2022-04-10, 21:06
  #7861
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Vart har TAA rötter i från? Mörk och har just nu en riktig afrikansk frisyr i mitt tycke. Blandat?
Citera
2022-04-10, 21:30
  #7862
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Var väl tur att det var Fabinhos som satte dobbarna i sin motståndare annars hade det varit ett jävla gnäll här inne om det och konspirationer om att Taylor hatar Liverpool. Han kanske glömde just den delen när han steg in på Etihad idag?

Om jag sett rätt på Spelschemt nu så har väl City två potentiella minor kvar. Wolves och West Ham borta. Resten känns som givna segrar.

Liverpools schema ser braa ut med alla svårare matcher hemma. Kan dock se Spurs vara ett eventuellt tapp med Conte som tränare nu. Plockade City borta exempelvis och har bra form. Newcastle och Southampton borta. Bör vara segrar men mitt i tufft schema vem vet. Villa borta räknas såklart inte med av klar anledning. Men visst hade det varit kul om Slippery Steve hade strulat bort ännu en ligatitel för sitt Liverpool.

Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Evertons chanser att hänga kvar ökade idag då Burnley förlorade mot Norwich.

Sen är det ju hur tydligt som helst att Liverpool är bättre än City. Visserligen bara 1-1 nu men detta kommer Pool att ta över 38 matcher, inget snack.
"Gäsp". Ditt trollande och uppepande är uppe på Generalen nivå numera. Vilka var det du trodde vinner ligan igen? Nej du behöver inte svara. City med favör i princip i varje statistiskt moment efter matchen. Spelet på planen var väl helt jämnt. Liverpool klart bättre får du inte med dig speciellt många på. Sällan man ser en supporter vara mer oroad över sin rivals eventuella framgång, än sin egens klubbs eventuella överlevnad.
Citera
2022-04-10, 22:36
  #7863
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Vart har TAA rötter i från? Mörk och har just nu en riktig afrikansk frisyr i mitt tycke. Blandat?

Mulatt. På svarta sidan är hans förfader nån neger som kom till Liverpool för läääängesen. Liverpool hade ett av de första svarta communitiesen i England.
Citera
2022-04-10, 22:43
  #7864
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Var väl tur att det var Fabinhos som satte dobbarna i sin motståndare annars hade det varit ett jävla gnäll här inne om det och konspirationer om att Taylor hatar Liverpool. Han kanske glömde just den delen när han steg in på Etihad idag?

Om jag sett rätt på Spelschemt nu så har väl City två potentiella minor kvar. Wolves och West Ham borta. Resten känns som givna segrar.

Liverpools schema ser braa ut med alla svårare matcher hemma. Kan dock se Spurs vara ett eventuellt tapp med Conte som tränare nu. Plockade City borta exempelvis och har bra form. Newcastle och Southampton borta. Bör vara segrar men mitt i tufft schema vem vet. Villa borta räknas såklart inte med av klar anledning. Men visst hade det varit kul om Slippery Steve hade strulat bort ännu en ligatitel för sitt Liverpool.


"Gäsp". Ditt trollande och uppepande är uppe på Generalen nivå numera. Vilka var det du trodde vinner ligan igen? Nej du behöver inte svara. City med favör i princip i varje statistiskt moment efter matchen. Spelet på planen var väl helt jämnt. Liverpool klart bättre får du inte med dig speciellt många på. Sällan man ser en supporter vara mer oroad över sin rivals eventuella framgång, än sin egens klubbs eventuella överlevnad.
Det svåra är nog att hålla koncentrationen och leverera samtida som CL & FA rullar på, man måste värdera varje match vilken uppställning som räcker för vinst. Likadant för Liverpool men som också behöver ta in poäng.
Citera
2022-04-11, 18:46
  #7865
Medlem
Generalanderssons avatar
Efter mitt tycke, så säkrade Man City ligatiteln i går. Ser på det som ganska så osannolikt att de skulle gå miste om poäng i de kvarstående omgångarna, jag tror de kommer att göra rent bord i samtliga av deras resterande matcher.

Så det går mot att jag får rätt i mina antagelser om vilka lag det blir som slutar 1-4

Som neutral, så får ju tycka att Liverpool hade turen på deras sida vid ett flertals tillfällen under matchen i går. Tycker även att både Thiago och Fabinho hade förtjänat att få rätt kort p g a deras handlingar.
__________________
Senast redigerad av Generalandersson 2022-04-11 kl. 18:49.
Citera
2022-04-11, 20:35
  #7866
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Efter mitt tycke, så säkrade Man City ligatiteln i går. Ser på det som ganska så osannolikt att de skulle gå miste om poäng i de kvarstående omgångarna, jag tror de kommer att göra rent bord i samtliga av deras resterande matcher.

Så det går mot att jag får rätt i mina antagelser om vilka lag det blir som slutar 1-4

Som neutral, så får ju tycka att Liverpool hade turen på deras sida vid ett flertals tillfällen under matchen i går. Tycker även att både Thiago och Fabinho hade förtjänat att få rätt kort p g a deras handlingar.
Du glömmer lite saker, CL & FA pågår samtidigt och du kan omöjligt mönstra förstaelvan varje gång.
Extremt svårt att vara så fokuserad i varje match 2 gånger i veckan under drygt månads tid.
City går mer för CL än liga, nu ska de till Madrid och går de vidare ska de troligen dit igen. Så 7 PL, 1-2 FA & 1-4 CL matcher kvar..
Det räcker alltså att City spelar oavgjort i 1 match. Sen kan bli så att Liverpool tar 94 p och ändå bli 2:a 😬 sjukt egentligen, som jag skrev igår har City tagit 338 p & Liverpool 337 p sedan 2018, tror du att den blir så stor skillnad på 7 matcher?
Citera
2022-04-11, 21:25
  #7867
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Var väl tur att det var Fabinhos som satte dobbarna i sin motståndare annars hade det varit ett jävla gnäll här inne om det och konspirationer om att Taylor hatar Liverpool. Han kanske glömde just den delen när han steg in på Etihad idag?

Om jag sett rätt på Spelschemt nu så har väl City två potentiella minor kvar. Wolves och West Ham borta. Resten känns som givna segrar.

Liverpools schema ser braa ut med alla svårare matcher hemma. Kan dock se Spurs vara ett eventuellt tapp med Conte som tränare nu. Plockade City borta exempelvis och har bra form. Newcastle och Southampton borta. Bör vara segrar men mitt i tufft schema vem vet. Villa borta räknas såklart inte med av klar anledning. Men visst hade det varit kul om Slippery Steve hade strulat bort ännu en ligatitel för sitt Liverpool.


"Gäsp". Ditt trollande och uppepande är uppe på Generalen nivå numera. Vilka var det du trodde vinner ligan igen? Nej du behöver inte svara. City med favör i princip i varje statistiskt moment efter matchen. Spelet på planen var väl helt jämnt. Liverpool klart bättre får du inte med dig speciellt många på. Sällan man ser en supporter vara mer oroad över sin rivals eventuella framgång, än sin egens klubbs eventuella överlevnad.

Jag hoppade inte i konspirationsbåten gällande Taylor, men tyckte det var märkligt att förbundet exponerade sig för risken med en domare född i Manchester-området. Om Taylor dömt fördelar för City hade de fått kritik, om han dömt för Liverpool detsamma.

Nu var han bara dålig. Thiagos uteblivna gula vilket var helt sanslöst och gav Thiago en chans till att dela ut en till yellow-card-challenge minuten efter (nej, inget gnäll på att det borde varit andra gula. Thiago hade givetvis aldrig gjort den tacklingen med ett gult.). Hörnan som hela världen såg som blev inspark. Två enkla beslut som blev fel, som var av det större slaget.

Blir glad om vi fortfarande har ett titelrace om 2 veckor. Liverpool ska möta både United och Everton hemma som båda kommer vara motiverade att döda LFCs titelchanser, medan City bör rulla över Brighton och Watford under tiden. Jaja, spela ner förväntningar osv, men jag blir mycket förvånad om City tappar i de matcherna - inte förvånad om Liverpool tappar pinnar på sina två.

Annars får vi ju en repris på gårdagens drabbning redan till helgen, neutral mark denna gång. LFC måste upp både en och två nivåer om de vill vara bättre laget. Igår var de numret mindre. Ovanligt att se, van vid att LFC är bättre laget mot alla de möter, även om de inte alltid får resultatet. Men City var heta, KdB på spelhumör. Antar att man ska credda City när spelare som Fabinho och VvD inte ser bra ut, istället för att såga LFC. Kryss på Etihad är ju inget att skämmas för, även om det ur titelrace-synpunkt hade varit önskvärt med 3p.

Förvånad att Mané får så positiva recensioner. Såg ut att glida runt på ett bananskal hela första halvlek. Fint mål såklart, men tyckte inte han hade en särskilt bra dag.

Nej, Zebrans ständiga jinxar är lite tröttsamma. Deltar inte i diskussionen aktivt men gör små drivebys och är alltid "100% säker på att Liverpool vinner". Haha, "hur tydligt som helst att Liverpool är bättre" när de turligt får med sig ett kryss. Visst, vi säger så, herr Zebra.
Citera
2022-04-11, 21:59
  #7868
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Jag hoppade inte i konspirationsbåten gällande Taylor, men tyckte det var märkligt att förbundet exponerade sig för risken med en domare född i Manchester-området. Om Taylor dömt fördelar för City hade de fått kritik, om han dömt för Liverpool detsamma.

Nu var han bara dålig. Thiagos uteblivna gula vilket var helt sanslöst och gav Thiago en chans till att dela ut en till yellow-card-challenge minuten efter (nej, inget gnäll på att det borde varit andra gula. Thiago hade givetvis aldrig gjort den tacklingen med ett gult.). Hörnan som hela världen såg som blev inspark. Två enkla beslut som blev fel, som var av det större slaget.

Blir glad om vi fortfarande har ett titelrace om 2 veckor. Liverpool ska möta både United och Everton hemma som båda kommer vara motiverade att döda LFCs titelchanser, medan City bör rulla över Brighton och Watford under tiden. Jaja, spela ner förväntningar osv, men jag blir mycket förvånad om City tappar i de matcherna - inte förvånad om Liverpool tappar pinnar på sina två.

Annars får vi ju en repris på gårdagens drabbning redan till helgen, neutral mark denna gång. LFC måste upp både en och två nivåer om de vill vara bättre laget. Igår var de numret mindre. Ovanligt att se, van vid att LFC är bättre laget mot alla de möter, även om de inte alltid får resultatet. Men City var heta, KdB på spelhumör. Antar att man ska credda City när spelare som Fabinho och VvD inte ser bra ut, istället för att såga LFC. Kryss på Etihad är ju inget att skämmas för, även om det ur titelrace-synpunkt hade varit önskvärt med 3p.

Förvånad att Mané får så positiva recensioner. Såg ut att glida runt på ett bananskal hela första halvlek. Fint mål såklart, men tyckte inte han hade en särskilt bra dag.

Nej, Zebrans ständiga jinxar är lite tröttsamma. Deltar inte i diskussionen aktivt men gör små drivebys och är alltid "100% säker på att Liverpool vinner". Haha, "hur tydligt som helst att Liverpool är bättre" när de turligt får med sig ett kryss. Visst, vi säger så, herr Zebra.

VAR domaren också från Manchester dessutom, nu tror jag dock inte någon var seriös med dessa utspel utan mer driv.
Citera
2022-04-11, 22:00
  #7869
Medlem
Generalanderssons avatar
Har nu fått se Villa - spurs i efterhand. Och jäklar vilken tur Tiny Tots hade under 1:a halvan av den matchen.. Det borde ha stått 3-0 till Aston Villa vid halvtid.

spurs är helt klart laget i EPL 21/22 med mest tur.
Citera
2022-04-11, 23:41
  #7870
Medlem
Mycket rödvita krokodiltårar här inne, värre gnäll än självaste ”Liverpool-maffian”
Verkar vara dåligt med krut i kanonerna just nu. Eller har Arteta glömt kanonkulorna i Crystal Palace-legenden Vieiras garderob? Saliba har kanske fångat något på film…

En fågelskrämma vore nog en idé vid sidlinjen framöver. Laget har ju blivit sönderplockat av både örnar och fiskmåsar den senaste tiden.

Det är få saker som man vet helt säkert, men en av dem är att den här tråden alltid fylls med analyser och fotbollsexpertis av första klass när ett visst lag förlorar och andra vinner. Detta kan vi fastställa med 130% säkerhet och fakta. Det behöver man inte ens visa källor på!
__________________
Senast redigerad av radiopanna 2022-04-11 kl. 23:50.
Citera
2022-04-12, 06:35
  #7871
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Mycket rödvita krokodiltårar här inne, värre gnäll än självaste ”Liverpool-maffian”
Verkar vara dåligt med krut i kanonerna just nu. Eller har Arteta glömt kanonkulorna i Crystal Palace-legenden Vieiras garderob? Saliba har kanske fångat något på film…

En fågelskrämma vore nog en idé vid sidlinjen framöver. Laget har ju blivit sönderplockat av både örnar och fiskmåsar den senaste tiden.

Det är få saker som man vet helt säkert, men en av dem är att den här tråden alltid fylls med analyser och fotbollsexpertis av första klass när ett visst lag förlorar och andra vinner. Detta kan vi fastställa med 130% säkerhet och fakta. Det behöver man inte ens visa källor på!

Ja, faktiskt. Två riktigt dåliga matcher där det fina spelet innan landslagsuppehållet varit som bortblåst. Arteta med en taktisk dundermiss (igen) mot Brighton. Ser inte ljust ut just nu.
Citera
2022-04-12, 11:45
  #7872
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Mycket rödvita krokodiltårar här inne, värre gnäll än självaste ”Liverpool-maffian”
Verkar vara dåligt med krut i kanonerna just nu. Eller har Arteta glömt kanonkulorna i Crystal Palace-legenden Vieiras garderob? Saliba har kanske fångat något på film…

En fågelskrämma vore nog en idé vid sidlinjen framöver. Laget har ju blivit sönderplockat av både örnar och fiskmåsar den senaste tiden.

Det är få saker som man vet helt säkert, men en av dem är att den här tråden alltid fylls med analyser och fotbollsexpertis av första klass när ett visst lag förlorar och andra vinner. Detta kan vi fastställa med 130% säkerhet och fakta. Det behöver man inte ens visa källor på!



Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Ja, faktiskt. Två riktigt dåliga matcher där det fina spelet innan landslagsuppehållet varit som bortblåst. Arteta med en taktisk dundermiss (igen) mot Brighton. Ser inte ljust ut just nu.

Det är väl inte helt lätt med Xhaka på vänsterback heller, med Partey borta? Ersätta hela innermittfältet.

Är Xhaka verkligen näst bästa option på LB? Verkar nästan lika illa som Milner på LB för LFC. För långsam, hotar inte offensivt. Bästa vore ju Nuno som faktiskt är LB, annars har väl Pepe bättre egenskaper för jobbet än Xhaka på papper... vänsterfot plus snabb. Nej, jag tycker inte det ska vara lösningen, men Xhaka har väl visat om och om igen att han ska inte spela ytterback om han ens ska spela?

Som neutral i top4-racet tycker jag det är kul när det händer grejer iaf.

---------------------

Kan en orsak till att City-Liverpool som rivalitet inte takes off är att lagen och managerna inte hatar varann? Bäst illustrerat här:

https://www.youtube.com/watch?v=s9jVjYo6f0U

Det är inget hat. Ingen smocka i luften. Bara två jävligt bra managers, två jävligt bra lag - världens bästa - som går head to head i världens bästa liga. Tycker Peps kroppsspråk säger typ "fan, idag var ni jävligt bra, nästa gång!". Båda vill vinna utav helvete men när matchen är slut har man respekt för den andres kunnande och skicklighet. Inte direkt Wenger och SAF.

Carraghers tanke om att detta är största rivalmötet i Premier Leagues historia finns det argument för ur det sportsliga perspektivet. De här två lagen är bäst i världen eftersom det är de två bästa lagen i världens bästa liga.

Sen faller det såklart på avsaknaden av historisk rivalitet och att det inte finns något hat spelare/managers emellan, men jag ser hans perspektiv.

Det hade varit skoj att se något av dessa lag möta ett Barca med Xavi/Iniesta/Messi under storhetsperioden. Vad hade pressen Pep/Klopp skapat kunna göra mot ett så bollskickligt lag som Barca på den tiden.

Vill också säga att jag verkligen gillar att det vi såg i söndags är Klopp och Peps uppfattning av vad kontroll innebär. Det är INTE elva man på egen planhalva, låta motståndarna ha bollen och vara destruktiva och reaktiva. Det är dinosauriefotboll.

Nej, för Klopp och Pep handlar kontroll om att vara den som tar initiativ, som sätter villkoren för matchen - som antingen har bollen eller som pressar motståndaren och får dem att göra misstag.

Det är konstruktivt, kräver enorm arbetskapacitet och skicklighet. Betydligt svårare och mer optimistiskt än likt Mourinho bara formera sitt lag för att förstöra för motståndarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in