2022-04-11, 07:42
Medlem
Haha, vilket sjukt beslut, Nordkorea-varning!

Vem fan går ens på bio idag? Bättre bild, ljud och bekvämare hemma!
Citera
2022-04-11, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idumea
Haha, vad fan? Nej, det är klart att jag kommer fortsätta ta med mig godis och dricka till bion. Vad ska de göra, visitera mig? lol

Ja. Bara att ta med sig en påse eller väska och lägga godiset och drickorna där.
Bion har ingen rätt att visitera folks tillhörigheter.
Citera
2022-04-11, 07:48
Medlem
Man-At-Armss avatar
Jag tycker synd om personalen som säkert måste ta en jäkla massa konflikter med biobesökare. Som föräldrar med förväntansfulla småbarn med medhavd godis..
Brukar själv köpa på SF av ren lathet, fast tycker regeln är löjlig. Folk kommer väl börja smuggla. Filmstaden får börja använda sig av godishundar.
Citera
2022-04-11, 07:53
Medlem
meganegerdases avatar
Minns när man var yngre och gick på bio, då var ju hela grejen att gå till närliggande turkkiosk eller dagligvaruhandel med lågt kilopris på godis och köpa på sig som fan istället för att betala det groteska överpriset på biografen.

När man är vuxen och inte behöver vända på slantarna på samma sätt orkar man kanske inte med det, utan köper det man vill ha på biografen. Däremot om man ska gå hela familjen, då vet ej fan om man inte hade laddat med godis och dryck innan. Det är ända hundralappar att spara.

Jag tror att filmstaden kommer gå back på denna policy då de kommer förlora mer nettointäkter på att folk väljer bort bio då den sammanvägda upplevelsen blir för dyr än de kommer tjäna på att folk väljer att köpa godis på biografen istället för på stan.

Mycket märkligt beslut.
Citera
2022-04-11, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neatless
På deras hemsida står att läsa:

Pressansvarig har också kommenterat:

Kommer ni försöka smuggla in snacks ändå eller bita i det sura äpplet och betala deras överpriser?

Har dem rätt att visitera besökare eller hur ska de upprätthålla regeln?

Jag skulle bara vilja säga grattis till deras nya kostnader för de vakter som ska upprätthålla detta, och grattis till det tapp de kommer göra i biljettförsäljning när folk inser att ett normalt inslag av att besöka Filmstaden är att se och höra vakter högljutt bråka med slödder.

Respekten för auktoritet har kraschat i Sverige och det stöds från högsta ort, se bara på BLM-pisset.
Citera
2022-04-11, 07:55
Medlem
NysvenskenAbdullahs avatar
Stackars personal som nu tvingas agera poliser. Håller tummarna att det blir en snärt donna som kroppsvisiterar mig när jag smugglar in tilltugg via kalsongerna.
Citera
2022-04-11, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Behöver man ens äta och dricka under en film? Att dricka gör dessutom en pissnödig vilket tar bort behaget av att sitta och se filmen. Förstår inte detta behov att ständigt trycka in socker i kroppen!

Finns ju biografer där mat och dryck är en del av konceptet:
https://biografspegeln.se/#/content/19
Citera
2022-04-11, 07:57
Medlem
Big Bosss avatar
Samma regler på bio i usa. Där måste man smuggla in om man vill ha med egen dricka eller så.
Citera
2022-04-11, 07:57
Medlem
Jordgubbes avatar
Trodde alla visste (är en gammal "sanning") att biograferna tjänar sina pengar på godis och läsk, inte på filmerna där marginalerna är avsevärt tuffare. Nån får gärna gå in i deras årsredovisning och kolla i vilken grad det stämmer. Frågan är snarare varför man måste äta godis till filmen.
Citera
2022-04-11, 07:58
Medlem
Var väl filmstaden som valde införa vaccin pass förut? Många som bryr sig och ger support till sådant val?

De verkar suga av USA rejält, har för mig i USA och många andra länder haft likadant angående medtag.

Kan inte minnas senast jag var på filmstaden, men inte närmaste 8 åren åtminstone, och då var alternativ för på godis väldigt tunt, inte alls många sorter och såg inte populärt att handla från så kan tänka mig relativt dåligt godis till överpris. Åtminstone får man hoppas då de fixar mer sorter och håller det fräscht och blir bättre än t.ex Hemmakväll, men tvekar.
Citera
2022-04-11, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imaloser
Biografer måste ju verkligen vara nära att konka landet runt nu så desperata som de börjar bli. Inte ska man locka folk med billigare biljetter eller liknande utan man ska skapa strängare regler och gästen ska känna sig lurad och rånad. Biljetter är ju bisarrt dyra för de flesta filmer. Nä, blir nog att sluta gå på bio helt enkelt. Inget man kommer sakna som det ser ut idag.
Exakt!

Detta blir ju döden for biograferna som det sett ut innan... De skulle kunna höja biljettpriset till det dubbla om de hade en mycket mer exklusiv upplevelse, nu är det ju helt idiotiskt...

När folk blir tvungna att betala 150 för en biljett och lika mycket för godis för att trängas med random idioter... Så sitter man ju hellre hemma i sin egen soffa, storbildsskärm, bra ljud, hur mycket snacks man vill, slipper idioter, oändligt utbud osv...
Citera
2022-04-11, 08:01
Medlem
Man-At-Armss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meganegerdase
Minns när man var yngre och gick på bio, då var ju hela grejen att gå till närliggande turkkiosk eller dagligvaruhandel med lågt kilopris på godis och köpa på sig som fan istället för att betala det groteska överpriset på biografen.
Tänkte också på det. Det gällde att skynda sig till kiosken/affären då biobesökare valfärdade dit innan föreställningen började.

Ibland handlar det även om utbudet. Det är bättre godisutbud på hemmakväll än på filmstaden, exempelvis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in