Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-04-12, 09:15
  #145
Medlem
Janos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Ja, det kan inte vara lätt att sitta och försvara ett så vidrigt och klantigt skött krig som ryssarnas i Ukraina... Svårt att hitta seriösa och slagkraftiga argument gissar jag.

Har ni märkt av nån förändring bland rysstrollen på nätet den senaste veckan; är de fortfarande lika stöddiga eller börjar de krokna?

Berätta vad ni ser.
Tja. Ser för det mesta en massa hysteriska töntar som skriker sig hesa om "rysstroll" för jämnan. Lite som vänstermänniskor som hela tiden springer och letar rasism i tid och otid.
Citera
2022-04-12, 09:24
  #146
Medlem
samtron12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Spontant kommer jag ihåg detta guldkorn, som jag och en annan svarade på:

(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)
(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)



Det blev en översättningsmiss i Google Translate så "strike positions" översattes till "strejkpositionerna" och han märkte ingenting.


Jag testade i Google Translate, och såg:lol att om man skriver så här i Google Translate:



så översätter Google Translate meningen till:



Så helt uppenbart har han skapat hela meningen i Google Translate.
Tack. Ja det där såg faktiskt jävligt misstänksamt ut får jag lov att säga
Citera
2022-04-12, 09:28
  #147
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Spontant kommer jag ihåg detta guldkorn, som jag och en annan svarade på:

(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)
(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)



Det blev en översättningsmiss i Google Translate så "strike positions" översattes till "strejkpositionerna" och han märkte ingenting.


Jag testade i Google Translate, och såg att om man skriver så här i Google Translate:



så översätter Google Translate meningen till:



Så helt uppenbart har han skapat hela meningen i Google Translate.

Good catch.

Ja, trollen är duktiga på att använda maskinöversättning, men det förekommer också en och annan kulturell fadäs, i sättet att uttrycka sig, inte minst bland trollen sinsemellan. I en viss tråd om Ryssland hade ett troll i princip sagt upp sig direkt i tråden och uttryckte förändrad åsikt om Putin. En uppenbar överordnad gick då in och övertalade honom i tråden att fortsätta. Hans sätt att uttrycka sig verkade väldigt osvenskt, snarare ryskt. Tyvärr har jag inte tråden här, men kanske kan gräva fram den vid behov.
Citera
2022-04-12, 09:30
  #148
Medlem
YP4XQs avatar
Jag är inget rysstroll men i den här konflikten som hamnar just om ryssland där jag visar Västs beteende dubbelmoral och dubbla måttstockar passar jag på att ifrågasätta deras hantering.

Rysstroll är ju bara ett enkelt ord för de andra som hejar på att förminska, negligera och vinna diskussionen, som rasistkortet. Alla såna ord är liksom ingen substans, man kommer ingenstans utan argumenten är typ slut om man måste köra med förminskning och personliga påhopp.
Citera
2022-04-12, 09:38
  #149
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det var ingen som ansåg att vi skulle gå i allians med Ryssland när USA anföll Irak. (Och det skulle vi självklart inte.) Men nu anser EU- och NATO-trollen att vi måste gå i allians med USA/NATO bara för att Ryssland anfallit Ukraina.

Man skall hålla sig borta från de stora allianserna. Där dras man in i krig. Istället borde de svenska politikerna ställa mycket hårdare krav mot Ryssland, FN etc att detta krig upphör omedelbart och Ryssland drar sig tillbaka. Att gå med i NATO skapar bara kallt krig och fler motsättningar.

(Det hör inte riktigt till tråden. Men man skall inte stöda Ryssland eller USA. Man skall stöda Sverige och kritisera stormakterna när de gör fel, vilken av dem det än gäller.)

Det har inte funnits många rysstroll. Det har funnits de som motsätter sig kallt krig och hat.

Problemet är att Putin gärna ser kallt krig och hat, och det är det som driver andra nationer in i allianser.
Citera
2022-04-12, 09:50
  #150
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Men du kan inte ensidigt hitta på något om enbart Putin och plötsligt gå med i någon allians.
USA anföll Irak och Afghanistan och stödde rebeller i Syrien. Det är minst lika illa.

John Bolton är inte så trevlig heller. Obama krigade mycket. Trumps raid mot Iran. (Inga dödsoffer dock.)

Man är inte rysstroll för att man motsätter sig USA:s övergrepp i samma grad som de ryska övergreppen.

Nu är det väl ändå Putin som hittat på specialoperationen?
Citera
2022-04-12, 09:50
  #151
Avstängd
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Men du kan inte ensidigt hitta på något om enbart Putin och plötsligt gå med i någon allians.
USA anföll Irak och Afghanistan och stödde rebeller i Syrien. Det är minst lika illa.

John Bolton är inte så trevlig heller. Obama krigade mycket. Trumps raid mot Iran. (Inga dödsoffer dock.)

Man är inte rysstroll för att man motsätter sig USA:s övergrepp i samma grad som de ryska övergreppen.

Exakt så är det. De flesta här inne har knappast hela bilden framför sig. Märks tydligt när de argumenterar med order ryssjävlar, Putler, Pruttin, Dvärgen osv. Dvs obildade, styrd av msm och troligen bor i källaren hos mamma.
Citera
2022-04-12, 09:52
  #152
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johnth
Ryssland kommer snart vara klara med huvuduppgiften.

Är det att förlora kriget samt allt anseende inför hela världen?
Citera
2022-04-12, 09:53
  #153
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Nu är det väl ändå Putin som hittat på specialoperationen?
Och nog känns Ryssland som ett större hot att skydda sig mot i närområdet än Irak. Det räcker med att titta på en karta...
Putin eller Obama - pest eller kolera

Går man med någon av stormakterna dras man in i krig och konflikt. Det skall man hålla sig utanför.

Stormakterna samarbetar. Nu förösker Putin driva in oss i NATO.

Här har t.o.m. CNN en karta. Sju länder bombade bara under Obama vad jag kan se. Det skall man absolut inte gå med i.

https://edition.cnn.com/2014/09/23/p...bed/index.html

Det är man inget rysstroll som anser. Det är självbevarelsedrift.
__________________
Senast redigerad av wwr 2022-04-12 kl. 09:55.
Citera
2022-04-12, 09:56
  #154
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Går man med någon av stormakterna dras man in i krig och konflikt. Det skall man hålla sig utanför.

Stormakterna samarbetar. Nu förösker Putin driva in oss i NATO.

Här har t.o.m. CNN en karta. Sju länder bombade bara under Obama vad jag kan se. Det skall man absolut inte gå med i.

https://edition.cnn.com/2014/09/23/p...bed/index.html

Det är man inget rysstroll som anser. Det är självbevarelsedrift.

Du måste få in i din skalle att det är Ryssland som är hotet mot i princip alla övriga länder i Europa?
Och då i synnerhet dom baltiska och nordiska länderna.
Citera
2022-04-12, 09:59
  #155
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Du måste få in i din skalle att det är Ryssland som är hotet mot i princip alla övriga länder i Europa?
Och då i synnerhet dom baltiska och nordiska länderna.
Du försöker bara dela in världen i olika områden för att skapa kallt krig och fler konflikter.

Man måste motsätta sig övergrepp var de än begås. Man kan inte gå med USA som är lika dåliga som Ryssland. (USA har egentligen varit långt värre, men nu sker ett kraftig ryskt övergrepp.)

Nu måste man agera mot Ryssland, tidigare skulle man ha agerat mycket starkare mot USA.

man är absolut inte rysstroll som anser det.
Citera
2022-04-12, 09:59
  #156
Moderator
-Info-s avatar
Många har säkert också upptäckt att ryssarna ständigt ljuger. Men varför det? Vad vinner de på det?

Här tycker jag att de här två artiklarna förklarar det på ett bra sätt:

Citat:
Expert: Lögnerna är en viktig del av rysk krigföring
Vilseledning är en viktig del av rysk krigföring, säger Markus Göransson på Försvarshögskolan.

https://www.dn.se/varlden/expert-log...sk-krigforing/
Citat:
Därför ljuger Ryssland – trots att vi vet att de ljuger

https://www.dn.se/varlden/darfor-lju...att-de-ljuger/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback