2022-04-11, 15:05
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Ja, det kan inte vara lätt att sitta och försvara ett så vidrigt och klantigt skött krig som ryssarnas i Ukraina... Svårt att hitta seriösa och slagkraftiga argument gissar jag.

Har ni märkt av nån förändring bland rysstrollen på nätet den senaste veckan; är de fortfarande lika stöddiga eller börjar de krokna?

Berätta vad ni ser.
Citera
2022-04-11, 15:09
Medlem
Rysstrollen verkar i stort sett bara existera i era skeva skallar. Varför sprider du helt tomma konspirationsteorier som Sveriges regering och mediakår har fantiserat ihop?
Citera
2022-04-11, 15:12
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueballsBosse
Rysstrollen verkar i stort sett bara existera i era skeva skallar. Varför sprider du helt tomma konspirationsteorier som Sveriges regering och mediakår har fantiserat ihop?
Det jag menar med "rysstroll" är diverse ryssvänliga röster på nätet, inte nödvändigtvis såna som är anställda av Kreml.
Citera
2022-04-11, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Det jag menar med "rysstroll" är diverse ryssvänliga röster på nätet, inte nödvändigtvis såna som är anställda av Kreml.

Jaha, sorry. Missförstod dig isf.
Citera
2022-04-11, 15:26
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FriherrenAdron
Jag tror att många gläds över rensningarna i Butja och Borodyanka. Dessa segrar kan du aldrig ta ifrån Ryssland. Sen kan du kolla in hur sönderbombade ukrainska städer är innan du blir alltför stöddig. Mer kommer snart. 60k mannar är på väg.
Nu syftar jag inte på militär triumf, utan förmågan att verbalt/intellektuellt rättfärdiga denna perversa aggresion. Och om man är glad/stolt över Butja så är man nog bortom all räddning, och lär fortsätta sitt ryssvänliga svammel.
Senast redigerad av hvita.nhegrer 2022-04-11 kl. 15:29.
Citera
2022-04-11, 15:32
Medlem
joceks avatar
Det är kanske dumt att kalla alla som inte tycker att västs mer eller mindre kapitalistiska demokrati är det bästa som hänt för "rysstroll"; det finns ju de som hatar USA och allt det står för utan att nödvändigtvis hålla med om att Rysslands tendens att bomba bostadshus är en bra strategi.

De är så att säga negativa till båda styrelseskicken "Fascism" och "Demokrati". Man kanske kan kalla dem Anti-globalister?

Det är rätt lätt att se en avlönad "Putinist"; de eldar på med gish gallop överallt så att trådarna drunknar i spam och allt vettigt försvinner i bruset. En "nyttig idiot" kan även den utmärka sig, kanske ung och oerfaren eller lättpåverkad på andra sätt, ofta aningslös. På senare tid har nog många "nyttiga idioter" blivit omvända och förstått att Putin faktiskt är en tvättäkta fascist.

Så istället för att sätta etiketten "rysstroll" kanske man kan nyansera med "Putinist", "Nyttig Idiot", "Globalist" eller "Anti-Globalist".

Finns det fler förslag? Kanske t.o.m göra en webbsida med de olika etiketterna som man enkelt kan länka till för att förkorta diskussionen.
Citera
2022-04-11, 15:37
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jocek
Det är kanske dumt att kalla alla som inte tycker att västs mer eller mindre kapitalistiska demokrati är det bästa som hänt för "rysstroll"; det finns ju de som hatar USA och allt det står för utan att nödvändigtvis hålla med om att Rysslands tendens att bomba bostadshus är en bra strategi.

De är så att säga negativa till båda styrelseskicken "Fascism" och "Demokrati". Man kanske kan kalla dem Anti-globalister?

Det är rätt lätt att se en avlönad "Putinist"; de eldar på med gish gallop överallt så att trådarna drunknar i spam och allt vettigt försvinner i bruset. En "nyttig idiot" kan även den utmärka sig, kanske ung och oerfaren eller lättpåverkad på andra sätt, ofta aningslös. På senare tid har nog många "nyttiga idioter" blivit omvända och förstått att Putin faktiskt är en tvättäkta fascist.

Så istället för att sätta etiketten "rysstroll" kanske man kan nyansera med "Putinist", "Nyttig Idiot", "Globalist" eller "Anti-Globalist".

Finns det fler förslag? Kanske t.o.m göra en webbsida med de olika etiketterna som man enkelt kan länka till för att förkorta diskussionen.
Ok, vet inte riktigt vilket som är det optimala ordvalet/ettiketten här - men du säger att en del nyttiga idioter har blivit omvända - kan du ge nåt exempel på det?
Citera
2022-04-11, 15:38
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueballsBosse
Citat:

Visst finns det rysstroll. En del använder Google Translate för att sätta ihop sina inlägg. Det ser man på en del pinsamma översättningsmissar som ibland inträffar. Eftersom de inte kan ett ord svenska så ser de inte själva sina missar.

Dessa troll är inte heller så jätteintresserade av en debatt utan postar mest kopior av text som finns på TASS, RT och andra ryska statskontrollerade medier/sajter.

Troll är de. Utan tvekan. Men är de betalda? Det är svårare att säga.
Citera
2022-04-11, 15:39
Medlem
joceks avatar
Citat:
Ok, vet inte vilket som är det optimala ordvalet/ettiketten här - men du säger att en del nyttiga idioter blivit omvända - kan du ge nåt exempel på det?

Maggan, Sveriges statsminister, var typexempel på nyttig idiot som nu blivit omvänd.
Citera
2022-04-11, 15:40
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Visst finns det rysstroll. En del använder Google Translate för att sätta ihop sina inlägg. Det ser man på en del pinsamma översättningsmissar som ibland inträffar. Eftersom de inte kan ett ord svenska så ser de inte själva sina missar.

Dessa troll är inte heller så jätteintresserade av en debatt utan postar mest kopior av text som finns på TASS, RT och andra ryska statskontrollerade medier/sajter.

Troll är de. Utan tvekan. Men är de betalda? Det är svårare att säga.
Jag tror också såna existerar. Vissa trådar blir halvt fördärvade av deras spam.
Citera
2022-04-11, 15:45
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ja, det kan inte vara lätt att sitta och försvara ett så vidrigt och klantigt skött krig som ryssarnas i Ukraina... Svårt att hitta seriösa och slagkraftiga argument gissar jag.

Har ni märkt av nån förändring bland rysstrollen på nätet den senaste veckan; är de fortfarande lika stöddiga eller börjar de krokna?

Berätta vad ni ser.
Jag tror att många alltid tvivlat, men för dem handlar det inte om diskussion, det är ett jobb, de stärker kassan med att skriva skit åtta timmar, fem dagar i veckan.
Skriver lite skit, vilket fixar pengar till bröd, potatis, en korvbit och vodka, inget annat.
Citera
2022-04-11, 15:48
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Jag tror att många alltid tvivlat, men för dem handlar det inte om diskussion, det är ett jobb, de stärker kassan med att skriva skit åtta timmar, fem dagar i veckan.
Skriver lite skit, fixar pengar till bröd, potatis, en korvbit och vodka, inget annat.
Fast det finns nog även en mindre skara svenska skribenter som skriver ryssvänlig skit - och frågan är om de fortfarande tror på Putin och kriget?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in