2022-04-11, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nilsson24
Tattar-beteende ju att ta mig sig egen snacks till bion. Har aldrig fattat de som gör det...
Är det verkligen så svårt att förstå att man inte vill betala tre gånger mer än nödvändigt för ett litet utbud godis? Är det en så stor del av upplevelsen att köpa överprissatt godis ur ett dåligt utbud?
Citera
2022-04-11, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahre30
Det är väl bara invandrare och wt som tar med eget? Brukar låta barnen välja fritt på bion...

Är det inte så att blattarna förstör för alla andra ? Allt ändras i takt med att fler invandrare inte kan bete sig

Nja, det har väl med vanligt hyfs och uppfostran att göra. Blatte eller ej. Finns säkert många ouppfostrade slynglar på hela blatte-skalan. Från värste svennen till fresh off the boat Ali.
Citera
2022-04-11, 14:42
Medlem
Frontlinjens avatar
Hade de varit smarta hade de ansökt om utskänkningst
tillstånd istället för att bråka. En kall öl hade förhöjt bioupplevelsen för de flesta. De kan säkert ordna så att halva salongen är serveringsområde, halva inte.
Citera
2022-04-11, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fummelpummel
Det är svensk lag som gäller. Inte dina oskrivna regler. Ska du sätta agendan för hur folk ska uppföra sig med din syn på vad du tycker är hyfsat eller ohyfsat så kan det där dras in i absurdum. Är du en självutnämnd diktator?

Det är inte ”mina” oskrivna regler. Det är oskrivna regler som har tillkommit efter hundratals om inte tusentals år av civilisation och interaktion mellan människor.

Men den logiken så kan vi direkt här och nu stryka alla normer, oskrivna lagar och regler och strikt och endast använda lagboken i alla situationer.

Låter det som ett fint samhälle att leva i?
Citera
2022-04-11, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BillClintonsCigarr
Det är inte ”mina” oskrivna regler. Det är oskrivna regler som har tillkommit efter hundratals om inte tusentals år av civilisation och interaktion mellan människor.

Men den logiken så kan vi direkt här och nu stryka alla normer, oskrivna lagar och regler och strikt och endast använda lagboken i alla situationer.

Låter det som ett fint samhälle att leva i?

I grund och botten är det de som gäller.
Citera
Medlem
Den civiliserade österrikaren vs. den amerikansk-vulgära bioupplevelsen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin
Det är som med alla offentliga inrättningar numer. Biograferna liknar mer picknickplatser för kebabätande kaosmänniskor. Likaså badhus och badplatser är omöjliga att besöka nu förtiden. Det ska förtäras mat överallt och spelas hög musik. Det är äckligt att höra människor slaska och smaska när man vill se en film eller supa och grilla på allmänna badplatser när man vill läsa en bok och bara njuta.

Håller med... Här i stan där jag bor delade man förut uppgång och entré med Burger King... man kan ju räkna ut med det man sitter på vad folk hade med sig in... idag ligger det i en galleria... Man kunde lätt tagit med sig en take away från kinarestaurangen på bion häromdagen. Jag tror de som skriker värst är de som aldrig går på bio eller andra evenemang... Eller så är Flashback-folk generellt rena rebeller mot allt i samhället... "ingen bestämmer vad jag ska göra"... nej men stå utanför och glo då... sup och se bio hemma om det känns trevligare för dig...

Sen kan man ju oxå tycka tajmingen är dålig... Bion har nyss öppnat efter en pandemi med tomgång o så skrämmer man bort folk. Tyvärr kostar det en del att gå på bio idag det medges men det mesta kostar idag... Idrottsevenemang har (troligen pga alkoholförsäljningen) även idag liknande restriktioner. Du får inte ta med läsk eller dricka osv in i fotbollsarenor eller ishallar. Sen finns det de som gör det eller försöker, men då får man även där stå sitt kast... Du kan bli avvisad från alla ställen som har serveringstillstånd pga reglerna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rritt
Är det verkligen så svårt att förstå att man inte vill betala tre gånger mer än nödvändigt för ett litet utbud godis? Är det en så stor del av upplevelsen att köpa överprissatt godis ur ett dåligt utbud?

Det är samma sak på ett kafé. En jävla Mazarin kostar lika mycket om inte mer än ett 6-pack mazariner på ICA men inte fan tar man med sig ett sånt in på ett kafé och beställer en kaffe bara?
Citera
2022-04-11, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frontlinjen
Hade de varit smarta hade de ansökt om utskänkningst
tillstånd istället för att bråka. En kall öl hade förhöjt bioupplevelsen för de flesta. De kan säkert ordna så att halva salongen är serveringsområde, halva inte.

Det hade varit enklare... Men då hade de absolut varit tvingade att ha dessa restriktioner oavsett
Citera
2022-04-11, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke
Endast polis får göra detta, och endast om skälig misstanke om brott finns eller för att upprätthålla säkerhet t ex på flygplatser, men det gäller absolut inte på biograferna!

Går du på ishockey eller fotboll ofta? Jag är inte polis... jag får visitera
Citera
2022-04-11, 14:47
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Att detta skapar så stor kalabalik på Flashback, förstår inte hur folk ens orkar handla snacks i förväg på annat håll! Vill man ha med sig någon alkoholhaltig dryck så tas den givetvis med hemifrån, svårt att köpa där, men popcorn och godis?...

Citera
2022-04-11, 14:47
Medlem
SpencerPratts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Hurså, bli du kåt på fetton? Jag äter inte godis och är ganska vältränad icke-bög, så du får leta vidare.

Jag vet inte varför du kom in på kåthet i den här diskussionen men tack för att du bekräftade mina misstankar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in