2022-04-11, 13:47
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Filmstadens ledningsmöte:
- "Jahopp, vi har haft en nedåtgående trend i antalet biobesökare de senaste åren, vad gör vi?"
- "Vi skulle kunna förbjuda besökarna att få ta med sig eget godis(?)"
- "Genialiskt!"

Spot on. Samma sak med taxibranschen. Taxi Stockholms ledningsmöte:
- Vi tappar allt fler kunder till uber för att de är billigare och lättare att beställa. Vad gör vi?
- Vi skulle kunna höja priserna och ta in mer kass personal som inte hittar i Stockholm?
- Genialiskt!
Citera
2022-04-11, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ariskaprinsessan
Jag bojkottar biofilmer tills man slutar trycka upp sin aktivism i mitt ansikte.

Jag förstår ändå att man inte vill att ungarna ska springa in på ICA och köpa godis för att sedan sitta och snaska på det i biosalongen. Det är enorma pengar man går miste om där. Det är en rimlig regel att införa ur ett kapitalistiskt perspektiv.

Bojkottar du idrottsevenemang som fotboll och ishockey då oxå? Samma regler där i grunden.... dock kanske inte när det gäller godis etc... Där kan man även skylla på serveringstilstånd som gör att du inte får ta med externa grejer.... Så att regeln finns på andra ställen är inget nytt för besökare.

Även om biopersonalen är få så kan de tillkalla vakt precis som vid andra situationer... Så skulle någon bli påkommen lär de bli utslängda utan möjlighet till pengar tillbaka... och DET vore väl tråkig upplevelse??
Citera
2022-04-11, 13:51
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Hur lång tid innan de backar? Det känns som om de får extremt mycket badwill när det listas på i princip alla nyhetsmedier...
Citera
2022-04-11, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Hehehe jag läste om när Herman Lindqvist var på kabukuteater i Japan. Där hade folk med sig både lunch och middag in till bänkarna eftersom teatern tog flera timmar och folk ringde på mobilen och pratade med varandra osv under teaterns gång. Om Filmstadens ledning hade ägt det stället hade de fått dåndimpen och avgått direkt.

Fy fan vad vidrigt. Folk är grisar. Man vill inte ha deras stinkande mat där.
Citera
2022-04-11, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke
Men det är bara en myt! Det är inte förbjudet!

Svensk lag gäller. Arrangörer kan ha mjuka regler men det är frivilligt att efterleva dem.

Jag har varit på massa festivaler, konserter, finlandsfärjor etc där det står att man inte får ha med mat men vakterna bara ler när folk kommer med mat från McDonalds eller thaivagnen utanför. (Däremot får du inte ha med dig alkohol, inte pga arrangörens regler utan alkohollagen)
Bra koll du har...

En privat aktör kan såklart sätta vilka regler den vill så länge det inte diskriminerar någon. Skulle du gå in med godis och de nekar dig har du ju ingen rätt att kliva in ändå förstår du väl?
Citera
2022-04-11, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byxfucker
Det var inte det jag skrev. Men om du ska hämta upp en pizza från en pizzeria så kan du lika gärna köpa en dricka från butiken på vägen hem.

Att ta med sig en dricka hemifrån till en restaurang är ohyfsat, men när det gäller biografer kunde jag inte bry mig mindre om folk vill ta med sig en hel hamburgermeny.

Men den jämförelsen blir ju skev. Du drar ju inte förbi bion och hämtar upp en DVD och drar hem. Du tittar på filmen i deras lokaler så då köper du ditt tilltugg av dom precis som du inte skulle ta med dig en dricka utifrån till en pizzeria och sitta och äta pizzan i deras lokaler utan du skulle köpt en burk med din pizza.

Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Ja, alla gör ju det?

Se ovan.
Senast redigerad av BillClintonsCigarr 2022-04-11 kl. 14:05.
Citera
2022-04-11, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Inte du som bestämmer varför folk går dit.

Nej det är logiken som bestämmer det.
Citera
2022-04-11, 14:07
Medlem
Slutade själv gå på bio när en biljett kostar mer än att köpa/streama filmen samt man har nästan lika bra biorum hemma som på Imax men man slipper allt mena/WT-pack som tror att de är på ett zoo. Så det här gör bara att chansen för mig att gå på bio blir ännu mindre.
Citera
2022-04-11, 14:09
Medlem
SpencerPratts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Inte du som bestämmer varför folk går dit.

Med tanke på det dryga svaret så antar jag att du går på bio för att trycka i dig godis? Hur jävla fet är du?
Citera
2022-04-11, 14:11
Medlem
Finns en aspekt jag inte ser i tråden efter litet snabbt läsande.

Dricka spills, godispåsar "tappas" etc etc. Kort och gott, förtäringen medför en kostnad för biografen.

Därför är det förståeligt att man vill ha in förtjänst på förtäringen också.

Särskilt om inte biljettpriset ger så mycket.

Sedan kan jag hålla med om att priset man har kan förefalla litet högt.

Men då vet man inte hur mycket städ+ underhåll kostar heller.
Citera
2022-04-11, 14:13
Medlem
Tattar-beteende ju att ta mig sig egen snacks till bion. Har aldrig fattat de som gör det...
Citera
2022-04-11, 14:14
Medlem
argaangelicas avatar
Förbudet är förståeligt men undantag behöver ju införas. Dels medicinska skäl, som diabetiker och religiösa skäl, dom som fastar under dagen och behöver äta kväll/natt typ. Är läsken och godiset viktigare än filmen liksom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in