2022-04-11, 15:02
Medlem
Sgt.Blands avatar
Detta verkar vara en ny film som visar på sjukt träffsäkert artilleri från UAF. Vilka förluster Röda Armén gör alltså, otroligt.

https://twitter.com/TheDeadDistrict/status/1513497416850460673
Citera
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stizze1
rysshatet här Ryssland själva skapat ,, egentligen borde vara mer sånt, med tanke vad Dan Putin håller på med,,
Jag tycker vi borde försöka dämpa hatet på båda sidor av konflikten. Den väg som väst slagit in på nu med ohämmad ryssnoja är inte konstruktiv.
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Jag skulle önska att så inte vore fallet men tyvärr använder de här paramilitärerna mycket symbolism från Tredje Riket för att rättfärdiga rysshatet.

Det är är så trött. Det finns nazifäbless även i förband på rysk sida.

Men att av den anledningen hävda att endera landet är nazistiskt är befängt. Ok att Ryssland på flera sätt kan betecknas fascistiskt, men men
Citera
2022-04-11, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Den naziberyktade SS Wagner som strider för Ryssland

Det är svårt att hitta belägg för nazism i Wagnergruppen. Därmed inte sagt att det inte finns. Källor vore nice. Det jag hittar verkar mest vara lösa antaganden. Nazisterna i Ukraina är mer väldokumenterade.
Citera
2022-04-11, 15:03
Medlem
tenebriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Har tänkt lite på en sak.

Varför skyltar världen så mycket med sina vapenleveranser till Ukraina? Varför kan vi läsa på Internet att britterna skickar luftvärn och sjömålsrobotar, eller att USA skickar drönare?.. Ur en taktisk synvinkel verkar det helt ologiskt.

Typ "Hallå där Kremlin! Nu ska Ukraina få det här och det här. Bäst att ni gör er redo."

Eller får vi bara se en liten del av det som skickas? Är skyltandet egentligen bara rökridåer för större och tyngre vapen?

Svårt att dölja i demokratiska länder. USA håller på att baxa en ny lend-lease act genom representanthuset. Det är öppen info samtidigt som signalvärdet också är enormt, Ukraina kommer vara otroligt välbeväpnade mot de 60000 ryska mongon Putin skickar för att avsluta sin fars för 9:e maj
Citera
2022-04-11, 15:04
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Detta verkar vara en ny film som visar på sjukt träffsäkert artilleri från UAF. Vilka förluster Röda Armén gör alltså, otroligt.

https://twitter.com/TheDeadDistrict/status/1513497416850460673
Gamla bilder från Kyiv, men likafullt trevliga att se.
Citera
2022-04-11, 15:05
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Jag tycker vi borde försöka dämpa hatet på båda sidor av konflikten. Den väg som väst slagit in på nu med ohämmad ryssnoja är inte konstruktiv.

Med vilka argument ska du övertyga ukrainarna att börja älska Ryssland nu?
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Bilder från Luhansk, mer ryskt skrot.

https://mobile.twitter.com/TheDeadDistrict/status/1513502021428600833
Citera
Medlem
Tuors avatar
Det är helt otroligt att Putin fortfarande är vid liv. Jag tror inte ett ögonblick på att Putin har så mycket makt.

Det är givetvis globalistmaffian som håller honom vid liv för att kriget inte ska ta slut. Det finns en globalistisk plan med det här kriget.

Frågan är bara om Putin är med på det hela eller inte.
Citera
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Det är svårt att hitta belägg för nazism i Wagnergruppen. Därmed inte sagt att det inte finns. Källor vore nice. Det jag hittar verkar mest vara lösa antaganden. Nazisterna i Ukraina är mer väldokumenterade.
Det finns fler nazister i Ryssland än i Ukraina! Är,det ok då att invadera Ryssland?
Citera
2022-04-11, 15:06
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenebris
Svårt att dölja i demokratiska länder. USA håller på att baxa en ny lend-lease act genom representanthuset. Det är öppen info samtidigt som signalvärdet också är enormt, Ukraina kommer vara otroligt välbeväpnade mot de 60000 ryska mongon Putin skickar för att avsluta sin fars för 9:e maj
Är det helt säkert? (fetmarkerade)

Jag hoppas du har rätt, men senast igår läste jag att Ukraina säger sig behöva betydligt mer vapen än i nuläget för att effektivt kunna trycka tillbaka den ryska mördarmakten.
Citera
2022-04-11, 15:07
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Gamla bilder från Kyiv, men likafullt trevliga att se.
Har inte sett den förr. Man fattar inte varför man lägger upp gamla filmer. Svårt att hitta tillförlitliga källor alltså. Aja, man förstår nu varför Röda Armén tog till sjappen där då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in