2022-04-11, 15:07
Medlem
YoloSwag420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stizze1
rysshatet här Ryssland själva skapat ,, egentligen borde vara mer sånt, med tanke vad Dan Putin håller på med,,
De enda som sympatiserar med Rysshororna förutom dem själva är fattiga, lågutbildade och hjärntvättade slödder.
Citera
2022-04-11, 15:08
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Med vilka argument ska du övertyga ukrainarna att börja älska Ryssland nu?
Halva landet gör redan det mer eller mindre. Innan 2014 var det inte så illa har jag hört. Genom en ökad förståelse för varför Ryssland gick in så kan hatet dämpas en del.
Citera
2022-04-11, 15:08
Medlem
Citat:
Det är är så trött. Det finns nazifäbless även i förband på rysk sida.

Men att av den anledningen hävda att endera landet är nazistiskt är befängt. Ok att Ryssland på flera sätt kan betecknas fascistiskt, men men
Fast Ukraina har ju tagit upp nazisterna i sin militär och gör ingen hemlighet av det. Nazisterna är ju helt öppna med vad de är och Zelensky säger att ”de är vad de är”. Ukraina är unikt i världen med att ha omfamnat nazister i sin statsapparat, och har nazistiska folkhjältar som Bandera med nyligen resta statyer av honom.

Man kan tycka illa om Ryssland, men fyfan vad korkad och moraliskt korrupt man är om man försöker släta över den utbredda nazismen i Ukrainazi. Erkänn bara vilket rövhål Ukraina är, man behöver inte stå på Rysslands sida för det.
Citera
2022-04-11, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Det finns fler nazister i Ryssland än i Ukraina! Är,det ok då att invadera Ryssland?
Jag vet inte hur du fick ihop det där.
Citera
2022-04-11, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laxrulle
”We will stop at our historical borders”
Jaha några länder till då

Nej, inte alls. De historiska gränserna borde innebära att Finland återfår Petsamo och Karelska näset. Och att Tyskland återfår Ostpreussen. Och Polen återfår Lemberg/Lvov/Lwow/Lviv (vad nu Ukraina tycker om det). Eller ska den Habsburgska monarkin återuppstå, kanske? Fast Putin kanske tänkte på läget efter WW2. I så fall hamnar gränsen mitt i Tyskland.....
Citera
2022-04-11, 15:10
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Halva landet gör redan det mer eller mindre. Innan 2014 var det inte så illa har jag hört. Genom en ökad förståelse för varför Ryssland gick in så kan hatet dämpas en del.

Haha ja jesus du. Helt verklighetsfrämmande.
Citera
2022-04-11, 15:12
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Det är svårt att hitta belägg för nazism i Wagnergruppen. Därmed inte sagt att det inte finns. Källor vore nice. Det jag hittar verkar mest vara lösa antaganden. Nazisterna i Ukraina är mer väldokumenterade.

Det finns inga "nazister" på någon sida

Jag har har redan förklarat varför säkert 100 gånger i denna tråd men folk verkar vara tröga.
Citera
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Då kanske Belarus borde ta sig en liten funderare. Ska de fortsätta hora ut sitt land till barnamördarna i Putler-regimen, eller säga upp all vänskap med dessa.

Valet är ju ganska enkelt. Antingen ansluter man sig till den civiliserade världen eller den ryska misären.

Tror inte att Belarus har så mycket val när de horar ut sitt territorium, men det faktum att de inte aktivt har gått in i kriget eller bidragit med trupp talar väl för att Lukashenko inte riktigt tror på Putins krig och försöker spela dubbelspel så gott det går.
Citera
Medlem
Citat:
Jag tycker vi borde försöka dämpa hatet på båda sidor av konflikten. Den väg som väst slagit in på nu med ohämmad ryssnoja är inte konstruktiv.
om man börjar i rätt ände lär det rätta till sig med rysshatet,, till ex,, Putin slutar upp med att kalla ukrainarna för narcomaner , nazister etc, o därefter backar ut ur Ukraina,, men sån förödelse som Putin åstadkommit i Ukraina glömmer befolkningen inte på flera generation, men det är ju något oerhört omodernt med Putins stormakts drömmar, Sverige lade såna ideal åt sidan på 1700talet , men i skärgårdsområdena kring Stockholm minns jag ryss skräck som fanns när jag var grabb, ryssen gick över isen nån gång 1700/1800talet i brände alla byggnader de kunde, så det finns inga riktiga gamla hus, för ryssen brände ner allt,, så man kan säga det är en gammal rysk tradition som Putin för vidare, finns alltså fog att tycka illa om Ryssland
Citera
Avslutad
Citat:
Jag tycker vi borde försöka dämpa hatet på båda sidor av konflikten. Den väg som väst slagit in på nu med ohämmad ryssnoja är inte konstruktiv.
Dina och dina gelikars inlägg har fått mitt rysshat att öka exponentiellt. Er taktik fungerar inte, tråkigt va?
Senast redigerad av jonkebonke 2022-04-11 kl. 15:15.
Citera
2022-04-11, 15:13
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Haha ja jesus du. Helt verklighetsfrämmande.
Snarare massmediafrämmande. Ukraina är väldigt splittrat mellan öst och väst. Jag antar att det inte nämns i västerländsk media, för att ge en bild av ett enat Ukraina mot den onde ryssen.
Citera
2022-04-11, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Jag vet inte hur du fick ihop det där.
Det håller jag för troligt,,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto