Citat:
Ursprungligen postat av
EnLitenFrys
Jag tar själv till mig av kritiken, det var ju jag som föreslog det och ändå inte hållt mig till det till 100%. Och det funkade ju i en dag eller så, nu är vi tillbaka i samma hjulspår. Bästa hade väl varit med en egen tråd åt dem som vill munhuggas på den nivån, men nu är det som det är.
Var Maguires "enda" groda idag målet? För mig väldigt mycket oflax, kan hända vem som helst om det är dålig press på bollhållare. Den sortens mål en försvarare som är ifrågasatt får mycket skit för, hade det hänt VvD hade ingen brytt sig, jobba på bara (särskilt om man vunnit matchen ändå). Har sett vissa klipp som florerar generellt på värdelösa aktioner av Maguire, men just målet idag var väl inte riktigt i den kategorin?
Gällande ten Hag eller vem det nu blir så tror jag problemet sitter djupare än så. United har haft X antal managers som inte lyckats förverkliga spelarnas potential. ten Hag kommer in oprövad på denna nivå och har X antal spelare som blir svåra/omöjliga att flytta pga den lön de har och det pris United skulle kräva:
2026: Sancho, Bruno
2025: Varane, Maguire, McTominay, van de Beek
2024: AWB, Martial, Lindelöf, Telles, Bailly
Han kommer ha en Ronaldo som är ett år äldre, inte ett år bättre, som tjänar mest i ligan. han kommer ha Matic, Fred, Phil fucking Jones ett år till.
Jag tror inte nästa manager får 3-4 år på sig. Jag tror nästa manager förväntas få den sortens prestationer United betalar för ur Varane, Sancho (och nu även Bruno, varför förlänga när man inte vet om nästa manager kommer se honom som viktig del av bygget) och Maguire.
Finns det någon manager i världen som kan komma in i Uniteds omklädningsrum och om så krävs - göra Ronaldo från given till en impact sub, som skickas in sista 15-20? Om det är så han menar att Ronaldo 2022 bäst används för lagets skull? Pep eller Klopp skulle säkerligen få fansens förtroende om de tog den vägen. ten Hag, mer tveksamt väl? Ronaldo själv vet vi ju vad han skulle tycka om en sådan grej.
Med det sagt står jag fast vid min tidigare ståndpunkt: det finns många bra pusselbitar i United. Det är inga dåliga spelare man har i truppen. Men att få ihop det, är en helt annan femma. Det krävs halvrenovering (vilket kommer ta tid pga kontraktstiderna som nämns ovan), ett par nya spelare, och en manager som får frihet och uppbackning att fatta ett antal obekväma beslut. Ett sånt skulle kunna vara att börja använda Ronaldo på ett helt annat sätt än given starter, och att degradera Maguire till fjärdeval på mittbacken vilket ägarna inte hade gillat.
Såg bitar av Villa-Spurs och det var bitvis ganska fult. Cynisk taktik av Gerrard, verkar det som. Smickrande resultat för Spurs i slutändan när man får hål på Villa medelst kontringar i andra. Kulan verkar bli en utmärkt lekkamrat för Kane+Son, gör duon till en trio. Fina aktioner idag all round.
Spurs i förarsätet för plats fyra då. Ser gärna att de tar den.
I den här matchen var väl inte Maguire sämre än någon annan, men är man kapten och mittback i ett lag som vill vinna titlar så måste man styra försvaret bättre och vara bättre än vad han är.
Och som du säger är inte det stora problemet vem som sitter på tränarbänken, men det är dör mitt hopp till Ralf står, att han kan "vända på alla stenar" i klubben och ordna upp det där. Så kan han få nån roll högre upp i hierarkin och får ett bra samarbete med Ten Hag, medan de som styrt klubben ett tag kliver åt sidan.
Sancho tror jag på, han har haft några bra matcher ändå och kunskapen finns ju där, lixom för Bruno.
Varane är bra, men verkar skadebenägen. Van de Beek har ju inte fått chansen ännu och jag tror ändå McTominay kan vara en bra truppspelare i många år.
AWB, Martial, Telles, Bailly är ju inget att hänga i granen precis. Lindelöf är smart på planen tycker jag, men jag är väl färgad som svensk. Hade han haft en Stam/Vidic/Ferdinand bredvid sig hade han nog kunnat vara stabil där bak.
Ronaldo ryktas ju iväg om det inte bli CL och det är lika bra. Han gjorde så vi gick vidare i CL men annars har det inte varit något att hänga i granen.
Bra match mellan Pool och City, även om matchen är för snäll för min smak. I såna här matcher ska spelarna tugga fradga och det får gärna vara gurgel då och då.