2022-04-11, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teddyrosevelt
Det är jävligt enkelt och jag har aldrig begripit vilka fattiga riddare det är som tar med sig godis till en biograf. Tar ni med er mat till en restaurang också?

Varför betala överprisat för godis och dricka samt för kalla sega popcorn?

Inte nog med att man betalar dyrt för bio så måste man uthärda 15-20 minutet reklam innan för att nu krävas köpa deras dyra godis, löjeväckande.
Citera
2022-04-11, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fummelpummel
Är det något för dig att bli upprörd över? Du ska väl bara skita i vad folk gör. Sköt dig själv du.

jo jag menar att det är en del av själva upplevelsen att köpa en sån där fyrkantig popcornkartong . biogrfaen vill ju att man gör det oxå å inte behöva sitta bredvid nån jävel som prasslar och irriterar
Citera
2022-04-11, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Det är väl för fan bara att inte gå dit då? Måste du grina som en liten flicka för att reglerna de har inte passar dig?

Nej, jag är från ett land där avtalsfrihet råder. Där företag inte blir tvingade att tillmötesgå alla önskemål från lättkränkta fjollor.

Jag går inte dit. Men skulle jag göra det så skulle jag tagit med mig eget godis. Synnerligen efter detta förbud.
Och du verkar älska att anpassa dig efter alla förbud som finns utom bad eventuellt svensk lag säger i detta, vilket jag faktiskt inte vet.

Avtalsfrihet, krockar det med svensk lag så gäller inte det där avtalet.

Så du vet inget om hur det är att leva i förtryckande länder men gör ändå anspråk på att veta hur det är? Och försöker dessutom förminska den fascism som finns här. Som om det vore OK bara för att det finns värre platser än här.

Edit: Med tanke på din upprördhet så är det väl du som är en lättkränkt fjolla?
Senast redigerad av fummelpummel 2022-04-11 kl. 17:36. Anledning: EDIT
Citera
2022-04-11, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pbli
jo jag menar att det är en del av själva upplevelsen att köpa en sån där fyrkantig popcornkartong . biogrfaen vill ju att man gör det oxå å inte behöva sitta bredvid nån jävel som prasslar och irriterar

Dom säljer godispåsar också. Så nog lär du bli störd av prassel oavsett vart påsen är köpt.
Citera
2022-04-11, 17:36
Medlem
Duvlorts avatar
Hade gärna sett totalförbud mot all förtäring i salongerna.
Så svårt att stänga ute allt smaskande och ätande runt omkring, så jag går motvilligt på bio nuförtiden.
Dessa groteskt stora hinkar med grissvålar och popcorn tar ju aldrig slut.
Äter inte folk middag längre?
Citera
2022-04-11, 17:37
Medlem
LepraHunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eurovision4ever
En biofilm laggar inte eller saknar all form av support när det krånglar och har inte inkompetent personal som sysslar med bedrägerier... enligt mig iaf... men ser man på dessa sidor så verkar det tvärtom... Dessutom ser jag hellre på bio än Discoverys dyng-utbud...
Enligt mig laggar inte app-tv ett dugg, kolla din internetuppkoppling.

Jag har undvikit biopremiärer för att kolla på filmen när den dyker upp i någon av apparna, senast var det ”Matrix Resurrections” som var total dynga. Jag är oerhört nöjd över att kunna stänga av efter en halvtimme och kolla på något annat, på en biograf hade det känts som en ren förlustaffär rent tidsmässigt.

Biografen är dödligt sårad, om de inte uppfinner ett mervärde snarast blir det till att plocka ner duken.
Citera
2022-04-11, 17:37
Medlem
RickRozays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnatorp
För att inte uppvigla vill jag påtala att det är en strängeligen dålig idé att bära lösa kläder med stora fickor, som snackspåsar och halvlitersflaskor lätt ryms relativt obemärkta i.
Det kan anses oetiskt att göra så.

Du det skiter dom flesta i. Lol!

Citat:
Ursprungligen postat av FEDAM
Vem fan går ens på bio idag? Bättre bild, ljud och bekvämare hemma!

Vissa gillar upplevelsen att ha sett en grej "kollektivt".

Citat:
Ursprungligen postat av FEDAM
Ja. Bara att ta med sig en påse eller väska och lägga godiset och drickorna där.
Bion har ingen rätt att visitera folks tillhörigheter.
Däremot har dom rätt att avvisa.
Vem skyltar ens med tilltugget man har med sig in? Har alltid varit nojig för att nån tant ska "det där får inte du ta in!" och gömt det i jackan.
Mmm nu börjar man undra vilket snacks är lämpligast att smuggla in? Def små påsar chips. Drycka 50 cl inga problem. Popcorn blir nog svårt, gillar inte ändå och kanske en "sportflaska" med vatten som jag behöver för medicinska skäl"

Citat:
Ursprungligen postat av Big Boss
Samma regler på bio i usa. Där måste man smuggla in om man vill ha med egen dricka eller så.

I USA är läsken och popcorn billigare med två tredjedelar? Varför i helvete betala 99 kr för en "popcorn meny"?
Senast redigerad av RickRozay 2022-04-11 kl. 17:40.
Citera
2022-04-11, 17:40
Moderator
Maviels avatar
Jag går ganska ofta på bio med mina tonårsbarn. Det är ett nöje vi har. Vi har ju sett hur bion kämpat under pandemin, dels då den fick stänga helt och sen när den öppnade upp med restriktioner. Jag kan förstå till viss del att de försöker få in mer pengar. Det är ju inte ovanligt att evenemang meddelar att man inte får förtära medhavd mat och dryck hos dem. Sedan kommer de nog att få justera sina priser. På vissa biografer är godiset torrt och gammalt och då vill man knappast betala dyrt. Men tänker att det väl reglerar sig själv.
Citera
2022-04-11, 17:40
Medlem
Big Bosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RickRozay
Du det skiter dom flesta i. Lol!

Vissa gillar upplevelsen att ha sett en grej "kollektivt".

Däremot har dom rätt att avvisa.
Vem skyltar ens med tilltugget man har med sig in? Har alltid varit nojig för att nån tant ska "det där får inte du ta in!" och gömt det i jackan.
Mmm nu börjar man undra vilket snacks är lämpligast att smuggla in? Def små påsar chips. Drycka 50 cl inga problem. Popcorn blir nog svårt, gillar inte ändå och kanske en "sportflaska" för "medicinska skäl"

I USA är läsken och popcorn billigare med två tredjedelar? Varför i helvete betala 99 kr för en "popcorn meny"?

Ja det är generellt billigare med många saker där, även biobiljetter är billigare.
Citera
2022-04-11, 17:41
Medlem
Ska ärligt säga att jag inte trodde det var tillåtet, tills jag var på bio sist och en Hemmabutik runt hörnet.

Dyrt inklusive biljett? Verkligen. Men ur ett principiellt perspektiv är det ett fullt rimligt beslut. De ska trots allt go med minst och inte förlust.

Om ni alla efterlever detta kan de sänka priserna till mer rimliga sådana. Lite hönan och ägget kan man konstatera.
Citera
2022-04-11, 17:43
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kissfittan
Hade ingen aning om att det har varit tillåtet,
tveksamt om man törs gå på bio nu låter som att publiken består av ett gäng luffare.

Nej priset på bio borde höjas till 300kr, ta bort reklamen och se till att det är en paus mitt i filmen och alkoholservering.
Filmstaden verkar inte förstå vad folk vill ha.

Inför då också att alla som sitter på bion ska få en fjärrkontroll per person, så de kan pausa filmen när de ska gå på dass samt kunna snabbspola över tråkiga avsnitt! (Samt "mute-knapp" som funkar för att få tyst på störande övriga besökare).

-Tänk om det skulle kunna finnas en sådan uppfinning; så man kan äta eget godis, dricka egen öl, pausa vid dassbesök, byta film på studs om den visar sig vara tråkig.. Hade varit bra!

Hm.. Jag raljerar, men tänker "biografindustrin" möta hotet från filmsajter med att införa vinstbaserade regler, så gräver de sina egna gravar. Eventuell "bioupplevelse" får man bättre hemma med 75-tumsskärm i 4K och total frihet att välja både godis, dricka, SÄLLSKAP samt göra precis som man vill.
Citera
2022-04-11, 17:44
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Hade gärna sett totalförbud mot all förtäring i salongerna.
Så svårt att stänga ute allt smaskande och ätande runt omkring, så jag går motvilligt på bio nuförtiden.
Dessa groteskt stora hinkar med grissvålar och popcorn tar ju aldrig slut.
Äter inte folk middag längre?

Får man snusa på bion i din drömvärld? Skratta? Andas?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in