fick gruppen emot sig: https://youtu.be/kKjDbAWOfnQ?t=272

Ironiskt att någon som snackar om att "falla för mediabilden" drar en lans för Mattias enbart för att han har stött på patrull i form av Hayes. De är förmodligen lika goda kålsupare.
2022-04-12, 10:17
Medlem
Citat:
Om du endast sett att Hayes sagt så , så har du hört ordentligt fel. Vet inte hur man kan få "jag ska göra allt i min makt för att göra dig illa" och "jag ska slita av din arm" till "jag ska krossa dig i tävlingen" ? Sitter du och röker svamp medan du kollar robinson elleR?

Har inget för mig denna förmiddag så blev osäker på om Hayes faktiskt har sagt så, för jag tycker också att jag känner igen "jag ska göra allt i min makt för att göra dig illa"
Och mycket riktigt så i avsnitt del 8 i gränslandet så säger Hayes de orden tiden 09:30 i videon.

Upptäckte att jag läst din kommentar fel.. Här börjar man likna Gorms förvirringar. Hayes säger dock också att han ska krossa Mattias i samma avsnitt, lite tidigare än han säger att han ska göra allt i hans kraft för att göra Mattias illa.
Senast redigerad av chaga 2022-04-12 kl. 10:22.
2022-04-12, 10:36
Medlem
Citat:
Av det vi ser (vilket är typ ingenting) hjälper ju inte Mattis till heller. Det enda vi vet är att ena sidan (Mattias och Linn) säger att han inte hjälper till, och andra sidan (Anna och Heyes) tycker att han visst hjälper till i lägret.
Jag har inte heller sett några hot, mer än att Hayes säger att han ska krossa Mattias i tävlingen och liknande. Tolkar man det som ett hot, då är man extremt och överdrivet känslig.
Men bra att Hayes kom bort från lag öst och till Gorm i gränslandet.

Den enda jag sett varit elak är tjejerna i lag nord som mobbar Joel.

Folk ska som vanligt ta parti för någon och uttala sig tvärsäkert om saker och ting baserat på hur produktionen har valt att framställa det. Kocken som vann för något år sen vittnade om att Mattias latade sig rätt mycket och hade inga problem med att utnyttja gruppen när han var "sjuk".

Produktionen är inte sena med att måla upp Good Guy/Bad Guy-scenarier för att väcka känslor hos tittaren när sanningen och verkligheten antagligen ligger någonstans mittemellan.

Att vissa försöker framställa Mattias som helt oförarglig med tanke på hans vinnarskalle blir bara löjeväckande, Mattias verkar ju t.o.m. ha seglat upp som en favorit p.g.a. Hayes
2022-04-12, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korduner
Du får det att låta som att han var helt oförarglig och inte försökte spela ut folk. Säkert en slump att han framställs på samma sätt som förra gången han var med

T.o.m. kocken som vann hela skiten (som knappt skulle göra en fluga förnär eller våga stöta sig med någon) vittnade om att han ofta handlade egoistiskt och därför fick gruppen emot sig: https://youtu.be/kKjDbAWOfnQ?t=272

Ironiskt att någon som snackar om att "falla för mediabilden" drar en lans för Mattias enbart för att han har stött på patrull i form av Hayes. De är förmodligen lika goda kålsupare.

Det var ju lite fult att Mattias inte hade med något godis till sina kamrater. Men det andra som Kocken nämnde var ju inget att bli sur över. Att produktionen gav Mattias mer mat är ju produktionens fel, de är sura på fel person.

Kocken som talar om vikt "man får inte vara för lätt heller man ska vara lagom", eeeh.. Är du verkligen rätt person att uttala dig om sånt här? Har du en perfekt kropp?
Senast redigerad av chaga 2022-04-12 kl. 10:41.
2022-04-12, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korduner

Kocken var en skitsnackare som följde med flocken i vad de tyckte och sa. Var ju helt sanslöst att klaga på mattias för godiset när de var mattias vinst. Vill också minnas att mattias inte fick äta med gruppen en gång pga att han vann ett matpris. Det är ju helt sanslöst illa av gruppen.
2022-04-12, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chaga
Det var ju lite fult att Mattias inte hade med något godis till sina kamrater. Men det andra som Kocken nämnde var ju inget att bli sur över. Att produktionen gav Mattias mer mat är ju produktionens fel, de är sura på fel person.

Tror inte du förstår vad han försökte säga med dessa exempel - övriga delade med sig och Mattias blev girig vilket var anledningen till att han fick gruppen emot sig. (En användare påstod att han var "konstant motarbetad")

Produktionen blev ju tvungna att agera eftersom att Mattias handlade egoistiskt och åt upp allt samtidigt som övriga försökte hushålla med maten.

Inget att bli sur över? Som han säger, krävs inte mycket för att bli irriterad på någon men förstås lätt att sitta hemma i tv-soffan och hävda vad man får eller inte får bli sur över med välfylld mage.

Ville bara ge exempel på hur han agerade förra gången han var med. Lite off-topic, låt och fokusera på årets säsong nu.
Senast redigerad av Korduner 2022-04-12 kl. 10:51.
2022-04-12, 10:46
Medlem
Blir genuint oroad när man tänker på att Shevin skall bli idrottslärare bland barn/unga. Hon är uppenbarligen en mobbare. Hoppas hon kommer till sans med sig själv och hur hon beter sig mot andra människor.
2022-04-12, 10:47
Medlem
Citat:
Kocken var en skitsnackare som följde med flocken i vad de tyckte och sa. Var ju helt sanslöst att klaga på mattias för godiset när de var mattias vinst. Vill också minnas att mattias inte fick äta med gruppen en gång pga att han vann ett matpris. Det är ju helt sanslöst illa av gruppen.

Ok, ni verkar ha Mattias som favorit. Blir nog svårt att nå fram här känner jag

Jag tycker också att kocken agerade rätt ryggradslöst, därför extra intressant att höra vad han egentligen tyckte om vissa deltagare efter programmet. Mattias var den enda han uttryckte lite aversion mot, vilket jag tycker säger ganska mycket.
Senast redigerad av Korduner 2022-04-12 kl. 10:52.
2022-04-12, 13:20
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chaga
De får tacka Joel för att Hayes åkte. Heja Joel!

2022-04-12, 13:30
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Det brukar väl alltid justeras av den som betalar ut pengarna så prissumman är väl en dryg miljon? Har i alla fall varit så tidigare. Det är ju ändå en droppe i havet i kostnad för de som producerar Robinson.

Nej. Det har aldrig varit så. Vinnaren får stå för vinstskatten så de kommer bara få ca 300.000. Och det är inget unikt för Sverige. I första säsongen av amerikanska Survivor så fick vinnaren Richard Hatch fängelse efter att han inte hade betalat in skatten för sin vinst.
2022-04-12, 13:35
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Jag tror lag syds plan var att "ge extra rösten till den svagaste i laget så någon av de starka åker ut" hayes är ju stark, de ser mattias som ett hot, och om jag minns rätt gjorde linn väldigt bra ifrån sig i sin säsong, så tror de ser anna som den svagaste spelaren.

Men samtidigt verkade de tro att den där extra rösten var extremt viktig, när det egentligen är en ganska meningslös sak i det stora hela.

Lag Nord. Inte Lag Syd.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in